• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrelaterade manschettknappar

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nu är det min tur att komma med kritik;
Nautilusknapparna var verkligen snygga, men hur skall man bära dem? Inte till en matchande Nautilus i alla fall om ni frågar mig. Kaxigt kanske men det skulle bli too much, inte stilfullt i min bok. Det skulle bli som att matcha fluga, bröstnäsduk och gördel (vem bär gördel? och varför!?) i samma tyg/färg, eller matchande slips och näsduk.
Samma sak med APs. Då är det faktiskt bättre med Omegas som inte påminner om klockan.
 
NEJ NEJ NEJ NEJ !

Manschettknappar ska inte ha några rörliga delarn. Manschettknappar ska vara knappstora enfärgade i stål, silver eller guld.
Blåa trekronor med från Skulltuna ger ett debilt intryck på samma sätt som armband på män.

Lustigt då att typ alla manschettknappar har rörliga delar ;) Har inte ett enda par utan tbh. Kan hålla med om att Skulltunas är hemska, men armband är fint och lite "flashigare" manschettknappar är alltid kul!

Här är ett par av mina, de i mitten är ju lätt flashigast. Guld med mesh som går runt och låser runt utsidan av manschetten :p
pYDP4k0.jpg
 
Manchettknappar ska vara kul och inte tas på för stort allvar, jag har en del och gillar alla, vissa kan väl räknas som 'skräp' och lite mest som ploj, vissa har jag fått men det är alltid är det lite kul att ha något annorlunda på sig ibland....

Dom jag hittade just nu...



Lite klockrelaterat...



Lite kul...



Och mina favoriter, silver med NK loggan i underbar blå emalj från 1937...

 

Kson

Patek
2-Faktor
Finns många snygga men satan va dyra PPs knappar är! Men som tur är finns det snygga till ett bra pris! Har förr mig att Omega gjorde knappar och pennor till POn när den kom.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Har fått för mig att jag ska bli vuxen och köpa manschettknappar och dessa ska naturligtvis vara klockrelaterade. Har sett att Omega har sådana på sin hemsida, men vart kan man köpa dessa? Finns det andra klocktillverkare som säljer sådana?

Väl mött
Fredrik

Köpte dessa för ett par veckor sedan hos Rob, 2500:- helt övertygad om att du kan pruta ner dom en 500, inget märkvärdigt men passar bra som tusan med mitt öppna El primero verk!

RArbPfo.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har dessa. Förstår att många har inne skulle vägra att bära dessa - det är ju kvartsur.:D
Ingen aning varför jag köpte dem, har aldrig någonsin använts (det är ju inte svårt att alltid hitta mer passande alternativ).:)
pEqn3Sk.jpg
 

Galaxy

Rolex
Om inte någon svarat detta innan, så vet jag i alla fall att man kan köpa manschettknappar från Omega på NK. Finns ev. fler manschettknappar av klocktillverkare på NKs klockavdelning.
 

UNO

Panerai
Yes jag är ganska tråkig faktiskt m,en rätt många uppskattar det faktiskt.
Här är iallafall bild på mina enda som som sagt saknar rörliga delar.
OM jag tappar dessa kommer jag att låta göra nya i silver i samma stil.

http://i.imgur.com/mEYSA6P.jpg
 
Topp