Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockor ni saknar och varför!?

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80s, 1 november 2013.

1. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Ok, vilka klockor ni ägt, men nu sålt/tappat osv.
    Jag först ut.
    Tag Heuer kirium.
    Fick den när jag tog studenten -99.
    Misstänker att jag tappade sprint för ngt år sedan o nu spårlöst borta, drömde om den häromdagen, bisarrt!
    Bar klockan i princip dagligen mellan 20 års ålder till 32. Massvis med livsupplevelser med den (delvis därför jag tyckte så mkt om den) har funderat på att köpa en ny men det blir inte samma sak:(
    [​IMG] [​IMG]
    (Lånade bilder)

NaLLe och Camo00 gillar detta.
  2. par

par Friends of KS

Jag förstår, tyvärr är den ju oerhört ful

DrSbaitso, Fabian, san och 1 annan gillar detta.
  3. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Saknar min Speedmaster 3573.50 och min SubC lite men samtidigt så är det ju dussinklockor som är lätta att införskaffa på nytt.

andheg gillar detta.
  4. Henke303

Henke303 Friends of KS

Jag beklagar förlusten! Själv gick jag omkring med en Raymond Weil quartz under hela 90-talet och trodde att det var en schysst klocka. Den är borta nu och jag saknar den inte.
    Den finns nog på ett bättre ställe :cigar:

80s gillar detta.
  5. san

san Borgare

Lyckades den leta sig hem till mig månne?

Camo00, 80s och Henke303 gillar detta.
  6. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Motivering överflödig.

Bojke och easy rider gillar detta.
  7. andheg

andheg Friends of KS

Blir sällan sentimental och saknar nog inte någon ( kanske en oris). Gillar det jag har och det jag kommer att ha.

8. Sond

Sond Friends of KS

Jag saknar min Omega Pie Pan. Jag saknar den otroligt mycket. Fysiskt på något sätt. Har inte ens en bild tillgänglig, men den såg ut så här:

Har lite svårt att reda ut varför jag sålde den. Någon rörig tanke om att man kan inte ha 10 vintage omegor och Pie Pan var den enda som kunde ge några tusenlappar extra.

Dessutom hade jag sålt en mystisk Omega just innan med stor förlust. Under en period(jag vet inte hur det är nu) var helguldare från Argentina väldigt populära. De var på något sätt lite tveksamma. Det sades att de var ihopsatta i Argentina pga importrestriktioner. Men sedan utvecklades eventuellt en företagsidé att stoppa in olika verk i "hemmagjutna" boetter. Jag köpte en dyrt och sålde den billigt... När jag köpte den var det ingen big deal, när jag sålde den hade det dykt upp någon artikel om konstiga Argentinaklockor...

Så det var väl så att i valet av klockor att sälja ville jag kompensera mig för den dåliga affären med Argentinaklockan och fick iväg en mint Pie Pan. F_n.

Icaras och Bojke gillar detta.
  9. JS

JS Friends of KS

daviden - vi tillfällen som dessa vill man ju trycka på "dislike"

(alltså att man känner sympati för hans saknad, inte för att man inte gillade inlägget...)

Sond gillar detta.
  10. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Saknar Oris CC le chrono.

Köpte den ny och bar den mkt.
    Sålde och ångrade mig, fick tag i en beggad likadan, men fyllde inte tomrummet efter "min" gamla trotjänare, den var ju anv innan mig :(
    Så sålde den med...

Vill ha en ny sånn igen, men går ju inte.

11. par

par Friends of KS

Får ursäkta om jag var otrevlig i mitt första inlägg.
    Tyvärr har jag nog inte känslor på det sättet för klockor att jag sakknar dem av någon annan anledning än att de bara är "snygga"
    Men en saknar jag för att den är snygg men inte "passade" för mig.[​IMG][/URL]

80s gillar detta.
  12. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Hade ett tag 2 flyback-kronografer samtidigt , en Zeith El Primero Rainbow stållänk och en Breguet XX Aeronaval med skinnband ..
    Bregueten var i absolut nyskick så den vågade jag inte riktigt använda pga rädsla för repor så fastnade inte riktigt vid den och dessutom kändes faktiskt Zenithen bättre på armen .. Jag sålde först Bregueten och senare El Primeron och fortfarande ca 10 år efter
    funderar jag ofta på att köpa en till sån Zenith
    Andra saknade klockor är bla en 66a Speedmaster ,en Seamaster 300 big triangle också från 66 , en 70-tals GMT med brun tavla , en Vacheron med register-funktioner för dag,datum mm, en IWC Portuguese 7days och några fickur
    bla ett militär Jaeger , och 2 Rolex-fickur
    Har också nyligen köpt tillbaka en Navitimer Spatiograph som jag hann sakna mycket ....

13. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Av alla dinkor jag har haft så är den enda jag ångrar att jag sålt en Archimede pilot chronograph :p går att få runt 10lax, men skulle inte bli samma sak heller ^^ den var med om mycket och presterade alltid på topp

14. Optimisten

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.
    Mitt standardtips är att alltid försöka sälja sina klockor till familj, vänner och bekanta. Ge dem ett riktigt bra pris. Då kan du fortsätta att se och prova klockan lite då och då, även om du inte har den kvar!

Ett supertips enligt min mening. Jag har lyckats med det ett flertal gånger.

15. Oddset

Oddset Borgare

Från:
    Skåne
    Saknar min AP RO 15300...den va förvånansvärt allround och flög under radarn. Ingen som har en till salu?

Kan också känna ett sug efter min Daytona. Var också väldig allround och satt riktigt bra på armen...

16. Omen

Omen Goldmember

Jag saknar inget, bara framåt mot nya utmaningar, det är ju det som är tjusningen :)....sen kan jag visa sympati för dom som blivit bestulna eller tappat en klocka förstås.

17. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Klockan som startade mitt intresse, Oris Big Crown Telemeter Chronograph.. Hittade ju en ny för några månader sen men den fick gå. Va bara ett substitut och kändes fel!

Hittar jag den jag köpte ny från Australien på blocket någon gång då köper jag innan ni hinner blinka! :)

Sen saknar jag 114060 då det i min mening är världens trevligaste klocka. Måste ha datum så 116610 får duga.. fast sen är den i min
    mening världens näst mest trevligaste klocka så det är inte fy skam. :D

18. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Jag är nog knäpp men jag saknar väl alla klockor jag sålt=) Kunde jag ha alla klockor kvar hade jag haft det=)
    Här är några jag saknar:

Plus många fler men dom har jag inte kvar bilder på...

puonti, Bojke och Omen gillar detta.
  19. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    hitta en till:

20. NaLLe

NaLLe Torpare

Nu kommer ni väl skratta men jag saknar min Certina som tappades/stals i säkerhetskontrollen på flygplatsen. Den bars som för TS mellan studenten och 30 års ålder i mitt fall. Ta aldrig av er klockan i säkerhetskontrollen! Men det kanske inte är nått som behöver nämnas. Det kanske är allmänt vett? :(
    Lånad bild

21. Omen

Omen Goldmember

Härliga bilder! 2 av dom är i min ägo :) Kommer du ihåg vilka?

16610 gillar detta.
  22. trumpetera

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    När jag i min gröna ungdom gick som privat lärling hos en urmakare, köpte jag en icke fungerande tudor oyster i stål från troligen 50-talet med en skitfin våffelliknande benvit tavla. Lade den i skrivbordet i mitt pojkrum. Skrivbordet åkte med när morsan flyttade till lägenhet efter farsans bortgång, och står nu längst in under allt annat i hennes vindsförråd.

Undrar om Tudorn ligger kvar i lådan?.....

Vore fantastiskt om man kunde få den att gå igen-om den finns kvar- hon sas. rensade rätt friskt vid flyttern från hus till lägenhet....

23. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    6105 klockor finns det gott om, men svårt hitta finare för 4k. Hatar mig själv då och då för att jag flippa den så snabbt...

Billig seikokronograf, närmast perfekt skick och underbar blå tavla. Finns ju samma modell på eBay men inte samma sak, fortfarande inte lyckats lista ut vem som har den numera...

Titus, underbar patina och kostade mig ca 2k när det begav sig för många år sedan. Går också hitta på eBay men inte direkt till det priset...

easy rider gillar detta.
  24. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Tycker du ställde en svår fråga nu=) 16013 svart tavla den andra vet jag inte... jag gissar på 16013 med skumpa tavla!?

Omen gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield