• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockorna man inte klickar med

Simpatico

Rolex
Tackar för tipset.
Läste igenom artikeln med stor behålning.
Kan dock inte hålla med eller säja emot då man bara testa någon enstaka av klockorna dom skriver om.
Dock så har man sett bilder m.m om dom och där igenom skapat sig tankar om dom olika modellerna.
Den enda jag inte riktigt klickat med är Daytonan, kanske hade jag för stora förhoppningar/förväntningar.
Tyvärr så blev det en låg woohoo faktor.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Intressant läsning, tack för tipset. En klocka som jag aldrig har eller kommer klicka med är Omegas sm 300 professional. Länken och visarna säger allt. Tur att det finns något för alla.

Mvh
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Glycine combat subben och Sinn 358 är de två klockor jag inte klickat med, glycinen var för tafflig kvalitetsmässigt, men framförallt länken som kändes billig. Sinn chronon var fantastisk men alldeles för stor för min smak. "Bara" 42mm men IOM. Bristen på tachy/bezel gör att den upplevs större. På jakt efter den mindre 38mm varianten som följd hehe.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tackar för tipset.
Läste igenom artikeln med stor behålning.
Kan dock inte hålla med eller säja emot då man bara testa någon enstaka av klockorna dom skriver om.
Dock så har man sett bilder m.m om dom och där igenom skapat sig tankar om dom olika modellerna.
Den enda jag inte riktigt klickat med är Daytonan, kanske hade jag för stora förhoppningar/förväntningar.
Tyvärr så blev det en låg woohoo faktor.
Höga förväntningar kan ju vara förödande. Jag tycker också Daytonan är lite... "för lite" Men med en sådan ref som @Af Sjodahl har så kan jag kanske omvändas ;)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Spännande läsning. Jag tror att de flesta har någon modell som man bara inte klickar med. Personligen har jag svårt för Hublot. Men det är nog mer generellt och inte så bundet till en specifik modell.
 
Topp