• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor och yrken

IT-branschen. Har sett någon Omega, annars är det modeklockor som gäller.

Finns inte intresset där så är det ju inte någon som kommer köpa en 1-2k+ klocka.

Sedan förstår jag inte hatet mot klockor som DW mm, jag själv sportar ibland märken som Parnis(vet att det inte är ett märke men nu får vi förenkla lite), DW, Timex mfl. Detta fastän jag har (och har haft) longines, omega, constant.


Kom igen nu, Klockintresse är inte lika med dyra klockor och kända märken (fastän de e lite roligare att ha :) )


---> För att svara: här bryr sig ingen vad du har för klocka men nyfikna blir de ibland:)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
IT branchen på internationellt företag. En del kufiga tekniker utan klocka eller med smartklocka, och en del med Omega, Tag Heuer, Rolex. Bättre på projekt/HR, flera Rolex, Omega, JLC, Longines och nån Breitling
 

CLT

Rolex
Arkitektstudent
Omega (seamaster & vintage), TAG, pepsi gmt rolex, longines, casio digitalare (majoritet), seiko, swatch och någon enstaka modeklocka.

Väldigt bra faktiskt! Tre andra i årskursen som också är mer eller mindre intresserade. Däremot tillkom nyligen en ruskigt ful fejk datejust när en snubbe kom hem från Dubai. Kämpar fortfarande med att få han att fimpa skiten.. Får se till att han blir riktigt full och kastar iväg den :)
Det har ju gått förut ;)
 

RDFG

Cartier
Teknik/industri inom marin-/sjöfartsbranschen. Har sett nån sub, ett gäng SMP och en hel del parfymklockor. Annars naket.
 
Just nu pappaledig. Börjar på nytt jobb inom IT i maj. VD jag träffade på intervju körde Omega Seamaster. På mitt förra jobb som var inom kommunikation/reklam hade mina kollegor fejkade Breitlings, Gant samt suunto. Jag har således bytt upp mig rejält.
 

TCB

Cartier
Jag jobbar med guldsmide och diamantinfattning.

Mycket varierande, från de som inte bryr sig ett dugg och bär vilket skit som helst till de som tjänar riktigt bra och där kan man se ovanliga AP, Hublot, JLC, Patek men en majoritet Rolex och då mest Sub stål eller GMT stål.
 

JakubL

Panerai
Professional Dealer
Jag jobbar med guldsmide och diamantinfattning.

Mycket varierande, från de som inte bryr sig ett dugg och bär vilket skit som helst till de som tjänar riktigt bra och där kan man se ovanliga AP, Hublot, JLC, Patek men en majoritet Rolex och då mest Sub stål eller GMT stål.


Nice one..
 

Tapiren

Cartier
Fastighetsförvaltning är min bransch, både teknisk och ekonomisk, ser man någon klocka som sticker ut så är det nästan alltid en Rolex eller Omega, men det är väldigt sällan tycker jag.

Jag brukar luncha på ett ställa där den lokala bilhandlarkåren äter, många Rolex TT bland de killarna. Med bilhandlarhäng, såklart.
 
  • Like
Reactions: jhm

JAkesson

Omega
Halvstort industri-företag inom hydraulikbranschen i småstad.

Det finns nada här. Om det ens bärs klocka så är det 20 års gammal konfirmationsklocka.
"Guldklockorna" för 25 års tjänst var parfymklockor. Bland medarbetare och mina
kunder (säg 200+200 personer) så har jag sett en vintage omega utöver vad jag bär.

I feel so alone.
 

M.U

Rolex
Sportbutik- På drygt tolv pers finns det två subbor och en Hublot (utöver mina klockor)! Alltid kul när leverantörer från olika märken kommer förbi på möten då man lätt klämmer in lite klocksnack med några av dessa som har främst rolex och omega!
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Har en grym arbetsplats för klockspaning. Mina kollegor rastar Panerai, Rolex, och IWC och flertalet kunder har grymma klockor. Idag hade tex en kund en 116515 LN och igår såg jag en Sky-dweller. Annars är det en jävla massa mellanmjölks sportrolex och en och annan Omega. Har även en kund med 1680 men totalt brunt insert som jag älskar. Dock är han själv medveten om värdet så det går inte att försöka köpa loss det. har även sett en 2-3 st patek på plats under senaste året med.
Jobbar du på Nymans?[emoji12]
 

Pistol_Pete

Panerai
Kan du utveckla det där för en oinvigd? ;)
Ja visst.

Detroit har ju som bekant haft en del problem men företaget Shinola beslöt att ta en chans och starta där. Det finns en hel del intressant på Hodinkee om Shinola:

http://www.hodinkee.com/blog/visit-to-shinola-detroit

http://www.hodinkee.com/blog/hands-on-with-the-shinola-runwell-40mm

Min polare kommer alltså från Detroit och även om han har tagit sitt förnuft till fånga och emigrerat till Manhattan NYC, så är han lite lokalpatriot och sportar en Shinola.
 

jhm

Panerai
Ja visst.

Detroit har ju som bekant haft en del problem men företaget Shinola beslöt att ta en chans och starta där. Det finns en hel del intressant på Hodinkee om Shinola:

http://www.hodinkee.com/blog/visit-to-shinola-detroit

http://www.hodinkee.com/blog/hands-on-with-the-shinola-runwell-40mm

Min polare kommer alltså från Detroit och även om han har tagit sitt förnuft till fånga och emigrerat till Manhattan NYC, så är han lite lokalpatriot och sportar en Shinola.


Fin finish, men ganska B att de bara har kvartsverk imho.
 

don.h

Cartier
IT-konsult inom telecom. Blandningen hos både kund och mitt konsultbolag är stor. Utvecklare kan ses gå med precis vad som helst runt handleden.. Konsultbolagets VD kör med en läcker Patek medans en kollega hos kunden jag är hos som bär någon form av äldre breitling chronograph vars armbandslängd gör att han förmodligen skulle kunna få den runt låret... Är lite sugen att i smyg göra en snabb justering.
Men över lag är det en klocklöshet även hos personer som till synes är modmevetna och allmänt sunda i sinnet..
 

hellbit

Cartier
Jobbar som Kapitalförvaltare på större bank.
På kontoret där jag sitter finns några Rolex (på tjejer mest)
Finns också några olika Omegor samt Tag Heuer.
 
Topp