Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockprojekt

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av joeflow, 11 november 2014.

1. joeflow
    Trådstartare

joeflow Torpare

Jag studerar industridesign och håller på att rita en klocka till ett projekt.

Jag tillhör den gruppen som ofta läser här på forumet men sällan postar.

Tanken är att man utgår ifrån en extruderad profil i Aluminium. Profilen kapas upp och blir basen till klockan. Till profilen så adderar man en topp- och bottenring som håller allt på plats. Tanken med projektet är att var innovativ i produktionsprocessen.

Aluminium som metall är inte optimal (Det gick ju så där för FP Journe), men jag har kontakt med ett anodiserings företag som sysslar med hård anodisering. Hårdanodisering är extremt hårt mycket hårdare än den vanliga anodiseringen (typ2) som man ofta ser på t.ex. karbin hakar. Tanken är att genom att ev. härda aluminium och sedan hårdanodisera att man kan producera en klocka som går att använda. Detta är naturligtvis bara en teori som ska testas i verkligheten genom protyper osv.