• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrån i Sthlm 23/11

Boris Balkan

Fark you!
image.jpg
 

paradis

Audemars
En som har druckit lite för mycket, några ser att han har fin klocka ock slår till. Dom har förmodligen varit på samma ställe. Tråkig ...
 

Manfu

Breitling
Det va mig de rånade.. Inte så kul. Har en fråga till er, försäkringsbolaget vill att jag skickar org certifikat, är det standard?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det va mig de rånade.. Inte så kul. Har en fråga till er, försäkringsbolaget vill att jag skickar org certifikat, är det standard?


Har nog att göra med att det ska vara svårare att begå försäkringsbedrägeri och sedan sälja klockan med cert.

Fy fan vad nedrigt, hoppas du mår bra efter omständigheterna!
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Fy fan, tänk på att det bara var en sak och det är viktigare med hälsan! För jävligt att de inte kan låta folks saker vara i fred!
 

CLT

Rolex
Sjukt jobbigt! Men huvudsaken är att en klocka bara ät materiellt och du är oskadd. Men aldrig roligt att folk inte kan se skillnad på mitt och ditt..... Borde det inte startas en tråd för sånt här? Där man kan få oss andra att hålla lite utkik på tratten och blocket tex? Spencer66 Denke
 

mjian

Omega
Är det större risk att den är stulen/försäkringsbedrägeri, speciellt om det gäller en ny klocka. Om klockan är 30-40 år så är det väl mer oförklarligt varför certet fattas...

Är den sprillans kan jag förstå det. Men det säljs ju massa "nyare" klockor utan cert både här o där. Men men då får man ha cert som krav då hädanefter. Iaf i försäkringssyfte.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Är den sprillans kan jag förstå det. Men det säljs ju massa "nyare" klockor utan cert både här o där. Men men då får man ha cert som krav då hädanefter. Iaf i försäkringssyfte.

Absolut, men utan kvitto/och eller cert så är priset betydlig lägre... skulle jag köpa en nyare klocka skulle jag absolut ha det som krav.
 

Manfu

Breitling
har berättat historien så många gånger att man börjar få det ur systemet. Gick väldigt snabbt. Kanske inte så dum ide med en stöldtråd. För nu får det räcka med en 16570 m vit tavla utan lugholes.
ImageUploadedByTapatalk1417294795.312962.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Aldrig utan cert.
Får kalla kårar av sånt här.

För fortsätta att bara köpa nytt, finns för mkt rötägg.

Får dessutom vara ruggigt vaksam när man är ute och far med sin klocka, säkert inte det räcker heller.
 

jandan

Panerai
Skönt att du är ok Manfu, det är ändå det absolut viktigaste! Man börjar undra hur samhället skall bli i framtiden, om inget händer...
 
Topp