• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor och bilar?

petke

Breitling
Det här med klockor är ett relativt nytt intresse och jag ny på forumet, så jag kanske inte fattar ännu... Men vad är det med klockor och bilar? Eller rättare sagt klockor och rattar. Googlar jag någon klocka så får jag ALLTID upp bilder på någon som fotat klockan i förarstolen på sin bil. Handlar det om en riktigt exklusiv klocka, så har de istället fotat klockan med bilnyckeln till sin bil i handen framför sin bil. Är det för att visa hur mycket pengar man har? Eller är det bara en manlig grej, att man gärna vill visa vad man har för bil. Jag har ju sett några bakom Volvo rattar också. :)
Är ju man själv, med visst bilintresse. Men fattar inte riktigt vad kopplingen till klockor är.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Boys will be boys.
Bilen är för övrigt ett grymt bra ställe att fotografera på eftersom ljuset faller perfekt.
image.jpg

Att visa märket på bilen är lite löjligt såklart, men va fan. Leksak som leksak.
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Själv kör jag en miljöklassad V40 så jag vet inte om det är för att skryta som jag ibland tar klockbilder i bilen. Precis som nämnts så brukar ljuset vara bra. Då jag dessutom bor i Stockholm så tillbringar jag en stor del av mitt liv i bilköer och något måste man ju roa sig med. På bilden ses lite otydligt i bakgrunden att hastigheten vid tillfället var 0 km/h. Det brukar vara så när det enda man vill är att komma hem efter en lååååång dag....:( Då kan man passa på att knäppa lite bilder :)
IMG_1057.JPG
 

petke

Breitling
+1 på det!

Sen är ju det typ enda stället man är ensam på.

Såå... Hur vill du ha det TS? Bilbild eller toabild...;)
Tja "When you put it that way", så är det helt plötsligt glasklart... Men av nån underlig anledning så får jag lust att fota mitt kommande köp på toaletten. Eller ta en bild på sonens stålmannen klocka i frugans Yaris :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Är nog en blandning av allt. Leksaker alltihop, så kan inte klaga på någon :D För egen del blir det lite uppenbart när handleden har en ytterst onaturlig vridning för att kunna visa M märket på ratten... Men ja, leksaker!
 

Frourez

Omega
De som har "pengar" tar generellt åt sig mindre när andra skryter. Därför är det okej att posta sådana bilder för personer på "samma nivå" kommer då inte att ta åt sig speciellt mycket. Sen är det också för att skryta så gott de går. Du kavlar hellre upp ärmen när det är en Rolex på handleden eller hur...
 

petke

Breitling
De som har "pengar" tar generellt åt sig mindre när andra skryter. Därför är det okej att posta sådana bilder för personer på "samma nivå" kommer då inte att ta åt sig speciellt mycket. Sen är det också för att skryta så gott de går. Du kavlar hellre upp ärmen när det är en Rolex på handleden eller hur...
Visst, så är det absolut. Men det är ett nytt fenomen för mig. Var själv ganska aktiv på ett Volvo forum när jag beställde bil i vintras och där var det ju många som fotade sina bilar, men bara bilar. Jag såg aldrig några dyra klockor, hus, båtar som skymtade i bakgrunden. Men det är ju klart att Volvo är typiskt svenskt. På ett forum för Bentley ser det säkert annorlunda ut, då är den parkerad med Yachten i bakgrunden :). Jag kritiserar det inte på något sätt, tycker bara det är ett intressant fenomen som jag inte sett innan jag fick upp ögonen för klockor.

Jag hade ju inte varit ledsen om det såg ut så här på hyllan i min hall .
68agl4.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tror många precis som mig tar bilder i bilen pga att det är bra ljus. Ibland kommer märket på ratten med oplanerat men sen finns det ju en hel del posers på instagram bland annat som vill visa upp hur "lyxigt" de lever sen finns det väl andra som tar bild på klocka plus ratt & instrumentbräda för det är två av dens personens stora intresse och då i det fallet vill visa upp vad hen är stolt över.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

petke

Breitling
Precis, det är detta jag snackar om. Alltid finns det en bil i bakgrunden på klockbilderna. :)
Men inte mig emot. Fast jag får väl också bidra med en bil bild då, på en lite mer svensson nivå dock. Fast jag har tyvärr ingen klocka att posera med (ännu).
2dv9212.jpg
 
Topp