• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni från början tyckte var fula men sedan ändrat åsikt om

Omega Man

Omega
Vilka klockor tyckte ni till en början var estetiskt mindre tilltalande men som nu, med ökat klockintresse, fick er att omvärdera er åsikt?

För mig var det ett exempelvis märket Panerai. Maken till fulare klocka fick man ju leta efter tänkte jag första gången jag, på bild i en tidning, såg en sådan.
Sedan började den dyka upp på folks armar och man började tänka "vad är det här för snygg klocka".
Hade aldrig tänkt på att det handlar om helhetsintrycket mellan ur och människa innan.
Tror inte att man kan räkna ut Italienarna när det gäller kunskapen om stil och form riktigt än.

Har ni ändrat er åsikt gällande gällande smaken på klockor?
 

walhak

Omega
2-Faktor
+1 på Panerai.
Lägger till nya Air-King, som jag tyckte såg sådär ut när den kom men den växer för varje titt.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Den här fule fan, är den andra som jag köper av samma modell, trots att jag egentligen tycker att den är grotesk och vulgär. Jag tycker och tror att den är den optimala after-ski klockan. Jag har aldrig i mitt liv stått på ett par skidor, än mindre varit på after-ski... konstigt detta med klockor alltså :)
IMG_0467.JPG
IMG_7396.JPG
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Panerai - absolut. Patek Nautilus är en annan. I princip samtliga klockor jag älskar nu har tagit lite tid att lära känna. Därav min signatur. Men är det inte så med allt fint här i livet? Kaffe, vin, cigarrer, whiskey, cognac, skaldjur osv? Det som är lätt att ta till sig är ofta (inte alltid) lätt att tröttna på medan det med komplexa är mer varaktigt?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Hade lite svårt en gång i tiden för Panerai, tyckte de var för stora men idag kan jag inte tänka mig att inte äga minst en. Även Rolex datejust hade jag lite svårt för men där var det tvärtom, de var för små (och lite gubbiga) Men skulle idag faktiskt kunna tänka mig att ha en.
 

Mvnordlander

Cartier
Hade lite svårt en gång i tiden för Panerai, tyckte de var för stora men idag kan jag inte tänka mig att inte äga minst en. Även Rolex datejust hade jag lite svårt för men där var det tvärtom, de var för små (och lite gubbiga) Men skulle idag faktiskt kunna tänka mig att ha en.
Panerai va jag inte förtjust i. Nu drömmer jag om en 40mm eftersom jag inte vågar mig på något större..
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Panerai va jag inte förtjust i. Nu drömmer jag om en 40mm eftersom jag inte vågar mig på något större..
Idag tycker jag att en Panerai på 40 mm är för liten :) Blir lite fel på den klockan med så "små" så våga prova större. Men jag skulle nog säga att 42 till 44 mm sitter bäst, 47 är lite för stort.
 

Blyfot

Cartier
Tyckte från början att IWC 3239 var ful, nu ett halvår senare vill jag gärna ha en. Samma sak med både Panerai (inte radiomir, dom är fortfarande fula) och Vacheron Constantin Overseas. Som tur har jag blivit frälst vid denna tidpunkt och ändrat uppfattning helt :)
 

Mvnordlander

Cartier
Idag tycker jag att en Panerai på 40 mm är för liten :) Blir lite fel på den klockan med så "små" så våga prova större. Men jag skulle nog säga att 42 till 44 mm sitter bäst, 47 är lite för stort.
Flipparsjukan har slagit mig så ska nog knalla iväg till Nymans och testa någon Panerai. Verkar dock inte som de har 40mm på hemsidan, så får väl testa de större så får vi se om du har rätt!
 

Peppo

Omega
Nautilus och Day-Date tyckte jag tidigare var riktigt gubbiga och tråkiga. Vilket ju nu känns rätt skevt att man någonsin tänkt så. Drömklockor båda två.
Tvåton var också något jag inte gillade, men nu tycker jag det kan vara rätt ballt. 116613LB och root beer gillar jag som fan.
 
Den här fule fan, är den andra som jag köper av samma modell, trots att jag egentligen tycker att den är grotesk och vulgär. Jag tycker och tror att den är den optimala after-ski klockan. Jag har aldrig i mitt liv stått på ett par skidor, än mindre varit på after-ski... konstigt detta med klockor alltså :)
IMG_0467.JPG
IMG_7396.JPG
Var inne senast idag och kände på en sådan... grotesk stor för min handled men nått säger mig att det är en sådan jag ska ha.
Prylbögen i mig skriker efter den... den ultimata klockan. En massa applikationer man aldrig kommer att nyttja... men f-n vad den är grotesk fulsnygghäftig.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Var inne senast idag och kände på en sådan... grotesk stor för min handled men nått säger mig att det är en sådan jag ska ha.
Prylbögen i mig skriker efter den... den ultimata klockan. En massa applikationer man aldrig kommer att nyttja... men f-n vad den är grotesk fulsnygghäftig.
KBK! Du kommer garanterat inte ångra dig. 30%off om du köper från CyberPhoto.se ;)
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Rootbeer, matt tavla, med jubilee var något som var helt otänkbart för 5-6 år sedan.. Men nu sjukt snygg...
 

Yrsnö

Cartier
Jag hade svårt för Rolex i början, tyckte de var så fruktansvärt tråkiga.... Spanar nu efter en blå datejust 1601 och drömmer om en GMT 1675 :p

Tur att man ändrar sig :D
 
Topp