• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni från början tyckte var fula men sedan ändrat åsikt om

Palenkovich

Patek
2-Faktor
En gång i tiden när jag fortfarande var fullfjädrad amatör och inte visste bättre, tyckte jag Panerai var ganska fula. Det lilla jag hade sett gav mig inte mer än att jag tyckte de alla såg i princip likadana ut.

Numera har jag sett ljuset och är djupt insatt och hardcore Paneristi. Skulle aldrig kunna vara utan Panerai igen.

Finns en anledning till att så många som väl vågar ta steget till Panerai blir totalt fast, oavsett vad de tyckt tidigare.

Tycker lite synd om dem som fastnat i "dussinrolex är da shit, Panerai är för stora"-träsket.. ;)

Kolla tex @marlun , grabben kan inte ha många mm över 150 runt handleden, men bär sin nya 44mm Panna som en kung :cigar::cigar::cigar:
 

marlun

Rolex
En gång i tiden när jag fortfarande var fullfjädrad amatör och inte visste bättre, tyckte jag Panerai var ganska fula. Det lilla jag hade sett gav mig inte mer än att jag tyckte de alla såg i princip likadana ut.

Numera har jag sett ljuset och är djupt insatt och hardcore Paneristi. Skulle aldrig kunna vara utan Panerai igen.

Finns en anledning till att så många som väl vågar ta steget till Panerai blir totalt fast, oavsett vad de tyckt tidigare.

Tycker lite synd om dem som fastnat i "dussinrolex är da shit, Panerai är för stora"-träsket.. ;)

Kolla tex @marlun , grabben kan inte ha många mm över 150 runt handleden, men bär sin nya 44mm Panna som en kung :cigar::cigar::cigar:
Tackar! Storleken är sbsolut ingenting jag stör mig på, jag tycker att den sitter bra och den är framförallt väldigt bekväm att bära. :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hublot Classic Fusion

image.jpeg
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
15707- Audemars Piguet diver med oranga inslag. Tyckte det såg ut som en leksaksklocka sen när jag fick se den irl blev det köp direkt, så är det något jag lärt mig dömer jag inte en klocka som jag inte sett irl :) Även min Deepsea-Blue med grön text, har Rolex helt tappat det tänkte jag. Men återigen irl och man ändrar sig :)
 

Watchj

Cartier
Oj, det finns flera. Panerai som många nämnt., jagörstod inte alls jätteklocka med gigantiskt kronskydd men är nu riktigt förtjust i min Luminor.
Hmm, När jag skrev meningen ovan blev jag lite rädd att jag skall ändra åsikt om Graham som jag verkligen inte förstår...:oops:

Nautilus är en annan klocka som tog lång tid att uppskatta, likaså Datejust på jubilee.

En annan sak jag gillar mer och mer är tavlor utan datum, jag upplever ibland datumrutan som störande men det är högst beroende på utförande, klockan 4 med avvikande färg på datumskiva och/eller font känns jobbigast.
 
D

Deleted member 4412

Guest
En gång i tiden när jag fortfarande var fullfjädrad amatör och inte visste bättre, tyckte jag Panerai var ganska fula. Det lilla jag hade sett gav mig inte mer än att jag tyckte de alla såg i princip likadana ut.

Numera har jag sett ljuset och är djupt insatt och hardcore Paneristi. Skulle aldrig kunna vara utan Panerai igen.

Finns en anledning till att så många som väl vågar ta steget till Panerai blir totalt fast, oavsett vad de tyckt tidigare.

Tycker lite synd om dem som fastnat i "dussinrolex är da shit, Panerai är för stora"-träsket.. ;)

Kolla tex @marlun , grabben kan inte ha många mm över 150 runt handleden, men bär sin nya 44mm Panna som en kung :cigar::cigar::cigar:
Själv har jag alltid gillat Panerai men tyckt/trott att dels så kunde jag inte bära upp dom o dels att det var en gangster klocka haha.
Så därav har jag tyckt att dom gör sej bäst på bild tills jag insåg att jag var heeeelt ute o cyklade.
Igen..;)
 

Laban3000

Omega
Rolex day/date tyckte jag var svinful innan. Eller i princip alla klockor med cykloplens med datum. Nu tycker jag det är fräckt :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Oj var ska man börja egentligen???
Har nog tyckt att de flesta klockor jag ägt o äger idag varit småfula eller inte varit nåt för mej innan de växt på mej.
Kan väl börja med första Rollen, en 1601 two-tone med champagne tavla. Tyckte det var en ful gubbklocka tills den satt runt min handled..
Ploprof 600 var enormt ful o klumpig tills jag såg rätt bilder (@Karatekid )..
Submariner var o är alldagliga men ägt 2 st, 16800 o 14060M, varav den senare förmodligen varit den bästa klockan jag ägt..
Cartier Tank var en klocka för gamla tanter på Östermalm o på tok för små för en man!! Även där tills jag fick rätt inspiration (@Aurum ) o köpte mej en egen, i guld såklart:).
Både vintage o nytt har kännts heeeelt fel i olika perioder men ägt o äger både nytt o vintage idag..
Det ör det här som är charmen med klockor o forum som klocksnack. Man får inspiration o åndrar uppfattning om o om igen..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Just de ja, tyckte sk Pepsi Rollar var skiiitfula oxå haha!!! Tänkte iofs mest på nyare refs med oblekta index..
Ägt 2 st, 16700 o 1675, varav den sista lätt är den vackraste o den klocka jag saknar mest av alla:(
 

Fredig

Cartier
Jag har tyckt att det mesta över 42mm bara har varit groteskt då jag uppskattar det gamla hantverket i mindre och äldre klockor. Ändrade mig totalt när jag testade en PAM00312.. :rolleyes:
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hm, har säkert fler klockor jag tyckt varit fula men ändrat mej om. Typ den klassiska 90-tals dinkan SMP, en klocka jag visserligen aldrig skulle köpa men som är cool ändå..
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
En gång i tiden när jag fortfarande var fullfjädrad amatör och inte visste bättre, tyckte jag Panerai var ganska fula. Det lilla jag hade sett gav mig inte mer än att jag tyckte de alla såg i princip likadana ut.

Numera har jag sett ljuset och är djupt insatt och hardcore Paneristi. Skulle aldrig kunna vara utan Panerai igen.

Finns en anledning till att så många som väl vågar ta steget till Panerai blir totalt fast, oavsett vad de tyckt tidigare.

Tycker lite synd om dem som fastnat i "dussinrolex är da shit, Panerai är för stora"-träsket.. ;)

Kolla tex @marlun , grabben kan inte ha många mm över 150 runt handleden, men bär sin nya 44mm Panna som en kung :cigar::cigar::cigar:
Instämmer, tyckte tidigare att Panerai var hemska men med ålder så kommer vishet;)
20160428_070929.jpg
20161102_104411.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Rolex datejust. Tyckte det var en gubbklocka, nu har jag blivit äldre
Frågan är om det är åldern som gör det eller ett ökat intresse för "klassisk smak"? Jag har också haft jättesvårt för just Datejust, Day-Date och Oyster Day, men jag fick också upp ögonen för dem bara under de sista månaderna. Konstigt det där, eftersom jag tidigare har haft väldigt svårt för de flesta av Rolex "enklare" modeller.

Nu kanske det går stick i stäv med mitt ego, men jag vägrar att tro att det där extra året som fick passet attt hoppa upp till 21 var det som gjorde mig gammal nog att uppskatta Datejust:D!
 

Espresso

Cartier
Av de modeller som diskuterades som mer "vanliga" klockor rent utseendemässigt (dock kanske inte pris) så hade jag väldigt svårt för just PP Nautilus. Med tiden så växte den dock och efter att ha provat den för ca 4 år sedan så förstod jag helt vad folk såg i den.

IMG_2697.JPG


Av mer udda märken så hade jag väldigt svårt för FP Journe i början samt även Jaquez Droz men de har verkligen vuxit.
 
Topp