• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor man vill ha, men vet med sig att man inte kommer bära...

Ministern

Founder
2-Faktor
Vet inte vad jag skall säga, äger fem Omega men har svårt att bära dem..de jag hittar på bild..

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Ojojoj..
Det här är ju lite tudelat:)
Jag har tänkt Panerai läänge, det kommer alltid något nytt spännande emellan och varje gång jag är nära att skaffa så backar jag och tänker att den är för stor, en klocka som kostar så mycket bör bäras mycket... å andra sidan är lite orolig att jag kommer gilla den så hårt att jag går samma öde som @MickeJ till mötes och sitter med en kvartett innan jag vet ordet av:)
Ett axplock av provflygningar
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Sond

Patek
Kul tråd. Svårt att peka ut någon särskild klocka. Men en ny Milgauss skulle jag vilja ha, men skulle nog aldrig hitta lämpliga tillfällen att bära. Sedan har jag i många år varit lite sugen på en Panerai. Men skulle nog nästan aldrig använda den.

Därutöver har jag svårt för väldigt fina exemplar av äldre åtråvärda exemplar. Typ min egen 1016 med gilttavla. Blir för mycket Safe Queen över det. Känns inte rätt att slita på den och det känns inte rätt att ha den i bankfacket... Jag drömmer ibland om att ärva en PP 2499 eller något liknande. Men när skulle man använda den..? Och inte kan man sälja den om man väl kommit över en. Så där vänder drömmen till en dröm om att inte ärva en...
 

MickeJ

Panerai
Ojojoj..
Det här är ju lite tudelat:)
Jag har tänkt Panerai läänge, det kommer alltid något nytt spännande emellan och varje gång jag är nära att skaffa så backar jag och tänker att den är för stor, en klocka som kostar så mycket bör bäras mycket... å andra sidan är lite orolig att jag kommer gilla den så hårt att jag går samma öde som @MickeJ till mötes och sitter med en kvartett innan jag vet ordet av:)
Ett axplock av provflygningar

Du vet att du behöver en Panerai - eller flera ;)
 

vonhall

Rolex
Du vet att den finns i en 41mm variant också med centrumsekund?
Märkligt! Satt faktiskt precis och kikade på de olika railmastermodellerna när du skrev :) Får nog säga att modellen med centrumsekundtavlan glänser lite extra jämfört med den mindre varianten! Tror att det är något som hade stört helheten om man köpt den mindre varianten :(
 

Fredgusta

Panerai
Alla klockor i solid guld skulle jag nog säga. Inget skricker mer "hugg av mig armen!" än en guldig rolex när man ligger på playan.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
PAM 127 aka Fiddy såklart. Pure sex, men ack så stor.

maxresdefault.jpg


Panerai-Luminor-1950-The-Watch-Lounge-3_wm.jpg


npvJH5W.jpg

homer-simpson-drooling-a-887x1024.jpg
+1! Precis den där satt jag och tänkte på. Sjuuukt fin, men skulle nog bli för stor på mina 16,5 cm-pinnar, trots att jag brukar hävda att storlek är en vanesak. Min vanliga Panna på 44 mm var jag owg med i många år, så det är inget ni Paneraisugna behöver tveka om. Men 47 mm...
Fast å andra sidan...:hungry:
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Finns hur många som helst :) Panerai, men har handleder i kvinnostorlek. En helguld Rolle, men skulle nog få en ofantlig mängd repor på ingen tid alls. Daytona egentligen oavsett modell, men gillar egentligen inte kronografer...
 
Kan faktiskt inte komma på en enda som jag skulle vilja ha men inte skulle använda.
Skulle jag ha möjlighet att köpa något apdyrt så skulle jag också ha "råd" att bära den.
 

WatchIT

Panerai
Pirlos klocka är min våta dröm och hans fotbollskunnande skulle jag vilja se i Bajen. Kan bli en utmaning...
image.jpg
 

Landshark

Cartier
Borde egentligen ignorera denna tråd som en i dussinet som man inte riktigt begriper sig på avsikten med.
Men den bumpas ju ideligen, så till kakelväggen eller andra som eventuellt bryr sig:

Rolex Daytona!

Varför? Under min medvetna uppväxt (tonåring på 1980-talet) var Daytona:n det fetaste man kände till (tänker bl.a. på den underbara rullen: "Leaving Las Vegas"). Det var liksom "graalen"! Helst i stål (då den enligt myten var svårast att få tag på).

Nu, när jag i och för sig hade kunnat anse mig haft råd att köpa en, känns det som att den klockan passar bäst på "en mode-bloggerska från Karlstad" för att citera ett begrepp ur en annan tråd. (Därmed har jag väl retat upp samtliga Daytona-ägare, mode-bloggerskor samt Karlstadsbor - ber er om ursäkt på förhand).
:angel::)
 
Topp