• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni från början tyckte var fula men sedan ändrat åsikt om

Rearden

Cartier
Den här rackaren.
image.jpeg

Tycker fortfarande den är ful på bild. Men irl, ojojoj :)

Med rätt länk också... med oyster Med jubilee
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Dykare och helgulds klockor var jag starkt emot. Nu hade jag lätt kunnat bära en guldklocka
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Nautilus och tvåtonad Cartier Santos främst, men även Royal Oak, DayDate, Datejust och Tank stod inte högt på listan i början. Nu är de väl de klockorna som står högst på listan istället...
 

don.h

Cartier
Sjöö sandström UTC skydiver
124.png

Först och främst är den batteridriven.. men har också konstiga visare. Tiden gick och den blev allt snyggare, den är idag på plats nummer 3 i kön in i samlingen.
 

Depp-Erik

Cartier
Bell & Ross fyrkantiga klockor tyckte jag var svinfula till en början, nu kan jag se charmen med dem.

Krografer fattade jag inte tidigare. Varför vill man ha allt det där krafset på tavlan liksom? Nu har jag helt svängt, komplikationer är najs!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hade lite svårt för Daytona förut... har börjat få en viss förståelse för klockan på senare tid och tycker att den nya keramiska är ganska fin, även om det fortfarande inte är en kronograf jag själv skulle vilja köpa.
 

Tapiren

Cartier
Nu får jag skämmas... men en kompis drog fram sin nya Rolex Submariner för c:a fem-sex år sedan, jag visste att han hade köpt en lite finare klocka så jag var lite nyfiken, men det blev platt fall. Jag tyckte klockan var hemsk, dels var den klumpig men framförallt gillade jag inte designen på den, dessutom saknade den datum, vad var det för budgetmodell han hade köpt?

Nu tycker jag, ungefär som alla andra, att den faktiskt inte är så dum.
 

b_hammock

Omega
Hade noll intresse för Rolex´s modeller till en början.. Det dröjde dock inte länge på Time to Talk och sedan Klocksnack innan detta ändrades. Vet inte hur många jag har haft i min ägo sedan dess :rolex::heart:
 

Eric W

Omega
JLC Reverso, till jag såg en på en kollegas hand häromveckan.

Och +1 på DJ.

Lite mer low budjet: min Promaster NY0040 tyckte jag var ganska lökig innan jag köpte den. Anledningen till att jag köpte den var att den tickade många andra boxar som en sommarbeater och jag resonerade som att om jag inte tycker om den så gör det inget att jag repar den den sönder och samma. Inte ens när jag fick den tyckte jag om den, men nu älskar jag dess karaktär och väljer den över en SKX.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det här fattade jag inte varför någon skulle vilja ha på armen tidigare, nu tycker jag att dom är svincoola - Tudor homeplate
IMG_3925.PNG
 

jabla

Sarlacc
Panerai hade jag först väldigt svårt för men har börjat uppskatta på senare tid.
Rolex YM hade jag inga känslor för innan jag fick prova en och samma sak med Exp II.
 

E.Z.

Panerai
Vilka klockor tyckte ni till en början var estetiskt mindre tilltalande men som nu, med ökat klockintresse, fick er att omvärdera er åsikt?

För mig var det ett exempelvis märket Panerai. Maken till fulare klocka fick man ju leta efter tänkte jag första gången jag, på bild i en tidning, såg en sådan.
Sedan började den dyka upp på folks armar och man började tänka "vad är det här för snygg klocka".
Hade aldrig tänkt på att det handlar om helhetsintrycket mellan ur och människa innan.
Tror inte att man kan räkna ut Italienarna när det gäller kunskapen om stil och form riktigt än.

Har ni ändrat er åsikt gällande gällande smaken på klockor?

Ploppen
 
Kanske ingen klocka i sig men jag hade länge svårt för Rolex datumbubbla. Nu har jag accepterat den tillräckligt mycket för att ha en DJ.
 
Topp