• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor utan guld.

Bolio

Panerai
Små delar av guld är lugnt, han sa att ja kan välja bort de i helguld eller guld på stål.

Det var ju ett bra svar då behöver du ju inte oroa dig allt för mycket för det öppnar ju väldigt mycket i klock djungeln. Hoppas du hittar något bra som du kommer att trivas med.

OT. Jag gillar hundar och såg din avatar med en jycke som såg riktigt fin ut. Tänkte ställa två frågor hoppas det är ok? Om det är den ras jag tror det är vad har den för linje? Jag har några själv och den färg komb du har är rätt ovanlig i Sverige och då skulle den ev kunna vara släkt med ett par av mina. Också undrar jag varför hunden har munkorg inomhus, är det istället för tratt? Mina har två jobbiga årstider höst och vår då de får fukt utslag på tassarna. Skulle kunna tipsa om några sätt att få bukt med det.
 

Optimisten

Cartier
...
Med tanke på hur glada folk är i invandring så borde ni vara mer öppna för Islam, för stor del av de som kommer har denna tro
...

Man skall inte tro på allt man läser i traditionella medier. En kurdisk-svensk nationalekonom (så kallar han sig själv) har tittat lite närmare på statistik kring detta, och nämner även hur den presenteras i svenska medier.

...
Den första frågan ber allmänheten ta ställning till förslaget att ”Ta emot färre flyktingar i Sverige”. Allmänhetens svar 2012 var:

Bra förslag: 45%
Dåligt förslag: 29%
Varken eller: 26%

Den andra frågan vänder på frågeställningen ber allmänheten ta ställning till förslaget att ”Ta emot fler flyktingar i Sverige”. Det är ett nytt fråga som börjades ställas 2012. Svenska allmänhetens svar 2012 var:

Bra förslag: 18%
Dåligt förslag: 50%
Varken eller: 31%
...
När media rapporterar SOM-undersökningens resultat använder de en subtilt trick för att vilseleda läsarna. De rapporterar att 45% stöder minskat flyktinginvandring, men nämner inte att det i SOM-undersökningen finns tre huvudsalkliga svarsalternativ, inte två som det normalt gör. Läsaren lämnas därigenom med intrycket att en majoritet på 55% motsätter sig skärpta regler, trots att det endast rör sig om 29%.

...


Tänk också på att statistiken ovan är påverkad av "skäms"-faktorn. Denna gör att folk inte gärna berättar om att de har en kontroversiell åsikt, även om de har den.

http://www.tino.us/2013/12/vad-som-undersokningen-egentligen-visar-om-invandringsopinion/
 
Topp