• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som sällan finns på Sälj & Byte

DrDre

Patek
Klockor som INTE ligger 20% över vad säljaren är villig att betala (vilket ofta är 10% lägre än marknadspris)? :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Lite off topic här. Men blir nyfiken så du får gärna utveckla det där, dels vilken modern du tycker är bättre och varför men också varför moderna DJs är kassa överlag.
Om man tar 116234 som exempel så är den helblank, med en ful vitguldsring. Funkar hyfsat på jubilee, men är fullständig katastrof på oyster.

116200 är helt ok på jubilee, hade valt den före 116234, men funkar inte på oyster.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Skulle gärna se Breguet kronografer till salu :)

Bild från www

IMG_1005.JPG
 

sweedee

Cartier
Klassikern Datejust inkl TT jubilee 5 siffrig referens tycker jag inte man ser ofta. Minns att jag kollade som fan innan jag hittade min, och tror mig inte har sett många på köp sälj sedan dess heller. Är väl ändå en relativt "vanlig" klocka. Just inkl jubilee som verkar vara ovanligt dvs.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Vilka klockor tycker ni är underrepresenterade på sälj- och bytesdelen här på forumet?

Vissa är såklart sällan förekommande för att de är sällsynta (och vissa förekommer ofta för att de är vanliga).

En klocka jag sällan ser på Sälj är JLC Reverso. Borde ändå vara en hyfsat vanlig klocka på forumet.

En klocka som jag ofta ser , men som inte borde vara så sjukt vanlig är AP Royal Oak 15300 och 15202.

Nån mer som reflekterat över detta?

Hade en ovanlig JLC Reverso Grande Day Date på länk som låg ute väldigt länge till sjukt lågt pris utan intresse. Såldes till slut för skitpengar. ångrar att jag sålde den.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Det var precis det jag undrade om du tog bort länken och sålde med läder istället. Jag har för mig att du hade med läder också i en tidigare annons, men jag minns kanske fel....jag gör ofta det...:rolleyes:
Inte på denna men på en GP gjorde jag så. Denna har alltid varit på länk och såldes med länk.
 
Topp