• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrelaterade julklappar

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Hallå allsmäktiga ks-forum!

Julen närmar sig och en del klockor eller roliga tillbehör kommer nog med all säkerheten att ligga under granarna om drygt en vecka!

Köpte en tissot till damen idag. Hon har kikat lite på den då och då så slog till i julhetsen helt enkelt. Det blev en sån här:



Så hur är det hos er? Köpt någon fin dinka som någon lyckligt lottad ska få i julklapp eller har ni själva önskat er något extra fint?:)
 

AmandaL

Breitling
7b83861807592d338229d47acdfc9eab8bfcc981.jpg

Denna fick jag av sambon i julklapp (han kan inte riktigt det där med tålamod så jag fick öppna förra helgen).
Har gått och suktat efter Prime ett tag nu och det snappade han upp! En väldigt bra vardagsklocka. :)



Själv har jag köpt en Swatch till svärmor som gillar "blingiga" klockor. :)
tumblr_msrduenMCj1qfg45uo1_500.jpg


(Har inte knäppt några bra egna bilder så ni får nöja er med stöldgods från Google.)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag funderade lite, men den bleka sanningen är att hennes intresse är mycket mindre än mitt, och i nuläget skulle det mest vara en ursäkt för mig att kolla på fler klockor. Hon har fått så många under året som gått att det nog får vila lite.
 

hannes

Omega
Har köpt en Seiko SNZF15 åt min storebror, han har aldrig ägt en klocka tidigare så jag tyckte det var på tiden. Klockor med pepsi bezel känns mer sportiga, och min bror har spelat/tränat ishockey varje dag i 15år så tyckte det passade han. La nyss in en order på ett nato från singularstraps också!

mt-snzf15j1_1.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Har köpt en Seiko SNZF15 åt min storebror, han har aldrig ägt en klocka tidigare så jag tyckte det var på tiden. Klockor med pepsi bezel känns mer sportiga, och min bror har spelat/tränat ishockey varje dag i 15år så tyckte det passade han. La nyss in en order på ett nato från singularstraps också!

mt-snzf15j1_1.jpg

Vart på nätet hitta du den där? Blev lite sugen på en liten extra julklapp till mig själv:)
 

Mr Chance

Kalmar
Hintade till min bättre hälft att en läderrem vore trevligt. Fick svaret: "Sånt som är till dina klockor får du köpa själv!"

:D

Och att köpa något klockrelaterat till henne är värsta sortens kapitalförstöring. Så det blir nog inga klockrelaterade klappar (i år heller...).
 

seikoswede

Panerai
Postade iofs i en annan tråd om det här men kör igen!

Sonen får en SBCA001

TMCJjDu.jpg


Bild lånad från CHINO WATCHES i Japan där jag beställde den.

Jag får en ?????????

Bilder och eventuell unboxing kommer! ;)

Jim
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har köpt en Seiko SNZF15 åt min storebror, han har aldrig ägt en klocka tidigare så jag tyckte det var på tiden. Klockor med pepsi bezel känns mer sportiga, och min bror har spelat/tränat ishockey varje dag i 15år så tyckte det passade han. La nyss in en order på ett nato från singularstraps också!

mt-snzf15j1_1.jpg
Har en sedan några år tillbax. Riktigt grym klocka. Brodern kommer att glädjas. :)
 

Da_Ni

Cartier
Hintade till min bättre hälft att en läderrem vore trevligt. Fick svaret: "Sånt som är till dina klockor får du köpa själv!"

:D

Och att köpa något klockrelaterat till henne är värsta sortens kapitalförstöring. Så det blir nog inga klockrelaterade klappar (i år heller...).

Tomten kanske är snäll i år ;)
 

seikoswede

Panerai
Postade iofs i en annan tråd om det här men kör igen!

Sonen får en SBCA001

TMCJjDu.jpg


Bild lånad från CHINO WATCHES i Japan där jag beställde den.

Jag får en ?????????

Bilder och eventuell unboxing kommer! ;)

Jim

Japanska posten är effektiv! Paketet postades i lördags i Tokyo och ligger nu hos tullen i Sverige!

Hoppas bara de är lika snabba!o_O

Jim
 
Topp