• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockor och tuffa tag

xigzo

Audemars
hur rädd är ni om era självupdragande klockor tar ni av er dom om ni ska utförafysisk aktivitet eller fyskikst jobb och då menar jag sitta och deskidiva vid det skrivbord klarar dom mer än vad man tror eller vad säger panelen, ahr ni önödiga eller spydiga svar så behåll dom :cool:
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tar aldrig av min sexsiffriga DJ, om det inte är direkt olämpligt att ha den på (riktig grovgöra typ bila eller så). Motorsåg, gräsklippning etc sker med klockan på. Tar av den när jag kallbadar, och undviker den i badhuset. I badhuset är jag lite orolig för större dings mot kanter etc.
Exempel när jag försöker få igång motorsågen, med DJ.

IMG_2201.JPG
 

xigzo

Audemars
Tar aldrig av min sexsiffriga DJ, om det inte är direkt olämpligt att ha den på (riktig grovgöra typ bila eller så). Motorsåg, gräsklippning etc sker med klockan på. Tar av den när jag kallbadar, och undviker den i badhuset. I badhuset är jag lite orolig för större dings mot kanter etc.
Exempel när jag försöker få igång motorsågen, med DJ.

IMG_2201.JPG
haha
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Gymmar med klockan, badar med klockan i pool och i havet, leker med syrrans barn och åker gokart med klockan. Inte gjort några mer aktiviteter som kan vara påfrestande för klockan än så vad jag kommer på.
 

Wheelie

Cartier
Tar aldrig av min sexsiffriga DJ, om det inte är direkt olämpligt att ha den på (riktig grovgöra typ bila eller så). Motorsåg, gräsklippning etc sker med klockan på. Tar av den när jag kallbadar, och undviker den i badhuset. I badhuset är jag lite orolig för större dings mot kanter etc.
Exempel när jag försöker få igång motorsågen, med DJ.

Här känner jag mig lite kluven (!) - Å ena sidan är det alltid trevligt med lättstartade motorsågar, men i ditt fall.....
 

Oniel

Panerai
Använder samma bild som jag använt tidigare ;) men det mest fysiska och skadliga för urverket som jag utsatt klockan för måste vara att hugga ved. Har även gymmat med klockan men då är det utsidan som kan bli lite nött.
PS även varit jävligt full någon gång och slagit i klockan ;)
IMG_2663.JPG
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Använder samma bild som jag använt tidigare ;) men det mest fysiska och skadliga för urverket som jag utsatt klockan för måste vara att hugga ved. Har även gymmat med klockan men då är det utsidan som kan bli lite nött.
PS även varit jävligt full någon gång och slagit i klockan ;)
IMG_2663.JPG
Just vid vedklyvning så tar jag av mig klockan. Jag misstänker att kraften som klockan utsätts för när yxan stannar till på vedträet/huggkubben kan vara rätt skadligt för klockan - mer än tex att spela tennis.

Snygg klocka för övrigt ;)
 

Oniel

Panerai
Just vid vedklyvning så tar jag av mig klockan. Jag misstänker att kraften som klockan utsätts för när yxan stannar till på vedträet/huggkubben kan vara rätt skadligt för klockan - mer än tex att spela tennis.

Snygg klocka för övrigt ;)

Blev rekommenderad att ta av den vid vidklyvning, tennis, golf mm på grund av att urverket kan ta mycket skada så får väl ta av den nästa gång ;)

Tack så mycket :)
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker det verkar blivit en häftig "norm" att inte bry sig om klockan "klocka är till för att användas" osv. Samtidigt som så mycket på detta forum pekar på att det är bland det mest värdefulla man har. Jag är rädd om min finaste klocka men använder den som vanligt. Vet jag att under 30 minuter så är risken är hög för en onödig repa tar jag nog av den. Ska jag göra något under en hel dag där jag inte behöver min finaste klocka? Ja då gör jag som många andra och använder en beater. Repor och dings kommer hända men ser ingen anledning att skaffa dom om jag inte behöver.
 
Topp