• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor och yrken

Konsul

Cartier
Inom DJ-branschen synes Rolex härska!
20150221_000156.jpg


Bilden lånad av snoozarn.
 

Doncorleone

Cartier
Jobbar som flyttkoordinator på ett globalt flyttföretag och vad jag märkt finns det inte en själ på hela kontoret som bryr sig om klockor. Däremot har nån frågat varför jag har olika klockor då och då...Det som förekommer bland kollegor är bara parfymklockor och en enstaka Tag.
 
Övervägande finans här tycker jag mig uppleva. Själv är jag väl inte i någon direkt bransch men jobbar med inköp av entreprenader, konsulter och även lite varor och det är dåligt med klockor i min närhet. Kan bero på att många är forskare..
 

Konsul

Cartier
Yrke: partiordförande Moderaterna.

De verkar ha en tydlig klockmedvetenhet och det rör sig om schweiziska ur. Frippe kör Longines och Anna Omega (detta har varit upp till diskussion i en annan tråd). Men nu till en skandal: Frippe hade bara nyttjanderätt till sin Longines Evidenza, som han fick i gåva, och denna skulle ha lämnats tillbaka när han slutade som partiordförande( eller kanske när han slutade som statsminister eftersom staten äger klockan). Jag ser Frippe till och från när han handlar i det lokala köpcentrumet och hans klocka påminner starkt om just en Evidenza! Antingen har han köpt en av egna medel eller så har han behållit statens egendom. Detta måste ju vara världens grej för Aftonbladet som körde en famös artikel härom 2010-01-23. Jag tror att vi är en stor skandal på spåret... Tänk vad klockor kan ställa till det i livet...!
 

Galaxy

Rolex
Yrke: partiordförande Moderaterna.

De verkar ha en tydlig klockmedvetenhet och det rör sig om schweiziska ur. Frippe kör Longines och Anna Omega (detta har varit upp till diskussion i en annan tråd). Men nu till en skandal: Frippe hade bara nyttjanderätt till sin Longines Evidenza, som han fick i gåva, och denna skulle ha lämnats tillbaka när han slutade som partiordförande( eller kanske när han slutade som statsminister eftersom staten äger klockan). Jag ser Frippe till och från när han handlar i det lokala köpcentrumet och hans klocka påminner starkt om just en Evidenza! Antingen har han köpt en av egna medel eller så har han behållit statens egendom. Detta måste ju vara världens grej för Aftonbladet som körde en famös artikel härom 2010-01-23. Jag tror att vi är en stor skandal på spåret... Tänk vad klockor kan ställa till det i livet...!

Det förtjänar han! Tror att Anna har en Constellation... :)
 

Chagall

Cartier
Yrke: partiordförande Moderaterna.

De verkar ha en tydlig klockmedvetenhet och det rör sig om schweiziska ur. Frippe kör Longines och Anna Omega (detta har varit upp till diskussion i en annan tråd). Men nu till en skandal: Frippe hade bara nyttjanderätt till sin Longines Evidenza, som han fick i gåva, och denna skulle ha lämnats tillbaka när han slutade som partiordförande( eller kanske när han slutade som statsminister eftersom staten äger klockan). Jag ser Frippe till och från när han handlar i det lokala köpcentrumet och hans klocka påminner starkt om just en Evidenza! Antingen har han köpt en av egna medel eller så har han behållit statens egendom. Detta måste ju vara världens grej för Aftonbladet som körde en famös artikel härom 2010-01-23. Jag tror att vi är en stor skandal på spåret... Tänk vad klockor kan ställa till det i livet...!

Hahaha.. Jag tycker att han förtjänar den, men det är formellt sett fel, ja. Vi får tipsa någon tidning!
 

fc2

Rolex
Seiko, Certina eller inget alls. Vi är dock två som gillar vintage, främst issued Lemania men annars är det tomt.
 

Aron72

Cartier
Verksam inom IT just nu men seglat igenom lite annat genom åren. Iaf tror mkt har med intresse att göra, ibland status/roll vilket kan bli sååå fel..

Ser en del guld, stål/guld på säljsidan, främst breitling ( huga dom syns dom på vissa modeller), ibland ngn sub.
Annars mkt Classic casio digitalare på utv sidan, lite kul med tanke på att många där var spermier då dessa modeller lanserades på 70-80 talet.

Chef/mellanchefsnivå varierande utbut men inget vad jag noterad unikt från övriga medarbetare.

på konsultsidan där jag själv är verksam har jag inte heller noterat ngt extravagant i klockväg, ägnat ngn tanke ibland på att kan jag ta den klockan på det kundbesöket men snabbt kommit över tvekan.. Min hobby och intresse är alltid ok om inget annat avtalas vid ev anställning..
 

Konsul

Cartier
"Skumraskaffärer. Mycket breitling och Rolex."


Jag har haft en känsla av det du just bekräftar. Det är otäckt att fördomar alltid stämmer!
 

Konsul

Cartier
"Affärsavokat. Håller med en tidigare talare: mkt IWC, Omega och Rolex i min branch. Undrar om det ser annorlunda ut bland brottmålsadvokaterna?"

Brottmålsadvokaterna: skulle gissa på att Tissot dominerar stort.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Affärsavokat. Håller med en tidigare talare: mkt IWC, Omega och Rolex i min branch. Undrar om det ser annorlunda ut bland brottmålsadvokaterna?

Praktiserar på en brottmålsbyrå. Ser mkt. Omega och Rolex men också TAG Heuer, Tudor och en och annan Sjöö Sandström. Därutöver är det många klocklösa handleder.
 

Konsul

Cartier
"Jobbar som journalist. Här har knappt en jävel armbandsur och de som har det är ofta klockor lika fula som de flestas klädstil. Mina kollegor är alltid förundrade över mig när jag pratar automatiska urverk eller randsydda skor."

De flesta journalister är väl miljöpartister och jag undrar om de överhuvudtaget förstår vad du säger. De ler nog bara för att vara snälla.
Journalistklockan nummer ett borde egentligen vara en hulk; grön, mekanisk och klart mer miljövänlig än batterihistorier...
 

Edin

Panerai
Ekonomistudent på Stockholms Uni.

Tycker att man ser en del godbitar men det är nog som många säger, mycket MK och liknande illa luktande parfymklockor.Gör så gott jag kan för att höja medvetenheten och snittet men CSN är så snåla och Mecenat är för risiga i sina förhandlingar om rabatt. När ska Rob tex erbjuda studentrabatt? :D

Bland oss studenter, typ parfymklockor, ck,michael kors, gant etc... smuts!


Gör ju så gott jag kan med att höja snittet som student men det är som att simma uppströms..
 

Konsul

Cartier
Kan inte CSN förutom en låne - och bidragsdel också ha en urdel. ingen ränta och försäkrad mot framtida värdeförluster.
 

Konsul

Cartier
"Känner att jag vill bidra. Har hört att det finns en vietnamesisk räkfiskare i Texas som kör Sinn Rally. Så räkfiskare och Sinn då. Bygger detta på endast en observation, men är nog inte ensam om det... ;)"


Jag tror att det finns flera bekräftade observationer. Kör Sinn kanske med specialriktade rabatter?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Mekanikingenjör.... Rolex SubC och Explorer, några 80-90 tals breitlings.. Majoritet: Certina, Tissot och Seiko och diverse parfymklockor.
På inköpsavdelningen finns det godbitar som DD, vintage Rolex Daytona och Omegor..
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
"Känner att jag vill bidra. Har hört att det finns en vietnamesisk räkfiskare i Texas som kör Sinn Rally. Så räkfiskare och Sinn då. Bygger detta på endast en observation, men är nog inte ensam om det... ;)"


Jag tror att det finns flera bekräftade observationer. Kör Sinn kanske med specialriktade rabatter?
I mitt fall var det Pappi som försåg den vietnamesiske räkfiskaren i Texas med Sinnen. Vet inte vilka rabatter han gav :)
 

chff

Cartier
Elkonstruktör, på kontoret finns Certina, MK och GUL, förutom min speedy. På diverse möten har jag sett Rolex, Breitling och Omega för att nämna de roliga.
 
Topp