Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockor som är partner "tvingat" er att sälja.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Patrike, 22 december 2013.

1. Patrike
    Trådstartare

Patrike Bonde

Från:
    Lidingö
    Genomförde just årets städning av datorn och hittade ett foto på ett par gamla kära vänner, som inte längre finns kvar i min tillvaro.

Den ena stackaren, DJ´n, fick utstå diverse påhopp från min kära flickvän. Till slut fick Dj´n nog av alla nedvärderande kommentarer och valde att söka sig ett nytt hem, via blocket. Droppen var när den kallades "tjejklocka" pga dess 36mm. :chicken:

Har något liknande hänt er, eller står ni emot alla påtryckningar? :)

2. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Inte en enda har jag blivit tvingad till att sälja..Min klocka, mitt val

keroro, Sandkvist, Bojke och 3 andra gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Hur kan man sälja en Datejust med rött datum bara för någon kallar den tjejklocka? en blå tavla på den så har du den perfekta killklockan. :)

andheg gillar detta.
  4. Patrike
    Trådstartare

Patrike Bonde

Från:
    Lidingö

Den tillsammans med Reverson var min drömduo när jag var 20 år gammal. Sedan har det bara gått utför. Gillade DJ´n starkt. Det var dock storleken på 36mm, inte färgen på tavlan som gjorde att den var aningen liten för min del. Önskar att jag hade lite mindre handleder, för då skulle jag kunnat uppgradera till en DD 36mm istället.

jabla gillar detta.
  5. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Finns killar här på KS som har grova handleder och tycker 34mm är ok. :)

Sond gillar detta.
  6. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Explorer 1:an fick åka för att min fru tyckte den var alldeles för liten! Själv tyckte jag den var perfekt! Efter att jag sålde den sa hon att hon bara skojat :( vad gör man inte för damerna!

jhellstrom, Karatekid, Icaras och 5 andra gillar detta.
  7. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Hur stora handleder har du? 30cm?

Karatekid, Fabian och easy rider gillar detta.
  8. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Jag skulle aldrig sälja en klocka, som jag gillar, för att min fru inte gillar den eller säger att jag borde sälja. Punkt!

Sandkvist, Fabian, Boris Balkan och 1 annan gillar detta.
  9. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Brudarna fick lämna istället...

Gavve, rillesnille, Målarn och 35 andra gillar detta.
  10. Patrike
    Trådstartare

Patrike Bonde

Från:
    Lidingö
    Hon var inte förtjust i 36 mm DJ´n, men gillar min GMTIIc SS. Tycker även att en helguld AP RO 41 mm är godtagbar. Dock tyvärr aningen skeptisk till DDII RG som jag suktar lite efter.

11. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tvinga är ju ett starkt ord. Men som någon skrev i en annan tråd: "happy wife, happy life". Så man försöker ju känna av läget...

ssl, Sond och Kotten gillar detta.
  12. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Word!

13. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

14. Patrike
    Trådstartare

Patrike Bonde

Från:
    Lidingö

Tvinga kan jag väl inte kalla det per se. Men när man får till kommentar "vilken fin klocka, men är det verkligen en herrmodell". Så blir man ju aningen frustrerad. När det fortsätter med "den där är ju faktiskt ändå mycket finare.... även om din är fin med". :)

15. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Min tjej lobbar starkt för att jag ska sälja min gmt och köpa en day-date med svart tavla. Kan hon glömma men köper nog en day-date ändå:)

Patrike och Micke Ni gillar detta.
  16. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Grow a pair istället liksom!

morrism, newk15, Boris Balkan och 1 annan gillar detta.
  17. Anti-Chris

Anti-Chris Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag sålde en DJ guld/stål för när jag skulle använda den satt den redan på damens handled. Eller låg i någon av alla hennes väskor och samlade repor.
    Såg inte alls fint ut på hennes smala handleder.
    Så jag gjorde oss båda en tjänst och avyttrade den.

Patrike gillar detta.
  18. JS

JS Friends of KS

Skulle aldrig sälja en klocka om jag själv inte vill det

Visade en bild på en JLC reverso som jag är lite sugen på, den fick däremot omdömet "tjejklocka" av fästmön. Men det hindrar inte mig från att fortsätta projektera...

Naeslund och Micke Ni gillar detta.
  19. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Aldrig i livet att jag skulle sälja om hon sa till mig att göra det.Vad har en tjej med sin killes klockor att göra ? :stop:

newk15, Aquaracer2, Karatekid och 3 andra gillar detta.
  20. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Frugan tycker att jag ska sälja Aquanauten för att "den är ju så liten". Själv har hon hittat en Michael Kors som hon tycker är fin och hade kunnat tänka sig. Tycker att det säger en del om hennes klockintresse. :facepalm:

Får tillägga att jag står emot dessa kommentarer. :)

Breitling1, Jockinho och Micke Ni gillar detta.
  21. gruby

gruby Friends of KS

Den dagen jag tvingas till att sälja något som jag bär pga att en kvinna bestämt det så lägger jag mina kulor i en påse och ger den till samma kvinna så att hon kan bära runt dessa i sin handväska!

morrism, newk15, Karatekid och 3 andra gillar detta.
  22. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vem av er är den kunniga gällande klockor och dess ursprung? ;)

Micke Ni gillar detta.
  23. Patrike
    Trådstartare

Patrike Bonde

Från:
    Lidingö

Hehehe förvisso.

Det är dock intressant att se hur olika medlemmar här på forumet ställer sig till frågan. Antingen är det "happy wife, happy life", eller "ber hon mig byta klocka, byter jag henne".

Påminner lite om svaren i en annan av mina startade trådar. Vissa bryr sig om vad omgivningen kan tänkas tycka, andra absolut inte. http://klocksnack.se/threads/fin-klocka-på-jobbet.16125/

24. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Men, klagar dom på klockans storlek? Ok om dom klagade på andra sakers storlek, men klockan?

Jacob och jabla gillar detta.
  25. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    De vill väl att allt skall vara lika stort :p

Jockinho och Carlton gillar detta.
  26. Whedda

Whedda Präst

Min flickvän känner mig alltför väl för att tvinga mig välja mellan henne och någon av mina klockor ;)

I vårt fall är det nog snarare så att jag eller hon "tvingar" den andra att köpa nytt...Lånar rätt friskt av varandra. Tycker jag är trevligt!

Patrike, Jockinho, Aquaracer2 och 2 andra gillar detta.
  27. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

"Happy wife, happy life" går ju åt båda hållen och kan innebära att man låter sin bättre hälft ha sina intressen ifred utan att man (läs jag) lägger sig i. För oss fungerar det klockrent. :)

80s, Boris Balkan och RobertD gillar detta.
  28. Jonazid

Jonazid Stadsbo

Från:
    Småland
    Är jag ledig och hon gissar vad jag gör så säger hon. Du kollar på klockor eller hur.

Jag har inte råd att köpa massa klockor nu vid bröllop och flytt utomlands, men vi är överens att om vi har råd får jag köpa vad jag vill för klockor. När hon är färdig med sin Phd så får jag välja en klocka så får jag den eftersom jag stöttat henne och uppmuntrat henne.

Hon har börjat bli riktigt klockintresserad själv vilket är riktigt kul. Tyvärr vill hon ha Rolex. Så tänkte köpa en DD till henne.
    Hon gillade även blå sub i helguld, men jag har inte råd med det nu.

Skickat från min LG-P500 via Tapatalk 2

80s gillar detta.
  29. Perraw

Perraw Torpare

Det är ju en tjejklocka.

30. Lance

Lance Torpare

Hej, förlåt min okunnighet men vad är det för ref på DJ:n? Den var otroligt fin i mitt tycke. Om den är 36mm skulle det väl kunna passa som en lämplig klocka till partnern?

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Mårtenssons ur Brookfield