Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockrån igen...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Christian.W, 21 november 2012.

1. Christian.W
    Trådstartare

Christian.W Bonde

Läste just på Blockets nyheter:

(Väpnat rånförsök i Stockholm
    Sverige 21 nov 19:58
    Strax innan sju på onsdagskvällen utsattes en man för ett väpnat rånförsök i Skarpnäck, söder om Stockholm. En ensam förövare med ett pistolliknande föremål i handen hotade att skjuta om mannen inte lämnade ifrån sig sitt armbandsur.

- Anmälaren vägrade att ge klockan till mannen, rånet avbröts därför och förövaren lämnade platsen utan att få någonting med sig, säger Sven-Erik Olsson, presstalesman på Stockholmspolisen, till Sveriges Nyheter.

Polisen söker nu eventuella vittnen till händelsen.)

Gick ju bra.
    Men det börjar bli läskigt att gå runt med finklocka...
    Jag höll på att bli av med min Submariner i Barcelona för nån månad sen, Dom fick upp claspen utan att jag märkte nått först, men jag kasta omkull den ena av dom på marken sen sprang dom. Men nånting med känslan av att ha en fin klocka på armen försvann lite efter det

2. leben

leben El Patrón

Men fn va jobbigt

3. Rber

Rber Biskop

En klasskompis blev rånad på sin klocka i slutet av sommaren.

Vad han hade på armen?
    - En JetSet :D

4. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Fan va arg man blir när man läser/hör sånt här! Idioter idioter!

5. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Klockrån igen...

Oh fan. En rånare som tänkte dra till Karibien och leva gott livet ut då?!

6. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Njae, JET SET, då är det väl Ibiza som gäller? :)

7. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Så då går man inte ens säker med en Seiko Marinemaster då.... :lol:

8. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Farsan råkade ut för en mindre liga i GBG under sensommaren.
    Dock slutade det väl med en bruten näsa.

9. ZQT

ZQT The Banker

Fan va tråkigt att höra alltså. Det har väl att göra med att det är en fluga för tillfället att ha en schysst klocka (Läs GANT eller annan parfym) Det går väl över...

10. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Köparen till min DJII TT blev utsatt för ett rånförsök i Malmö där de skar upp hans arm ganska illa men klockan fick de inte med sig. Det var inte DJ:n han hade på sig utan en Daytona. Helt sanslöst sjukt.

11. ottwon

ottwon Friends of KS

Jobbiga historier här.. Dock skulle jag inte riskera liv eller hälsa för en skitsak som en klocka. I fallet Skarpnäck med pistol, eller i fallet Malmö med kniv, är det bara att lämna ifrån sig... Skaffa en pålitlig försäkring så blir ju värdeförlusten noll förhoppnignsvis. Värre dock med ev. affektionsvärde...

12. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Alla känner någon som blivit utsatt för tråkiga grejer. Tycker mest man blir deppad av att läsa sånt och riskerar att bli en bitter människa som går runt och tror att det tillhör vardagen.

13. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

+1
    Hur många gick runt idag utan att bli rånade, upp med en hand? :)

14. David

David Bödeln

Vätskeförlust eller inte, affektionsvärde eller inte, det är en principsak. Ingen rör min klocka!

15. ZQT

ZQT The Banker

Sant. Bra inställning, men samtidigt så är det något fel på samhället om man behöver räcka upp en hand om man INTE blev rånad... :?

16. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    hmm..kanske är fjanten som försökte råna mig…

17. David

David Bödeln

Värdeförlust, jävla iPhone, VÄRDEFÖRLUST!

18. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Hahah satt och fundera över det där en stund, undra vad han menade med de :lol:

19. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Hmm har bara blivit utsatt för ett rånförsök av 4 killar när jag råkade befinna mig i Husby för cirka 5 år sedan.
    Det var bara att knuffa på dem och be dem fara och flyga så gick det bra den gången.Dem ville ha min Canada Goose väst :D , lite äckligt är det när man tänker på det i efterhand.

Men som jag sa på förra Kim Hua Gtgn: "Det som är bra med att bo i en liten stad som X är att om jag skulle bli rånad så vet jag antagligen vem det är och vart denne bor".

Förövrigt är min personliga åsikt att ett personrån inte bara är ett rån, det är något grymt integritetskränkande och ibland traumatiskt för offret, personerna som sysslar med sånt här är smuts och borde sitta inlåsta :x

Skulle någon försöka ta min klocka så vet jag inte vad jag skulle göra. Det enda jag alltid hoppas på är att ingen som råkar ut för det blir skadad och att rånarna åker fast med kännbara straff.

20. Viggen

Viggen Guest

Vet inte riktigt vad man skall säga, mer än att det är väldigt tråkigt att det händer. Samhället borde kanske ta mer ansvar och sluta glorifiera brott i spel,böcker och film. En del människor tycks ju ha svårt att se skillnaden på fantasi och verklighet. För det måste väl mest vara gansta-wannabes som springer runt och rånar folk på klockor. (Ohh idsch schiny, i wand id). ;)

21. LordJCS

LordJCS Torpare

Skulle utan att tveka påstå att din misstanke är korrekt. Förra sommaren var det en jävel som ville lägga vantarna på min Seiko Landshark(SKZ211K1). Slutade inte bra för den misslyckade "dink-napparen". Sprucken läpp,två utslagna framtänder och ett ofrivilligt dopp i sjön jag vid det tillfället befann mig vid..

Mårtenssons ur Brookfield