• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor med lång gångreserv

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Den första jag tänker på är Lange 31 med 1 månads kraftreserv... Imponerande är bara förordet...

698617d1336092159-perfect-world-lange-sohne-lange-31.jpg


Fyll gärna på med andra klockor med lång Kraftreserv.
 
Swatch Sistem 51 har 90tim, svårslaget med tankte på priset...

Annars är väl som sagt tidigare dom automatiska panerai med 10 dagars verken imponerande,..
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Testa en löptur med en SKX007 på handleden. Den bara snurrar och snurrar i många mer timmar än vad den "ska" göra.
 

F-L-P

Panerai
Det är ett mekaniskt bordsur som drivs av lufttryck, inget armbandur...

Finns lite olika varianter men brukar se ut typ såhär...

ATMOS-jlc-5112202.png

zuppa adapter o natoband, blir sjukt fet.

Man skulle ju kunna stoppa in en liten sterlin motor och använda som drivning. skulle lätt kunna drivas av skillnaden i temperatur mellan armen och omgivning. blir kanske ingen beater men...

Då atmosen inte direkt drivs av temperatur ska det nog inte vara någon fara med klimatförändringar, borde gå bättre om något. har för mig att ett öppnat fönster sägs kunna driva den någon vecka och den klarar sig i stort sett på naturliga temperatursvängningar i rummet. grym pryl, inte så dyr som man kan tro, men tydligen galet svåra att fixa enligt min urmakare.
men att säga att den har en oändlig gångreserv blir ju lite fel..
 

SpakLisa

Breitling
Då atmosen inte direkt drivs av temperatur ska det nog inte vara någon fara med klimatförändringar, borde gå bättre om något. har för mig att ett öppnat fönster sägs kunna driva den någon vecka och den klarar sig i stort sett på naturliga temperatursvängningar i rummet. grym pryl, inte så dyr som man kan tro, men tydligen galet svåra att fixa enligt min urmakare.
men att säga att den har en oändlig gångreserv blir ju lite fel..

En skillnad på 0.10°C ger tillräckligt energi för att klockan ska klara sig strax över 2 veckor. Riktigt ballt enligt mig.
 
Topp