• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor på prinsbröllopet

Nicklas H

Cartier
Vad har ni sett för klockor på prinsbröllopet?
Prinsen hade i alla fall inte sin Seiko på sig men kan inte se vad det var, men guld var det. :pompus:
 

ViperX

Omega
Har prinsen Haakon en träningsklocka på sig på bröllop? Hoppas jag såg fel! Var det någon som såg bättre?
 

noxela

Omega
Har inte sett på det. Men var det kostym? Är det frack påbjudet så ska det vara fickdinka. Jag som ser lite suddigt kör även med monokel.
 

JayJay

Rolex
Har prinsen Haakon en träningsklocka på sig på bröllop? Hoppas jag såg fel! Var det någon som såg bättre?
Du såg inte fel. På andra armen hade han dessutom ett gäng armband på sig som såg ut att kunna härstamma från någon festival besökt under tonårstiden. Tyckte inte riktigt det gifte sig med hans mässdräkt. Kanske är jag som är konservativ och stelbent.
 

meo_swe

Audemars
Det finns minst en KSare på denna bild;)
400-1.jpg
 

Jimpa

Panerai
Daytona "panda" på Chris O handled om jag såg rätt . Sätt mkt klockor både i studion och under bröllopet men önskar jag hade bättre öga för vad det är för modeller på dom, som nämnt tidigare hade även tv4nyhetsmorgon en avhandling om prinsens klockval som var lite enklare att se 
 

jhm

Panerai
Du såg inte fel. På andra armen hade han dessutom ett gäng armband på sig som såg ut att kunna härstamma från någon festival besökt under tonårstiden. Tyckte inte riktigt det gifte sig med hans mässdräkt. Kanske är jag som är konservativ och stelbent.

Även prins Carl Philip hade en hel hög med armband på sig noterade jag vid en närbild. Men det är ju mycket som är okonventionellt med detta bröllop så varför inte. :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Prinsen bär alltid en massa armband, är jordnära och bryr sig inte särskilt mycket om klädseln till vardags utan klär sig mer bekvämt. Han var stamkund på mitt gamla jobb. Var inte så jätte intresserad av klockor då, va cirka tre år sen men om jag inte missminner har jag sett han i någon form av träningsklocka, en hublot och en parfymklocka från Tommy Hilfiger.
 

Limpas

Cartier
Satt mest och förundrades över kungligheternas dåliga klockval när det vankas kungligt bröllop. Jag förväntade mig fina små nätta gulddressare. Hade jag haft en vintagedaytona hade jag inte haft den på mig på ett kungligt bröllop. Det är inget man bär till frack i min bok. Sedan såg jag Suunto-stekpannan och då gav jag upp… Herregud, snubben borde blivit utkastad.
 

meo_swe

Audemars
Kom just från min brors bröllop... Någon fin Longines och en omega speedmaster. Annars var det rätt dött. Förutom flickan i baren som rockade en lady datejust och blandade G&T som gav mig ståpäls....
Kom just från min brors bröllop... Någon fin Longines och en omega speedmaster. Annars var det rätt dött. Förutom flickan i baren som rockade en lady datejust och blandade G&T som gav mig ståpäls....
Håll snoppen i styr young man! Du har ju en tight stjärt att komma hem till;)
 
Topp