• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni köper om och om igen..

oscaroscar

Panerai
Köpte 16610, tröttnade.
Sen 116610, tröttnade.
Och sist 114060, tröttnat, men tänker nog inte sälja den. Som vaniljglass säger så är de lika bra att behålla, man behöver en sub.

Speedy ägde jag i drygt en månad i somras, sen sålde jag och har saknat sen dess. Nu är en ny påväg! Lär säkert flippas igen dock..
 

Portofino

Panerai
Rolex sub. Denna tidlösa klassiker säljes på grund av att den är "för klassisk" (ofta efter jag suttit i timmar och tittat på bilder av Urwerk, Richard Mille och Greubel Forsey) och köpes av samma anledning. Så attans vacker i sin tidlösa klassiska design.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
SMP skulle jag säga. Saknar min senaste :drowning: , men jag vet att den är i goda händer :)

jkFG0NC.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Har ni ingen impulskontroll?!
Hyfsat drygt att köpa sälja köpa tillbaka samma typ av klocka, speciellt nyare. Gäller det vintage är det en annan femma, det går alltid att hitta finare ex, mer ovanlig etc.
Men en sub/annan vanlig klocka, vad kommer göra den roligare för dig, fjärde gången?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Har ni ingen impulskontroll?!
Hyfsat drygt att köpa sälja köpa tillbaka samma typ av klocka, speciellt nyare. Gäller det vintage är det en annan femma, det går alltid att hitta finare ex, mer ovanlig etc.
Men en sub/annan vanlig klocka, vad kommer göra den roligare för dig, fjärde gången?


Jag kanske inte kan svara för alla, men om jag går till mig själv har min klocksmak böljat fram och tillbaka mellan olika stilar genom åren, vilket gör att man kan se skönhet ånyo i ett tidigare ägt ur. Sen blir man äldre och ens smak mognar. Vi kommer väl alla att tillslut hamna i vintageträsket. :D
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har ni ingen impulskontroll?!
Hyfsat drygt att köpa sälja köpa tillbaka samma typ av klocka, speciellt nyare. Gäller det vintage är det en annan femma, det går alltid att hitta finare ex, mer ovanlig etc.
Men en sub/annan vanlig klocka, vad kommer göra den roligare för dig, fjärde gången?
Impulskontroll är ju trist! :)

Har aldrig köpt en klocka flera gånger. Inte ännu.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Haft 8st olika SKX007, 7st olika Seiko6309-7040 och 6st olika Victorinox Dive Master 500 jag tror inte jag sett mina sista :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Omega PO, 2500, 3 st.
Lite sugen på den blå gmt'n nu.

TH Grand Carrera, haft 4 st, alltid ångrat försäljningen.

Hublot, två Ice Bang, en All Black och en SS/Cer.
 

mouqvist

Rolex
Orfina Military MKII, har haft tre, den fjärde är på väg... att den alltid kommer tillbaka fattar jag bara inte, jag tröttnar ju på den hela tiden.
 

Mr Chance

Kalmar
Sjöö Sandström Serie 1. Kände inget av den magi jag kände första gången jag ägde en och sålde vidare. Kommer nog aldrig köpa tillbaka något jag sålt igen. Blev liksom bara trist.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Oj oj oj, nu hände det igen.
För 8mån sedan hade jag en Heuer 1163V i ett sådär skick, kanske 2,5/5.. Sålde den såklart!
För ca. 2veckor sedan landade en "ny" 1163V men som i fredags skickades till en ny ägare i Tyskland..

Kommer nu på mig själv med att än en gång sitta här och kika efter en 1163 och har nu också hittat en lämplig kandidat till min handled. En fantastik klocka helt enkelt!

4588519733_525x676.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Omega flightmaster !
Såg den för första gången för typ 15-20 år sedan blev kär , men hade inte råd.. Några år senare hade jag äntligen en som flippades till förmån för en gmt master...

Flightmaster kommer jag köpa igen...
"Vi" är ett gäng som har eller har haft flightmaster i umgänget och jag tror att alla vill köpa en igen....
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Omega flightmaster !
Såg den för första gången för typ 15-20 år sedan blev kär , men hade inte råd.. Några år senare hade jag äntligen en som flippades till förmån för en gmt master...

Flightmaster kommer jag köpa igen...
"Vi" är ett gäng som har eller har haft flightmaster i umgänget och jag tror att alla vill köpa en igen....


Kul, får hoppas hela gänget träffas om ett par år och att alla då bär Flightmastern.
Jag gick inte riktigt ihop med flightmastern :( Vilken tavla är det du fallit för?
 
  • Like
Reactions: Ako

Ako

Rolex
2-Faktor
J
Kul, får hoppas hela gänget träffas om ett par år och att alla då bär Flightmastern.
Jag gick inte riktigt ihop med flightmastern :( Vilken tavla är det du fallit för?
Jag gillar 911 , men 910 är väl den "finare"
Tycker att det är svårt att hitta någon fin och oslipad för min tänkta budget....
Många är slipade/borstade...
 

Dykarsjuk

Omega
2 modeller. Vanliga 60-tal seamaster-dressarer. Ellerja, asså jag ser en klocka jag tycker är snygg men efter att ha obsessat om den i typ några dygn så säger antingen en liten röst i huvudet eller min fru att: Den ser ju nästan på pricken ut som min/din omega som du har och den älskar jag/du ju så varför köpa en sån som är nästan på pricken lik den du har? -Ja. Jo. Point taken. Samma händelseförlopp gäller även suben. Varenda gång jag hittat nåt jag tror jag ska bli nöjd med så är det bara en subefterapning...

Men.... Jag e int bitter...
 

Stensbjerg

Breitling
En god tråd som sætter tankerne lidt i gang,
Et ur jeg altid kan vende tilbage til er Seiko Marinemaster 300m SBDX001,
Indtil nu har jeg haft modellen 2 gange og jeg kan sagtens se mig selv med uret igen.

Personlig syntes jeg det er den bedste value for money diver på markedet.
 
Topp