Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockor och tjejer

Diskussion i 'Diskussion' startad av martin9z9, 1 maj 2015.

1. martin9z9
    Trådstartare

martin9z9 Bonde

Från:
    Göteborg
    Hade en vild diskussion med mina kära flickvän om klockor häromdagen. Hon tycker det onödigt att spendera pengar på klockor :rage: Därför har jag en fråga till er!
    Hur lyckades ni få era flickvänner/fruar till att gilla klockor? Eller är det ett omöjligt uppdrag?

Ha de gött!:D

-Martin

2. M021

M021 Friends of KS

Namedropa KS lite här och där, låt ipaden ligga framme med ks som start sida, forma julgodiset som en Rolex krona, undermedvetet kommer det att göra underverk;)

skämt och sido, handlar väl om att klargöra intressen och ekonomiska prioriteringar. Klockintresse kan men bheehöver inte kosta multum.

jabla gillar detta.
  3. Havre

Havre Bonde

Svårt detdär. Å ena sidan är det klart kul att se ens bättre hälft intressera sig för samma saker som en själv, å andra sidan undrar jag om det är nödvändigt eller ens eftersträvansvärt? Oavsett, att inte tvinga/packa på flickvännen sina egna intressen brukar vara en bra början :) Jag tror att din tjej hade fått det väldigt svårt att övertyga dig om hur intressant och värdefullt det är med handväskor eller [insert stereotypiskt intresse här], right?. Min tjej har faktiskt börjat bli lite småintresserad av att ha en "finklocka" men det är nog så långt det sträcker sig. Det är nog bara att gilla läget :)

4. Chuck

Chuck Friends of KS

Jag förvränger sanningen men ljuger aldrig :D

5. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jag tycker att det vore rätt kul att veta om kvinnorna på KS har respektive som är klockintresserade? Ping MariaE Danielle Carolin mfl

Min sambo är lagom (men genuint och självständigt) klockintresserad, vilket lett till att hon har en egen liten samling....

Bodén och Danielle gillar detta.
  6. Taxman

Taxman Friends of KS

Svår fråga! Jag har turen att ha en fru som förstår mitt intresse. Men det handlar väl i grund och botten om att prata om vilka prioriteringar man har och hur man ska jämka samman dessa.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det är en omöjlighet. Tog hus i helvete så fort jag köpte Rolex och hon insåg vad klocklådan är värd. Ljug som fan om vad de kostar och involvera henne så lite som möjligt. Visa inte ens dina nya klockor. Det är enda lösningen som funkar för mig. Och ge fan i att kommentera mina nya klockor på instagram. :D

8. David

David Bödeln

Köp henne en Rolex, såklart.

Att det ska vara så jävla svårt att fatta.

Fabian, weeklund, rillesnille och 13 andra gillar detta.
  9. Richie

Richie Friends of KS

Jag ser inte problemet..jobbar du inte och tjänar egna pengar?
    min flickvän förstår inte heller detta intresse, men hon bestämmer väl inte vad jag lägger mina pengar på?:)

rillesnille, ScubaKing, Genius60 och 1 annan gillar detta.
  10. yonsson

Från:
    GBG
    Jag vill gärna att du skriver i denna tråd igen när du insett hur jävla dyrt det är att renovera hus och när din bättre hälft inser att du har nytt tak, nytt kök och nytt badrum på handleden. Då är du inte så kaxig längre kan jag lova dig. Att minimera informationen är enda lösningen, tro mig. o_O

11. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Det var alltså därför den såldes så fort, inte p.g.a. obefintlig AR? :D

Jag har också turen att ha en fru som är förstående för mitt klockintresse, hon har till och med blivit lite intresserad själv. En liten dos hjärntvätt gör susen. Visa henne bilder på olika klockor du är intresserad av varje dag under några månaders tid så kommer hon nog att börja mjukna. Funkade för mig. :)

Edit: Blev inte sämre när jag köpte henne en Rolex.

Criss Cross, acce1999, R0B och 1 annan gillar detta.
  12. Solvik

Solvik Stadsbo

Min fru är helt ointresserad, har gjort enstaka tappra försök men gett upp. Hon har sin iPhone.
    Mina döttrar däremot! Femåringen har t.ex. på stan frågat "- pappa, är det där en panda?" och då snackar vi inte om den svart-vita kinesiska björnen... Stolt :happyhappy:

Jag äger idag inga dyra dinkor men min grundregel är att inte prata kronor och ören i onödan..

Bramster, Gummo, Sundström och 6 andra gillar detta.
  13. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Det är min fru som köper klockor till mig , och hon delar mitt intresse så det är inga rooplems vettu :D

Gummo, VCalmen, Svanis115 och 1 annan gillar detta.
  14. mofo

mofo Friends of KS

Från:
    Skåne
    Jag köpte en klocka till frugan i present för några år sedan, den använder hon varje dag.
    Så då tänkte jag att hon kanske vill ha en att byta med, så jag köpte en till.

Sedan dess har hon inte tyckt att det är så onödigt, alla klockor jag köper är ju "våra", de är en investering, hon får ju använda dem när jag inte har dem och när hon lärt sig kombinationen till kassaskåpet och vet var nyckeln ligger ;)

Svanis115, Man och Jonte73 gillar detta.
  15. yonsson

Från:
    GBG
    Nej nej, sålde den för att den kändes detaljlös och tråkig (och inte hade AR).
    Tror det finns få respektive som kan så mycket om motorcyklar, sneakers och klockor som min fru, men det hjälper inte ett skvatt. Pengar ska tydligen spenderas på vissa andra saker (typ en fåtölj för 25000kr), inte på klockor.

Snårtas, martin9z9, jabla och 1 annan gillar detta.
  16. Björklund

Björklund Friends of KS

Tycker inte det är speciellt komplicerat.
    Se till att hushållsekonomin fungerar (om det är barn med i bilden, se till att deras nödvändigheter är inkluderade), kontrollerat sparande, låt henne ha sina egna utsvävningar, köp henne en klocka/väska/skor/klänning/smycke/blommor då och då så får du sannolikt ha ditt klockintresse ifred!

Matts, Richie och Genius60 gillar detta.
  17. Andrew85

Andrew85 Bonde

Nya klockan? vadå den här? nää 2000:- bara :)

JohnDoe, Man och Grafton gillar detta.
  18. Andersglassar

Andersglassar Bonde

Från:
    Östergötland
    Det är alltid lättare att få förlåtelse än tillåtelse. Med andra ord köp på och hoppas på det bästa

Grafton gillar detta.
  19. MariaE

MariaE Friends of KS

Från:
    Skåne, Stockholm
    Min andra hälft är måttligt road av klockor. Hon suckar inte ens längre när jag visar rn skönhet jag vill ha. Hon låter mig hållas och förväntar sig att jag prioriterar andra viktigare utgifter/investeringar före klockor.

Mina barn däremot älskar klockor och tycker och tänker ofta. Så vi har ofta omröstning när det ska köpas nytt. :D

20. kalufsen

kalufsen Präst

Vi båda tjänar våra egna pengar och gör vad vi vill med de, svårare än så är det inte! :)

paradis, Philippe Stern, ScubaKing och 1 annan gillar detta.
  21. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Tricket är att köpa handväskor och gåvor så hotar man att ta tillbaka allt om det knorras över klockor hit och dit.

Äsch, bara man inte lägger pengar man inte har på klockor så är det väl lungt? Går helt i yonsson s linje här!

yonsson gillar detta.
  22. Callxx

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Det är alltid lättare att be om ursäkt än om lov.

jhm och Anders Forsberg gillar detta.
  23. cab

cab Friends of KS

Man lever med fel tjej om hon gnällr vad man gör av med pengar på. Sen ska man såklart inte köpa klockor om man inte har råd med allt annat också. Då lever hon med fel kille.

J86A, krämbulle, KMS och 10 andra gillar detta.
  24. ZQT

ZQT The Banker

Jag och min tjej diskuterar gärna klockor tillsammans, imponerande att se att hon kan mer om klockor än många här på forumet...

25. fc2

fc2 Borgare

För oss som gillar vintage, och speciellt lite udda märken såsom Lemania, räcker det väl med att säga "äh, det är en gammal sak. Kostar några tusen". De kommer aldrig fatta att din RN twin pusher Lemania kostat 30k+. Om du kommer med udda fåglar som inte är så kända bör man kunna flyga under radarn ganska bra. Ska mycket till innan tjejen fattar vad du har om du sitter med en 13ZN, en Viggen eller en 2998.

Daniel Mathisen och eriksson850 gillar detta.
  26. Chris Cage

Chris Cage Bonde

Från:
    STHLM
    Började hela grejen med att köpa första klockan till tjejen. Hon fyllde år och fick en rolex lady datejust. Sedan var det inga problem att skaffa själv på den fronten :):woot:

Daniel Mathisen, Man, jhm och 1 annan gillar detta.
  27. Pope

Pope Borgare

Från:
    långt långt ut.......
    Hon har tyvärr rätt i att det onödigt! Precis som så sjukt mycket annat är onödigt (i mitt fall den där löjliga klockan, trummaskinen, analogsynthen etc..). Det ÄR helt enkelt onödigt för det har inget med överlevnad att göra. Det ligger på nivån ovanför och dallrar bland Gucci-väskor och 'det där finare vinet'.
    Men låt dig inte slås ner av det. Se bara till att bygga ett bra bo så ska du se att hela skiten faller på plats. Enkel psykoligi faktiskt! Handlar om trygghet.

28. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Sjukt svårt för jag köpte min fru en Breitling o det funkade lika bra ;)

Man och gruby gillar detta.
  29. Hugii

Hugii Biskop

Välkomna till tråden "man- och mussnack" :) :)

Callxx och jhm gillar detta.
  30. KenKun

KenKun Biskop

Efter mycket bråk, gnäll och tjafs så har hon till slut accepterat min nyfunna passion för klockor :)

Mårtenssons ur Brookfield