• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som är snygga på mesh!

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag har insett att jag älskar mesh, men det tog ett tag innan det växte på mig. Grymt skönt på armen dessutom!
Personligen föredrar jag ett lite tjockare "sharkmesh", men ett tunt följsamt mesh på exv. en Constellation är inte dumt alls.

Vilka klockor tycker ni passar bästa på mesh?

Omegas Seamaster-modeller gör sig riktigt bra:
20130112_125205.jpg


Jag gillade min FFF på Singulars lite tunnare modell:


Speedmaster på mesh är väl kanske inte det man tänker på i första hand, men snyggt:
speedmesh01.jpg


Ploppen är ju självklar, både nya och gamla:
PloprofAngl-new.jpg


Lånat lite bilder från forumet och WUS...
 

Bilagor

  • IMG_2108.JPG
    IMG_2108.JPG
    415 KB · Visningar: 545

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Polaren kör SKX007 på mesh, en riktigt schysst kombination.

Det passar verkligen till mycket, känns som jag måste beställa ett omgående faktiskt.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Förutom de som redan nämnts så gillar jag faktiskt breitlings på mesh, typ transocean
1000w


Annars är ju absoluta favoriten den gamla ploprofen. (kommer en på GTGn den 21 mars ryktas det om)(ryktas även om att den är till salu)
 

Jonaz

Rolex
SKX009




Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1361739478.544011.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1361739478.544011.jpg
    78.8 KB · Visningar: 412

morrism

Audemars
Micke B skrev:
Förutom de som redan nämnts så gillar jag faktiskt breitlings på mesh, typ transocean
1000w


Annars är ju absoluta favoriten den gamla ploprofen. (kommer en på GTGn den 21 mars ryktas det om)(ryktas även om att den är till salu)

Den där är riktigt snygg.

Superocean är också snygg, enda som är fel är raggarbils-stylingen på text och visare..
breitling-superocean_heritage-19080-1.jpg
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
morrism skrev:
Micke B skrev:
Förutom de som redan nämnts så gillar jag faktiskt breitlings på mesh, typ transocean
http://static.squarespace.com/static/4fa14d3ce4b08a53fa26468e/500881b0e4b0634b00d359ed/5008823de4b0634b00d39d5e/1317055657337/1000w[/ig]

Annars är ju absoluta favoriten den gamla ploprofen. (kommer en på GTGn den 21 mars ryktas det om)(ryktas även om att den är till salu)[/quote]

Den där är riktigt snygg.

Superocean är också snygg, enda som är fel är raggarbils-stylingen på text och visare..
[img]http://www.toeshops.com/images/uploads/breitltng/superocean_heritage/breitling-superocean_heritage-19080-1.jpg[/mg][/quote]
Det var egentligen tack vare superocean som jag fick upp ögonen till breitlings med mesh. Fast den har ju en del brister som du säger, lägg till att den bara kommer i keffostorlekar.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Känner att jag håller på att bli lite av en självutnämd klockarmbandsexpert, och har testat mesh på en del dinkor. Min slutsats är att de flesta INTE passar bäst på mesh, möjligtvis enda undantaget Ploppen. Ser annars oftast mest konstigt "riddaraktigt" ut, och oftast beror de till stor del på att de flesta meshen inte är avsmalnande, utan jämnbreda. Detta gäller förresten alla typer av band, och förmodligen är det en av anledningarna till att jag även ogillar naton/zulun.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Enbart Plopp samt övriga omegadykare från samma era (big Blue, baby Ploprof exempelvis).
Tycker den nya modellen av Ploprof funkar allra bäst
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tycker Mesh funkar bra på många modeller......tyvärr inte på sport Rolex dock....ser skevt ut.....men på en 6105 funkar det dollars. Otroligt skönt........också!
 

Bilagor

  • 20130225_122142.jpg
    20130225_122142.jpg
    251.6 KB · Visningar: 218
Topp