• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockors typsnitt/loggor

Compiss

Patek
2-Faktor
Vilken klockmärke har den snyggaste loggan?

Några urval, men posta den logga du anser snyggast.

Corums nyckel gillar jag.
image.jpeg
image.png
image.jpeg
image.png
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.png
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:

relhok

Omega
Har alltid hillat gamla Heuers logga. Priset som fulast och tråkigast går nog (tyvärr) till Sjöö Sandström och Oris.
sjoosandstrom1-440x320.jpg

logo_oris.png
 
Senast ändrad:

SSL

Audemars
Gillar Grand Seiko.
Rolex, Breitling och Panerai har jag inte mycket för. Gamla Breitling med bara skrivstil gillar jag, men vet inte om det var loggan på den tiden eller om det bara var nåt man använde på klockorna.
 

maxmol

Panerai
Asså för mig är den enkelt. Den gamla Heuer logan är liquid sex. Oavsett om den är i röd/vit, vit/röd eller svart/vit förmedlare den en coolhet och känsla för kvalité.

4565384254_525x284.jpg


Sedan är Rolex kronon och namnet genialt. Det ska ju avsiktligt ha valts för att det är enkelt att säga. Och det stämmer ju. Alla lyckas säga det med samma perfekta uttala. Blir ingen Yosimite i Sverige förvirring eller what Love can be a man's name is USA bonanza.

:rolex:

Men ack! Låt oss inte glömma Swatch. Det är ett genialt namn med en enkel logga. Är det inte helt sjukt att det skulle ta fram till 1980 innan någon skulle komma på att man kan slå ihop Swiss och Watch. Till något som alla enkelt kan säga. Som beskriver produkten i sitt namn. Och som lika gärna hade passat på en handgjord chronograf av ädelmetal som en fabriksgjord batteriklocka av plast.
Swatch-Logo-logotype-1024x768.png
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Om man ser till hur typsnittet förmedlar känslan för märket så tycker jag att Frank Muller lyckas väldigt bra, det är lite känsla av dekadent lyx från 40/50-tal. Jämför man med ALS får de inte till samma känsla för märket genom typsnittet (i deras fall förutsättningslös perfektion i detaljer).
 
Topp