• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som du jagar på internet men aldrig hittar...

Fredgusta

Panerai
Jag har gett upp. Jag har länge inte velat avslöja denna skönhet men jag behöver hjälp med denna...

Jag har letat efter Citizen Eco-Drive AP1001-19E lite "on-and-off" hela sommaren, och det var inte förens nu i veckan jag har gått all-in på kvällarna och letat och letat utan att hitta något. Så KS, har ni sett någon där ute på internet? känner ni någon som är villig att släppa sin snygga Citizen eco moonphase? ;)

AP1001-19E_LRG.jpg


Tänkte skapa denna tråd för andra som stött på samma problem, så fritt fram er andra som letar ivrigt efter er drömklocka. :D
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Jag letade i en evighet och hittade klockan av en ren slump en natt långt efter att jag hade gett upp och slog till direkt! :)
 

Greven

Audemars
Jag var tidigare på jakt efter en Sub och antingen så var den jag tittat på redan såld eller så hittade jag något fel som gjorde att jag tvekade: pris, skick etc. Till slut så orkade inte min fru höra mina utläggningar om denna klocka så en dag när jag hittat rätt klocka så tog min fru och ringde upp och bokade tid åt mig, för att hon orkade inte med mitt tjat :) Dagen efter så köpta jag den, blev väldigt nöjd och har den fortfarande kvar.
 

Bluefire

Friends of KS
Måste man ha ett modellnummer för denna tråd? :)

Själv letar jag efter en kvalitativ mekanisk reseklocka med dag+datum+alarm och 39mm eller mindre. <=30kkr
Finns det något sådant? Ja, jag behöver dag och datum på min alarmklocka, för på längre arbetsresor tappar jag totalt kollen på tid och rum.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Måste man ha ett modellnummer för denna tråd? :)

Själv letar jag efter en kvalitativ mekanisk reseklocka med dag+datum+alarm och 39mm eller mindre. <=30kkr
Finns det något sådant? Ja, jag behöver dag och datum på min alarmklocka, för på längre arbetsresor tappar jag totalt kollen på tid och rum.

OK, den är 40mm och quartz, men har varit med mig i alla världsdelar utom Australien (hade en annan klocka då ... ;)). Perfekt klocka att resa med, då den utöver larm har dubbla tidzoner, kronograf och timer. Väger noll (titan), extremt tydlig och WR 100m. Bör gå att hitta en äldre för runt 10-15k. Köpte den ny 1998 och den fungerar perfekt fortfarande. Bara behövt batteribyte vart fjärde år och någon packning vid två tillfällen.

Breitling Aerospace Repetition Minutes Ref. F6506:
Breitling 2015-07-22.jpg
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Måste man ha ett modellnummer för denna tråd? :)

Själv letar jag efter en kvalitativ mekanisk reseklocka med dag+datum+alarm och 39mm eller mindre. <=30kkr
Finns det något sådant? Ja, jag behöver dag och datum på min alarmklocka, för på längre arbetsresor tappar jag totalt kollen på tid och rum.
En digital kanske? Kolla Sjöö Sandström UTC ORC.
 
Topp