• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som ej är värda sitt pris.

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag anser att samtliga klockor som faller mig på läppen är på tok för dyra. Jag vill ha billigare klockor.nu.
Men får man nämna någon enstaka så säger jag att Richard Mille känns lite överprisad.
 

LVM

Breitling
Chanels urverk tillhör denna kategori anser jag. Inte sällan juvelbesatta och med en insida och finish som är föga imponerande. Där jag befinner mig ser jag ofta dessa urverk på yngre damer, ofta med en tilllhörande väska från samma märke.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Davvan, jag har egentligen inget emot Hublot som tillverkare. Det jag misstycker är att deras modeller ser så lika ut till designen, sen gillar jag inte deras design överhuvudtaget. Sen tilltalar inte användandet av modifierade Eta-verk i den utsträckningen i så pass högt prissatta klockor, - jag vet att inhouse inte betyder "bättre" men du förstår nog vad jag menar. Men det finns några modeller som jag tycker är riktigt coola, b.l.a. den med dödskallen.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Davvan, jag har egentligen inget emot Hublot som tillverkare. Det jag misstycker är att deras modeller ser så lika ut till designen, sen gillar jag inte deras design överhuvudtaget. Sen tilltalar inte användandet av modifierade Eta-verk i den utsträckningen i så pass högt prissatta klockor, - jag vet att inhouse inte betyder "bättre" men du förstår nog vad jag menar. Men det finns några modeller som jag tycker är riktigt coola, b.l.a. den med dödskallen.

Du får tycka vad vill, kan jag ju inte ha synpunkter på......men vi pratade väl om tillverkningen.... Tror det skiljer sig minimalt mellan större tillverkare.... Inte fan uppfinner de hjulet allihopa....
 

Fredrik A

Omega
Audemars Piquet har jag haft 2 styck Royal Oak som bägge var nya vid inköp men som ganska snabbt fick problem med lösa länkskruvar. I tillägg så hade chronographen inte inhouse, var Jaeger.
Richard Mille (titanmodeller) är också ett märke som i sin extrema prisklass omöjligt kan kallas prisvärda
 

Mr.Chang

Audemars
Måste säga det också, Hublot!
Skit design,går ej att läsa av tiden utan att man stirrar i minst fem minuter!
Det var allt jag hade säga om den saken.
 

calzone

Vacheron
muvuvejy.jpg
 
C

China

Guest
Rolex i allmänhet och senare modeller i synnerhet. Bra klockor som levererar, men knappast prisvärda sett till hur produktionen sker. Å andra sidan så lär väl inte en tourbillon som tillverkats i den gamla fina traditionen anses som prisvärd av kreti och pleti , så vem bryr sig egentligen?;)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Definiera prisvärt?!

* vill få tillbaks pengar vid försäljning
* he ett rikt arv i klockan
* igenkännande bland folk
* hantverk/kvalitet
* inhouse
* komplikationer
* eller går du helt enkelt bara igång på klockan

Alla är beredda betala olika mkt för olika grejjer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur ska jag annars tolka din like... du håller ju med????...... du har ingen aning om hur mkt hantverk det är.... tror du det skiljer sig mot andra märken .... läs tex AP.....
Ja, jag tror det skiljer ganska mycket med tanke på att AP får sin finish för hand på både länk och boett+ring medans Hubbarna oftast är maskinarvete med "gummi"band.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ja, jag tror det skiljer ganska mycket med tanke på att AP får sin finish för hand på både länk och boett+ring medans Hubbarna oftast är maskinarvete med "gummi"band.

Nu kastar du pil i kuvös....så AP kör inte med gummi?..... dessutom är det inte så klurigt att slänga på en putsad ss bezel korrekt. Hublot använder sig av rätt kluriga material och kombinationer som jag nog tror det krävs hyfsat mkt R&D bakom.....

För att hålla sig till ämnet.... AP är klockbranchens största hoax.... men hatt av för att de lyckats såpass bra på marknaden och med sin cloaking strategi....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Davvan
Det är du som kastar igelkottar i ballongfabriken! Många APs säljs ju med länk som bearbetas för hand. Finns det ens länkar till hubbarna? Och menar du att kolfiber är ett klurigt material? Eller keramik? Det är två material som i princip uteslutande bearbetar av robotar, inte för hand. Eller vilka kluriga material åsyftas? För mig är Hublot en g-shock med mekaniskt urverk. I alla fall nästan. :D
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det finns länkar till Hublot, men de gör sig bäst på gummi.
Haft 3 st hubbar, gillar dem verkligen, men de är 2-3 snäpp under AP utan tvekan.

Dock har Hublot haft en brant uppåtgående trend bland posörer och annat pack som få tillverkare kan mäta sig med.
 

Ricrob

Patek
Davvan
Det är du som kastar igelkottar i ballongfabriken! Många APs säljs ju med länk som bearbetas för hand. Finns det ens länkar till hubbarna? Och menar du att kolfiber är ett klurigt material? Eller keramik? Det är två material som i princip uteslutande bearbetar av robotar, inte för hand. Eller vilka kluriga material åsyftas? För mig är Hublot en g-shock med mekaniskt urverk. I alla fall nästan. :D
Kom att tänka på en modell jag såg och fotade i Paris.. Som dessutom ger dig både rätt och fel och för hela duskussionen ännu knepigare.. Sån är jag.
M8vcxSR.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Davvan
Det är du som kastar igelkottar i ballongfabriken! Många APs säljs ju med länk som bearbetas för hand. Finns det ens länkar till hubbarna? Och menar du att kolfiber är ett klurigt material? Eller keramik? Det är två material som i princip uteslutande bearbetar av robotar, inte för hand. Eller vilka kluriga material åsyftas? För mig är Hublot en g-shock med mekaniskt urverk. I alla fall nästan. :D

Jag älskar dig.... din okunskap gör dig till till KS största tomte....from time to time.... men bli inte sur nu.... för jag skrivet det med kärlek....

Jag skulle aldrig dra på mig drumstruten och utmana dig på GS.....så gör din hemläxa på Hublot innan du kör fingrarna i halsen för en bulimifantasi....
 
Topp