• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor på Mallorca?

Josef B

Bestraffaren
Tjena gubbar och gummor!
Jag har slagit till med en liten veckovisit på lugna ön Mallorca och ska bo i Palma. Finns det något kul i klockväg där? Nåt annat kanske rekommenderas? Restaurang? Sightseeing? Uteliv? Kvinnor :) ?

Tack i förhand!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Stora gatan, mitt emot el corte inglés, ligger en återförsäljare som bl.a. Säljer rolex. Mer än så hann jag inte se
 

Isodor

Audemars
Längesedan man var där så minns tyvärr inte,

Däremot är jag fräck och passar på att hijacka tråden och frågar om någon nisse vet om det finns något klockutbud i Skiathos, Grekland?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Stora gatan, mitt emot el corte inglés, ligger en återförsäljare som bl.a. Säljer rolex. Mer än så hann jag inte se

Finns två el Corte Ingles... om du menar stora gatan i stan måste de ha öppnat upp sen förra sommaren, visste jag ej! Apropå El Corte Ingles är det varuhuset som ligger längre in i staden mycket bättre, både i klädväg och klockväg :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Tjena gubbar och gummor!
Jag har slagit till med en liten veckovisit på lugna ön Mallorca och ska bo i Palma. Finns det något kul i klockväg där? Nåt annat kanske rekommenderas? Restaurang? Sightseeing? Uteliv? Kvinnor :) ?

Tack i förhand!

Dra till Portal Nous om du vill besöka världens mest Daytona-tätaste hamn. Finns mycket klockbutiker nere i hamnen där, annars ligger det väl några i Palma men vad jag minns låg Rolex-AD inne på en tvärgata men den kanske har flyttat (se Fabians inlägg).

Pacha finns ju i Palma... alltid säkert kort vad gäller utelivet
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Finns två el Corte Ingles... om du menar stora gatan i stan måste de ha öppnat upp sen förra sommaren, visste jag ej! Apropå El Corte Ingles är det varuhuset som ligger längre in i staden mycket bättre, både i klädväg och klockväg :)

Aah det gör det ju! Dumt av mig. Tänkte på den som ligger på ave de jaime III.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Finns ett bra litet tapasställei stan nära ett av corte inglesen på en liten gata
kommer inte ihåg adressen men kan kolla.

Tar du dig en bit med bil upp i bergen i Genoa (stavning) så finns en bra sydamerikansk köttrestaurang som heter La Rueda.

Som är hamnen någon nämnde ovan värd att åka till , typ 20 min.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Längesedan man var där så minns tyvärr inte,

Däremot är jag fräck och passar på att hijacka tråden och frågar om någon nisse vet om det finns något klockutbud i Skiathos, Grekland?

Ingen aning om klockor på den ön men var där för ca 3 år sedan och det är en underbar ö!! Hyr en jeep Zenith och åk bland bergen då hittar du riktigt schyssta och öde stränder! Fan vad jag längtar tillbaka! Jag kan skicka bilder till dig ;)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag tar upp denna tråden med en fråga.

Jag skall oxå till Mallorca inom kort men skall till en liten håla på nordost kusten, cala mesquida. Någon som vet om det finns nått av klockintresse på denna del av ön?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Är i Palma just nu

Finns en Rolex-butik på Jaume III

Finns en juvelbutik med några begagnade klockor (rolex, AP, omega etc) längre upp på ovan gata (Övegår i Carrer de la Unio)

Finns även butiker som säljer Oris och TH men kommer ej ihåg vart jag såg dem (kanske längs Passeig del Born)

Tror klockavdelningen på stora ElCorte Ingles (Av. Alexandre Rossello) är rätt ok, tittade ej så noga just där. Lilla ElCorte Ingels på Jaume III var rätt klent.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Då haxxar jag också och förhör mig om nån av er varit på korfu, om sevärdheter, klockor och bra restauranger. Kvinnor bryr jag mig inte om då jag har min egen med mig och här på hemmaplan har jag leben att hålla mig varm... Vi kommer bo på nån småort, messonghi, strax söder om korfu stad.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Då haxxar jag också och förhör mig om nån av er varit på korfu, om sevärdheter, klockor och bra restauranger. Kvinnor bryr jag mig inte om då jag har min egen med mig och här på hemmaplan har jag leben att hålla mig varm... Vi kommer bo på nån småort, messonghi, strax söder om korfu stad.
Ajdå, vad tråkigt. Förmodligen Greklands sämsta semesterort. Men det blir väl inte bättre som statligt anställd.
 

Josef B

Bestraffaren
Magaluf.. Det var tider det ;) Konstant alkoholintag under varje vaken timme under två veckor! Överdrivet!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ingen aning om klockor på den ön men var där för ca 3 år sedan och det är en underbar ö!! Hyr en jeep Zenith och åk bland bergen då hittar du riktigt schyssta och öde stränder! Fan vad jag längtar tillbaka! Jag kan skicka bilder till dig ;)

Kan vi få fler rapporter om de öde stränderna uppe i bergen :hilarious:;)
 
Topp