• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som sällan finns på Sälj & Byte

ScubaKing

Audemars
På vilket sätt tycker du boetten visar spår av ålder? Själv tycker jag det ser konstigt och onaturligt ut när tavlan ser gammal ut men boetten är blank och repfri.

Jag tycker inte repor och diverse skador på stålet behöver finnas för att en klocka ska ha patina. Jag tycker den blev underbar efter restaureringen. Jag skulle gärna köpa den som vintage med patina.
 
Tycker överlag det saknas klockor med vacker patina. Klockor som har åldrats med värdighet.
Det som många gånger benämns som en klocka med patina på K&S är klockor som är helt förstörda och oftast rent skräp enligt mig, repiga, urtavlor där man knappast kan se vad tiden visare, enorma missfärgningar o.s.v.
Detta som mycket annat är väl helt subjektivt dock. För mig får en klocka gärna ha lite patina, den ska dock vara fräsch.

I övrigt tycker jag det finns för få Franck Muller, Chronoswiss och Breguet på K&S.

whichwouldyouprefer1.jpg

Patina....

796419BA-8A49-40AA-BDF3-E066C659D695_zpsgx0iycao.jpg
 

månljus

Panerai
Den är väl inte så populär = inte så många ex till salu på KS?
Jag vet inte men har inte fått uppfattningen att just den skulle vara särskilt impopulär. Söker man utanför KoS så dyker det upp mer. Eller allt är ju relativt, jämför man med andra modeller av Rolex så ligger den kanske i lä men kollar man på just DJ så har jag fått uppfattningen att den är uppskattad. Sen är det ju andra pengar om man jämför med många äldre DJ, vilket säkert också spelar in. Jag gillar den i alla fall. :)
 

Wboy

Panerai
Själv är jag i en liten IWC-hype och självklart så hittar jag inget på k&s som passar mig, typ Ingenjören :)
Nä jag fick leta ett jäkla tag innan jag fick min Ingy. Dock genom pm.

Tycker inte den är ovanlig på KS, men kanske precis på sista tiden och om man ser till hur många som nog har en.

Spännande att se om IWC stryper produktionen av den.
 
116234 är tyvärr ovanlig här, i alla fall på jubilee. LW är inte ett seriöst alternativ där heller pga sjuka överpriser. Köpa en gråklocka eller begagnad för mer än vad du får en ny för hos AD? Nej, tack.
Du tycker alltså på allvar att LW är ett oseriöst alternativ? Kanske värt att fundera på utbud & efterfrågan då klockorna blir sålda.

Har dock inte sett någon nyare, begagnad för över listpris hos dom för övrigt iofs... Vilken klocka tänkte du på?
 

Zalath

Panerai
Du tycker alltså på allvar att LW är ett oseriöst alternativ? Kanske värt att fundera på utbud & efterfrågan då klockorna blir sålda.

Har dock inte sett någon nyare, begagnad för över listpris hos dom för övrigt iofs... Vilken klocka tänkte du på?
Sa inte över listpris men över vad du får betala hos AD. Den här ligger några tusen lägre:
http://www.luxurywatches.se/sv/rolex/datejust-ii-11
Men ändå klart över vad du får den för hos andra gråisar på C24. 4000 till och du får den hos AD, eller -8000 hos utländsk handlare. Då tycker jag inte att LW är ett seriöst alternativ nej.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Lite för få med känt tillverkningsdatum. När de är uttagna är dock känt även om det kan vara 8 år efter tillverkningsdatum och i akut behov av service.
 
Topp