• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrelaterade appar!

V

Viggen

Guest
Goo´morron gubbar!

Lämna era tips på bra eller mindre bra appar som har med klockor att göra.
Det finns ju ett dussintal olika webtidningar att prenumenera på, men de kan vi skippa.

Jag har själv bara hittat tre stycken appar till IPhone som är av intresse för mig.

1. iEuroWatch (Säljer nytt som gammalt. De fixar till din gammla vintage osv...)
2. Chrono24 (Vet ej om de är pålitliga, men det är alltid kul att surfa och kika på exklusiva klockor).
3. MyWatch (Mer som en liten info-bok med blandade märken. Animerade bilder, och man kan dessutom prova klockorna.)

Alla 3 är gratis.
 
V

Viggen

Guest
Kul att se att det har dykt upp ett gäng appar som man inte har provat själv. Nu har man lite att fördriva tiden med inatt. :)
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Panerai har en, den är snygg men rätt intetsägnade, dom visar katalogen och lite uppdateringar kring events mm. Man kan även spela Panerai memory, inte direkt så man skrattar på sig :)

// Danne
 
V

Viggen

Guest
Här kommer ett gäng fler appar till IPhone. En del av dem kan även köras på IPad. Alla är gratis som jag inte har skrivit priset efter. Några är kanske gammal skåpmat, men jag gjorde en sökning på bara ordet "Watch". Det finns säkert också några som jag har missat med mina trötta ögon. :lol:

  • Airman Clock
    Aquaspeed
    Omega
    IWC Schaffhausen
    Chronomat B01
    Time Zoner Vogard
    Emerald Chronometer 15:-
    Bell & Ross
    Monaco V4
    Hublot
    AP
    Panerai
    Traser H3
    A.Lange & Söhne Timepieces
    Swatch Watches
    100 years of Rolex 189:-
    Georg Jensen Watches
    Seiko Astron
    Certina
    Tissot T-Touch Expert
    Emerald Geneva 7:-
    Maurice Lacroix
    Zenith Watches
    Bulova Time
    Girard-Perregaux
    Invicta Watch for IPhone
    HYT
    Blancpain
    Citizen
    Rolex Cosmograph 28:-
    Rolex Inspector 28:-
    Omega Pocket Reference 22:-
    Vintage Rolex 189:-
    Panerai Trivia 22:-

En mer lättsam app: Predator Digital Watch 7:-
 

max

Dancing Queen
Watchrecon
Vette tusan hur man länkar men kör den på iphonen, appen söker igenom en massa forums annonsdelar (US) och säger till om det dyker upp något man lagt in bevakning på :)
 
Topp