• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor vs inkomst

Choppe

Rolex
2-Faktor
Ingen aning. Blev uppringd av en investerare som bjöd in mig till ett seminarium för höginkomsttagare.
Var gränsen går vet jag inte.
Det finns nog en massa definitioner av den gränsen. Hittade bara detta.

Om du ska tillhöra de vi kallar höginkomsttagare, de som har de tio procent högsta lönerna i Sverige, räcker det om du tjänar 48 800 kr i månaden (Källa: Skattebetalarna). Efter skatt har de här personerna cirka 33 000 kronor kvar.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Prova följande till en tjej:

Hej jag har en DD vill du ligga?

Hej jag har en Ferrari 458 cab vill du ligga?
 

Mattan

Panerai
Alla gör väl vad man vill med sina slantar, ska man försvara sitt intresse lite så känns det ändå som att man inte förlorar så mycket på klockor, om man köper beggat iaf. Fan, lägg massa pengar på en resa och pengarna är borta, det enda man har är minnen och en solbränna i en vecka......;)
 

Babinus

Cartier
Ska kolla imorgon men jag har en känsla av att jag vet hur det kommer att sluta :)

Se bara till att du har massor av pengar över. Har du lånat till Bugattin och har Kron-Olle i hälarna håller det bara till hon får reda på det. Sedan sticker hon till någon som har pengar att ösa guld över henne.

Nu talar vi inte om tjejer i allmänhet, utan den sort du siktar på.
 
Som jag har konstaterat tidigare. De gånger någon kommenterat mina klockor kan jag räkna på ena handens fingrar. Folk bryr sig inte och känner möjligen igen Rolex, Breitling och Omega. Alla andra fina märken är för dem helt okända. Har man sedan en Rolex tror de med automatik att den är fake för vid 99% av de tillfällen jag kommenterat någon annans fina ur, utan efterföljande "men"......kommer det alltid att den inte är äkta!:banghead:
Nej. Vi samlar våra klockor för vårt egna höga nöje!:)

Föresten: Fin DD!
Det gäller faktiskt att prioritera här i livet. Om man kunde köpa allt, som näsan pekar på, vore det inte så roligt. Min bil, Volvo 850 43000 mil, är billigare än min senaste klocka - Glycine Airman. Båda funkar som de ska men min 200SLK är roligare.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Se bara till att du har massor av pengar över. Har du lånat till Bugattin och har Kron-Olle i hälarna håller det bara till hon får reda på det. Sedan sticker hon till någon som har pengar att ösa guld över henne.

Nu talar vi inte om tjejer i allmänhet, utan den sort du siktar på.

Jag har inga pengar. Kör Skoda och sportar Seiko.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
 
Topp