• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor och tjejer

Frobomm

Omega
Min sambo ser hur mycket klockorna betyder för mig och är därför helt positiv till mina inköp. Sen att hon inte riktigt kan förstå, är något jag helt och hållet förstår.
Sen skulle det kanske inte mottas lika glatt om vi t.ex. kommit överens om att spara inför en renovering av badrum som gör just nu och jag då går och blåser en halv badrumsbudget på en klocka, men det tycker jag är logiskt.
 
Har ganska svårt att få genomslag hemma. Detta då hon anser (med rätta) att vi har mycket viktigare saker att lägga pengar på som boende, renovering, resor, sparande och barn. Därutöver tjänar hon mer än mig vilket gör att jag måste anpassa mig lite :)

Det tyngsta argumentet är väl dock att hon inte har ett liknande intresse utan avskyr dyra "skrytprylar" som hon säger. Hon är mycket ekonomisk helt enkelt och ju mer jag tjatar klockor och KS ju värre blir det haha
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Många här tassar runt svaret som katter runt het gröt men ingen vågar säga det rätt ut.

TS, du måste såklart lämna henne. Inatt när hon sover så bara tar du klocklådan och går, titta inte tillbaka.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
ImageUploadedByTapatalk1430548898.676950.jpg
 

Ninen79

Audemars
Det var faktiskt min ex-fästmö som fick in mig i klocksvängen för sisådär 8 år sedan. På den tiden hade jag en smp bond och själv hade hon en Breitling som kostade 4 gånger mer.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Hade en vild diskussion med mina kära flickvän om klockor häromdagen. Hon tycker det onödigt att spendera pengar på klockor :rage: Därför har jag en fråga till er!
Hur lyckades ni få era flickvänner/fruar till att gilla klockor? Eller är det ett omöjligt uppdrag?

Ha de gött!:D

-Martin


Absolut inte omöjligt, gäller att prioritera sina onödiga utsvävningar:)

RHO.jpg
 

Danielle

Panerai
Jag tycker att det vore rätt kul att veta om kvinnorna på KS har respektive som är klockintresserade? Ping MariaE Danielle Carolin mfl

Min sambo är lagom (men genuint och självständigt) klockintresserad, vilket lett till att hon har en egen liten samling....
Det var min käre pojkvän som fick mig att få upp ögonen för klockor! Blev lite i chock då han kom hem med sin första dyra klocka. Han ville väl antagligen ha med mig i sitt nya intresse så han skapade en användare åt mig här på KS. ( mest på skoj och för att jag då blev den 1000de medlemmen )
Jag började vara inne och snoka lite och även jag fick upp ögonen för klockor. Strax därefter köpte även jag min första riktiga klocka!

Så nu har vi ett roligt gemensamt intresse. Mycket roligare när man har någon som förstår och som man kan dela nya tankar och idéer med :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Min fru var inte så intresserad av klockor tidigare.
Köpte en fin klocka till henne som hon nu bär varje dag.
Hon följer glatt med in klockbutiker med mig.
Sen får jag väll erkänna att jag får följa med henne på mindre spännande saker också.
Gäller att ge och ta. ;)
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
De va lite gnäll i början men jag involverar henne mer och mer och hon tycker de är kul hon med, någon gång blev hon sur när jag sa att vi inte hade råd att åka till USA och så köpte jag ny klocka för 22k två veckor senare :) men jag ska inte gnälla fick en överraskningsresa till Genève nu i sommar med guidad tur på tag heuer av henne i födelsedagspresent :)
 

Korwax

Omega
Jag köper klockan först, tar diskussionen när det redan är försent
Ibland har man fått gå direkt i fängelse utan att passera GÅ...
 
  • Like
Reactions: Man

Carolin

Cartier
Min gubbe hade ett par fina klockor när vi träffades och det var han som inspirerade mig till att köpa en "riktig" klocka. Jag drog igång och hamnade här och resten är historia. Däremot så har jag aldrig brytt mig om vad han gör med sina pengar. Han får köpa vad han vill och det får jag också. Vi delar, med viss förskjutning :D, på de allmänna utgifterna men har separata nöjeskonton och där är det som sagt fritt fram. Skönt!
 
Jag vet inte om jag haft tur eller om det är jag som lyckats omvandla min sambo.
Hon var inte ett dugg intresserad av klockor när vi träffades, men jag har har pratat med henne med min entusiasm och passion för klockor och varje gång vi (jag tvingar in henne i en klockbutik har jag alltid visat henne klockor till henne. Då tycker hon inte att vi alltid går in för att jag ska dregla på klockor till mig! :angel:

Nu snackar hon med mina kompisar och droppar branschord som in-house movement, Tourbillion och kan många klockmärken (fler än omega, bratte och Rolle) nu kan till och med hon dra in mig i klockbutiker för att dregla :D
 

ScubaKing

Audemars
Jag kommer aldrig kunna förstå detta problem. Vi talar om vuxna män som tjänar egna pengar.

Det är frugan vi talar om, inte kronkalle. Varför skulle hon bry sig om vad ni gör med era egna pengar?!

Personligen skulle jag ta mig ut ett sådant förhållande direkt. Låter som Lilla-Fridolf syndromet.

Troligen dock samma människor som har för korta byxor och skor med toffsar på (vilket jag har för mig jag såg i en tidning Fridolf bar med)

blogg-lilla-fridolf.jpg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
En evig fråga.. Tror dock hon kanske börjar förstå mitt intresse.
"en klocka är ju typ ända smycket en man kan ha.."
Hon tycker jag är galen med accepterar mitt intresse. Ska gifta mig med henne om 70 dagar..
 
Topp