Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockråd

Diskussion i 'Diskussion' startad av Wastl, 5 januari 2015.

1. Wastl
    Trådstartare

Wastl Bonde

Från:
    Göteborg/Moskva
    Vänner,
    Jag har under ca 1,5 år sparat för att köpa klockan jag verkligen vill ha (ny ska den vara). Under tiden har jag köpt på mig ett antal inte särskilt spännande klockor men som dämpat abstinensen just för stunden.

Mitt stora problem är att jag ständigt ändrar uppfattning om vilken klockan jag verkligen vill ha är. En idé jag nu fått är att köpa en "nästan" klocka som kan fungera som substitut under tiden jag verkligen bestämmer mig för vad jag vill ha.

Klockan jag utsett som "nästan"klockan är en Junghans Meister Chronometer. En kul liten sak som jag antagligen redan skulle ägt ifall urverket var helt inhouse.

Bland de klockor jag verkligen vill ha har jag haft finns ständigt en stål DJ med svart tavla (men jag är lite osäker på om 36mm inte är lite för litet). Jag har även nyligen kollat på Vulcain Cricket (39mm varianten har en bra storlek men jag vill helst ha datumkomplikation). Det verkar tyvärr alltid finnas något som inte stämmer till 100%. Någonstans mellan Cricket och DJ tror jag att min budget för klockan jag verkligen vill ha hamnar (alltså 35-50k.). Hursomhelst ska det vara en dressare/sportdressare.

Vad tycker ni om idén att köpa Junghansen under den fortsatta betänketiden? Eller ska jag ligga på stålarna medan jag fortsätter fundera?

Bifogade filer:

2. Cristian

Cristian Friends of KS

Jag hade nog hållit i stålarna ett tag och letat vidare. Om du redan har ett par klockor kan du ju i lugn o ro leta efter det som stämmer in 100%.

3. Wastl
    Trådstartare

Wastl Bonde

Från:
    Göteborg/Moskva
    Tack, det är väl kanske det som gäller. Man blir bara lite frustrerad över att inte hitta rätt.

Mårtenssons ur Brookfield