• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som passerat i år

oskarponken

Panerai
Trist dag på jobbet, så postar lite usla bilder på klockor som har passerat hitills i år, Är det någon jag borde ha behållt? De enda som är kvar är Seikon och Expyn. Saknar faktiskt Bratten mest av de som försvunnit.

oris.jpg

IWC.jpg

IWCAT.jpg

bild19.jpg

14060.jpg

140602.jpg

torsdagsbratte.jpg

po.jpg

panna.jpg

expy22.jpg
 

oskarponken

Panerai
Jag saknar den, säljer ju och köper igen den där klockan med jämna mellanrum men den sitter inte riktigt bra på mig och den tål inte vatten, däremot är jag sjukt sugen på den nya MARK XVII på länk även om den inte tål vatten.

Slängde in en bild på Expyn med för din skull :)
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Många fina klockor. Personligen är jag speciellt svag för IWC:erna. Speciellt 3717 (chronon), den är en riktig klassiker, den hade jag haft äldigt svårt att sälja. :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
oskarponken skrev:
Jag saknar den, säljer ju och köper igen den där klockan med jämna mellanrum men den sitter inte riktigt bra på mig och den tål inte vatten, däremot är jag sjukt sugen på den nya MARK XVII på länk även om den inte tål vatten.

Slängde in en bild på Expyn med för din skull :)

Hehe tackar. :)

Ja Mark XVII är riktigt läcker. Jag är dock inte helt bekväm med skinn och IWC gör sig (enl mig) inte alls på länk så är lite tveksam. Nato funkar kanske men det är inget jag har när jag jobbar. Jag röstar iaf på IWCn även om du köper tillbaka den ibland. :D
 

Ricrob

Patek
oskarponken skrev:
Ingen som gillar Bratten? Jag älskade fan den där klockan på sin lite sneda länk :)
Jag gillar Bratte överlag och absolut den "sneda" Pro2 länken men jag är ingen fan av stora nuffror på tavlor och det har den modellen lite för gott om, tyvärr.

Hursomhelst, grymt flippat och grymma klockor!
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Ricrob skrev:
oskarponken skrev:
Ingen som gillar Bratten? Jag älskade fan den där klockan på sin lite sneda länk :)
Jag gillar Bratte överlag och absolut den "sneda" Pro2 länken men jag är ingen fan av stora nuffror på tavlor och det har den modellen lite för gott om, tyvärr.

+1
PRO-2 länken är grymt trevlig, föredrar dock Steelfishen och andra Brattar före just den där. Kanske beror det som Ricrob säger på de stora siffrorna.
 

berg35

Omega
Re: Sv: Klockor som passerat i år

oskarponken skrev:
Ingen som gillar Bratten? Jag älskade fan den där klockan på sin lite sneda länk :)
Vilken storlek är det på Bratten, 42 eller 44? Som någon annan sa, jag gillar Breitling över lag men det är något med siffrorna på tavlan som inte funkar så bra enligt mig.....men å andra sidan gillade jag inte stålfisken första gången jag såg den heller...

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
 

oskarponken

Panerai
Ricrob skrev:
oskarponken skrev:
Ingen som gillar Bratten? Jag älskade fan den där klockan på sin lite sneda länk :)
Jag gillar Bratte överlag och absolut den "sneda" Pro2 länken men jag är ingen fan av stora nuffror på tavlor och det har den modellen lite för gott om, tyvärr.

Hursomhelst, grymt flippat och grymma klockor!

Tack, dock är det mesta ganska uselt flippat om man ser det ekonomiskt. Väntar fortfarande på en första deal där jag går plus :D
 

oskarponken

Panerai
Re: Sv: Klockor som passerat i år

berg35 skrev:
oskarponken skrev:
Ingen som gillar Bratten? Jag älskade fan den där klockan på sin lite sneda länk :)
Vilken storlek är det på Bratten, 42 eller 44? Som någon annan sa, jag gillar Breitling över lag men det är något med siffrorna på tavlan som inte funkar så bra enligt mig.....men å andra sidan gillade jag inte stålfisken första gången jag såg den heller...

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Den var 42 men kändes snarare som 40...
 

naggge

Panerai
pulpen skrev:
Ricrob skrev:
oskarponken skrev:
Ingen som gillar Bratten? Jag älskade fan den där klockan på sin lite sneda länk :)
Jag gillar Bratte överlag och absolut den "sneda" Pro2 länken men jag är ingen fan av stora nuffror på tavlor och det har den modellen lite för gott om, tyvärr.

+1
PRO-2 länken är grymt trevlig, föredrar dock Steelfishen och andra Brattar före just den där. Kanske beror det som Ricrob säger på de stora siffrorna.


Har haft både steelfishen och bratten i Oskars post (faktiskt precis den, efter byte med Oskar) och jag måste säga att superocean II är en riktigt schysst klocka när man lär känna den lite. Länken är dock på tok för blank för min smak så den flippade jag typ direkt. Sen flippade jag klockan också så något var det ju ändå som inte gick hem hos mig :D
 

max

Dancing Queen
3717 :drool:
Badar ca 1gång per år och då plockar jag ändå av mig klockan. En sån sköning är fasen nästa klocka!
Trevliga ur du provat dig igenom!
 

_jonte

Patek
Många finingar! Men varför inte testa lite mindre klockor? Har klart större handleder än du men skulle aldrig köpa något över 40mm längre. Ej snyggt eller praktiskt när det tar upp större delen av handleden.
 

oskarponken

Panerai
Testar det mesta jag kommer över oavsett storlek. Lite sugen på en DJ på en rasslig jubilée just nu så det ska nog hinnas med innan jul. Men man luras lite av att fota rakt ovanför handleden. Explorern känns inte särskilt stor tex även om den på bilden ser stor ut på.
 
Topp