• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockpsykologen!

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vi kan kolla om @daviden kan dra ett mess på insta och kolla vilken kan kör? ;-)
Håller med om likheterna!


/JR
Mysteriet löst! :)
http://blondinbella.se/2012/12/prydda-handleder/
20121231-132455.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför är det så svårt att vara owg?
Svårt? Snarare omöjligt! Min gissning är att du köper för billiga klockor i förhållande till din budget och ditt inflöde av nya pengar.

Rekommenderar dig att nästa gång köpa en klocka som tömmer samtliga dina sparkonton och samtidigt kräver att du tar ett lån med en månadskostnad som motsvarar den del av din inkomst som förblir över i vanliga fall.

Vi låsas att du har 100000kr på ditt konto och får 5000kr över varje månad. Ta då ett lån med 100000kr som insats och med en månadsbetalning på 5000kr/månad. Lägg alla dessa pengar på en klocka. Jag tror det kan funka, testa! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kära klockpsykologen.

Du sålde för ett tag sedan en Tudor med bytt tavla och bytta visare. Denna hamnade senare hos Gripenbro och därefter försvann den i flippträsket. Sedan dess har dessa modeller tokhypats och priserna har bara ökat och ökat. Eftersom du var tidig på bollen ställer jag frågan: Vilken är nuvarande boll som man borde hoppa på om man vill vara hipp innan klockhipstrarna hoppar på tåget?
 

John R

Panerai
Kära klockpsykologen.

Du sålde för ett tag sedan en Tudor med bytt tavla och bytta visare. Denna hamnade senare hos Gripenbro och därefter försvann den i flippträsket. Sedan dess har dessa modeller tokhypats och priserna har bara ökat och ökat. Eftersom du var tidig på bollen ställer jag frågan: Vilken är nuvarande boll som man borde hoppa på om man vill vara hipp innan klockhipstrarna hoppar på tåget?

Hej Y!

Köp en SubC och lägg den i bankfacket och ta fram den på din 70-årsdag eller så köper du det @Davvan köper om du har råd ;-)

/JR
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Läs ut ordet Skydiver! Om du inte är fallskärmshoppare så krockar detta rejält. Antingen så håller man sig i lufter eller i vatten, där har du svaret!
Man kan inte befinna sig i dessa elementen samtidigt!

/JR
Tack JR! Måste ha varit något i det undermedvetna, för det inköptes en SD istället. Dras nog mer mot vatten. Även om jag alltid velat bli pilot :).
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kära klockpsykologen.

Du sålde för ett tag sedan en Tudor med bytt tavla och bytta visare. Denna hamnade senare hos Gripenbro och därefter försvann den i flippträsket. Sedan dess har dessa modeller tokhypats och priserna har bara ökat och ökat. Eftersom du var tidig på bollen ställer jag frågan: Vilken är nuvarande boll som man borde hoppa på om man vill vara hipp innan klockhipstrarna hoppar på tåget?

En riktigt fin vintage chrono typ UG Compax eller JLC skulle vara skoj...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Svårt? Snarare omöjligt! Min gissning är att du köper för billiga klockor i förhållande till din budget och ditt inflöde av nya pengar.

Rekommenderar dig att nästa gång köpa en klocka som tömmer samtliga dina sparkonton och samtidigt kräver att du tar ett lån med en månadskostnad som motsvarar den del av din inkomst som förblir över i vanliga fall.

Vi låsas att du har 100000kr på ditt konto och får 5000kr över varje månad. Ta då ett lån med 100000kr som insats och med en månadsbetalning på 5000kr/månad. Lägg alla dessa pengar på en klocka. Jag tror det kan funka, testa! :)
Haha, AP, here I come!
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Hej John,

Hur dyr måste en klocka vara för att man skall lyckas vara OWG med den?

/Ängslig smålänning
 

CyberAndre

Cartier
Dagens hjärtliga gapskratt, när jag läste detta.


Bullen är det som är i mitten av ett gäng könsmogna killar som står samlade i en ring. Vet ej om detta är så vanligt nu för tiden men så vitt jag vet så skedde detta fenomen runt om i hela Sverige på 80-talet i olika källare eventuellt även inne i en närbelägen skog. De som körde med vänster hand och bar även klocka på vänster fick sin automat uppdragen lite extra.

/JR
 

CyberAndre

Cartier
Jag kan tänka mig vikariera. Tillfälligt.
Kostnad, åtminstone 100 kr per råd. Samma summa SKALL därmed sättas in på ditt personliga klockkonto som du tänker dig spendera på en klocka.

Oleg. Klockpsykolog






Som ni alla vet så har Radiopsykologen tagit semester och när jag slängde ett snabbt getöga på förstasidan så ser jag direkt behovet av stöd.
Jag hade tänkt köra denna insatsen för några årsedan men det kom lite skit emellan. Jag bestämde mig redan i julas att jag kommer att njuta av sommar-ledigheten fullt ut enligt Bacchus så varför inte dela min kompetens på området.
För er som inte har en susning om vem jag är så är jag fd klockidiot som besitter en enorm kapacitet att utrycka de mentala aspekten inom intresset.

Jag ger dig därför chansen att fritt ställa frågor om klockrelaterade saker med omnejd i denna post så skall jag efter bästa förmåga besvara dessa. Om det nu är så att ni inte vågar fråga så kommer jag helt enkelt hämta eget material från forumet och ta upp detta.

En fråga skulle kunna vara. Hur maxar jag min Rolle:
Klockor har en enorm kraft, tex när jag går in i en kamerabutik och det står två killar bakom disken så brukar jag först dra ner skjortärmen och klia mig på hakan med min vänsterarm. I just denna butik så vet jag att det finns ett fönster snett bakom disken och när solen lyser så fångar jag en enormt fin solkatt med Rolexloggan på urtavlan och speglar denna i pannan på den ena killen bakom disken och säger:

-Har ni möjlighet att ta hem en Leica M240 i krom så att jag bara kan klämma lite på den?
-Absolut vi ringer dig så fort den kommer in.
-Bra!

Eller så kan det helt enkelt vara så att du är rädd för krokodiler eller så har du en för djävla taskig smak…
ut med språket så löser vi just dina problem!

Allt är tillåtet!

Lets talk about it!!

Skall försöka svar en gång om dagen minst!

Ta hand om er!

/Radio J
 
Topp