• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor på Nato

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Prövar här innan jag skapar ny tråd.

Omega har sina naton som känns mer som bilbälten i kvalité/material.
Men om man nu inte vill lägga 2000 på en 20mm bandbit så måste det finnas allternativ i liknande kvalité/material?

Vad finns det för allternativ?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Padi på bagagerem funkar fint
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur är materialet? Jag letar efter ett premiumnato med schysst hårdvara som är mjukare och följsammare än joseb dittons, mer bilbälte liksom.
Zuludiver gör de bästa natobanden enligt min smak. Mjuka med bra hårdvara. Det enda jag kan gnälla på med det nya är att det är långt avstånd mellan hällorna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5376.JPG

IMG_5374.JPG IMG_5375.JPG IMG_5379.JPG IMG_5381.JPG
Ny typ av Zuludiver nato i Blancpain-stuk, rätt schysst men lite långt mellan hällorna. Delen närmast spännet går att "skjuta på".
Tänkte ge mig på en snabb recension av dessa.
Initialt ser de väldigt bra ut och hårdvaran ser mysig ut, men...
IMG_9357.JPG

Det nya natot (till höger) är alldeles för långt och har för långt avstånd mellan hårdvaran. Dels är avsåndet från spänne till hårdvara för långt och dels är avsåndet mellan de två delarna som "ramar in klockan" för långt.

IMG_9360.JPG
IMG_9364.JPG

Detta resulterar i att de två delar som är närmast klockan när den sitter på handleden hamnar alldeles för långt ifrån klockan (vilket ser konstigt ut).

IMG_9369.JPG
IMG_9370.JPG

På handleden blir det ännu konstigare, alldeles för stort avstånd mellan hårdvara och klocka.

IMG_9371.JPG

Dessutom är hårdvaran för stor vilket i kombination med det tunna bandet gör att det är svårt att klämma fast flärpen i hårdvaran. Jag undrar även hur de tänkte med längden och hålen. Visst, kul att man kan använda bandet utanpå våtdräkt och liknande men jag har bara två hål kvar inåt (18cm handled). Har du en 16-17cm handled så kan bandet alltså eventuellt vara för långt för att du ens ska kunna använda det.

IMG_9375.JPG

Så sammanfattningsvis är det snyggt när det inte är monterat på en klocka men helknas på klocka. Köp ej! Jag har nu slaktat detta och ska modda lite.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tänkte ge mig på en snabb recension av dessa.
Initialt ser de väldigt bra ut och hårdvaran ser mysig ut, men...
IMG_9357.JPG

Det nya natot (till höger) är alldeles för långt och har för långt avstånd mellan hårdvaran. Dels är avsåndet från spänne till hårdvara för långt och dels är avsåndet mellan de två delarna som "ramar in klockan" för långt.

IMG_9360.JPG
IMG_9364.JPG

Detta resulterar i att de två delar som är närmast klockan när den sitter på handleden hamnar alldeles för långt ifrån klockan (vilket ser konstigt ut).

IMG_9369.JPG
IMG_9370.JPG

På handleden blir det ännu konstigare, alldeles för stort avstånd mellan hårdvara och klocka.

IMG_9371.JPG

Dessutom är hårdvaran för stor vilket i kombination med det tunna bandet gör att det är svårt att klämma fast flärpen i hårdvaran. Jag undrar även hur de tänkte med längden och hålen. Visst, kul att man kan använda bandet utanpå våtdräkt och liknande men jag har bara två hål kvar inåt (18cm handled). Har du en 16-17cm handled så kan bandet alltså eventuellt vara för långt för att du ens ska kunna använda det.

IMG_9375.JPG

Så sammanfattningsvis är det snyggt när det inte är monterat på en klocka men helknas på klocka. Köp ej! Jag har nu slaktat detta och ska modda lite.
Sitter de för långt ifrån varandra ser det inte klokt ut och rangligt blir det också. Underflärpen vill liksom glida iväg. Jag köper nato av Modalo, de har ett bra avstånd och ett spänne som nästan hamnar mitt i handleden :)
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Tänkte ge mig på en snabb recension av dessa.
Initialt ser de väldigt bra ut och hårdvaran ser mysig ut, men...
IMG_9357.JPG

Det nya natot (till höger) är alldeles för långt och har för långt avstånd mellan hårdvaran. Dels är avsåndet från spänne till hårdvara för långt och dels är avsåndet mellan de två delarna som "ramar in klockan" för långt.

IMG_9360.JPG
IMG_9364.JPG

Detta resulterar i att de två delar som är närmast klockan när den sitter på handleden hamnar alldeles för långt ifrån klockan (vilket ser konstigt ut).

IMG_9369.JPG
IMG_9370.JPG

På handleden blir det ännu konstigare, alldeles för stort avstånd mellan hårdvara och klocka.

IMG_9371.JPG

Dessutom är hårdvaran för stor vilket i kombination med det tunna bandet gör att det är svårt att klämma fast flärpen i hårdvaran. Jag undrar även hur de tänkte med längden och hålen. Visst, kul att man kan använda bandet utanpå våtdräkt och liknande men jag har bara två hål kvar inåt (18cm handled). Har du en 16-17cm handled så kan bandet alltså eventuellt vara för långt för att du ens ska kunna använda det.

IMG_9375.JPG

Så sammanfattningsvis är det snyggt när det inte är monterat på en klocka men helknas på klocka. Köp ej! Jag har nu slaktat detta och ska modda lite.
Tack för varningen, satt och kikade på ett sånt här om dagen. Cool Sinn!
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Instämmer helt och hållet ang @yonsson recension av Zuludiver, materialet är av bra kvalitet, men proportionerna lämnar mycket att önska. Det rör sig med andra ord inte om något måndags ex.
 
Topp