• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockreportage - San Francisco

Ernesto

Patek
2-Faktor
“A candy store for vintage Rolex lovers.”
— GQ Magazine

Tidigare i veckan gav jag er ett klockreportage från New York. Nästa man (läs: stad) till rakning är San Francisco!

Alla klockentusiaster bör veta att det finns en guldgruva av vintageklockor här. Mer specifikt hos HQ Milton.

Om företaget: http://www.hqmilton.com/vintage-rolex-watches/company

Förra veckan bokade jag ett möte med Jacek på HQ Miltons kontor. Tanken var att få träffa Jacek för att få en utländsk kontakt till den vackra världen av vintage Rolex. Rolex har en speciell plats i mitt hjärta, eftersom att jag hade ett mål sedan barnsben att köpa en Rolex innan min 20-års dag. Den första klockan jag fick upp ögonen för var en GMT 1675 med Pepsi insert. Vad passar inte bättre då att besöka en av de största vintage Rolex handlarna i världen?

Varför finns det massvis av vintage Rolex i USA? En av anledningarna är kvantiteten. Under 80-talet köpte många amerikanska medborgare Rolex som sedan har ärvts eller sålts vidare inom landets gränser. En hel del fina exemplar landar förr eller senare hos HQ Milton.

På tal om fina exemplar... Jag klämde på en helt opolerad Rolex Cosmograph som kom in till kontoret under tiden jag var där. Ni vet det där säljsnacket "köpt från första ägaren"? Denna var bokstavligen från första ägaren. Mannen, eller gubben kanske jag ska skriva (lika gammal som Tobbe-i-Etuna säkert), hade precis dött och sonen hade sålt klockan till HQ Milton.

Tre snabba snabba med Jacek:
- Vilken var din första "riktiga" klocka?
- En GMT 1675.
- Hur länge har du varit i branschen?
- Ungefär tio år.
- Hur många klockor säljer ni per dag?
- Vi snittar fyra-fem klockor per dag.

Stunden alla har väntat på... *trumvirvel*... BILDER! Pics or it didn't happen.


image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

DDk4P7C.jpg

2b7J2PC.jpg

bjHA7QQ.jpg

KOLoJH6.jpg

Fl7M2vX.jpg


Tack för mig! Glad midsommar KS!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    272.4 KB · Visningar: 140
  • image.jpg
    image.jpg
    187.2 KB · Visningar: 129
  • image.jpg
    image.jpg
    345.7 KB · Visningar: 125
  • image.jpg
    image.jpg
    156.1 KB · Visningar: 131
  • image.jpg
    image.jpg
    255.9 KB · Visningar: 120
  • image.jpg
    image.jpg
    340.6 KB · Visningar: 121
  • image.jpg
    image.jpg
    315.5 KB · Visningar: 122
  • image.jpg
    image.jpg
    356.2 KB · Visningar: 123

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tack för bilderna och repotaget.. Ögonen går kors, geezzuz!
Berätta vad du köpte då, eller ska vi behöva genomlida en cliffhanger? :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vilket reportage man vaknar upp till denna midsommarmorgon. :) Mycket bra jobbat Ernesto! Jag har själv handlat ett par Rolex av Jacek och fått mycket bra bemötande. Vad fick du för intryck av honom och av affären?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vilket reportage man vaknar upp till denna midsommarmorgon. :) Mycket bra jobbat Ernesto! Jag har själv handlat ett par Rolex av Jacek och fått mycket bra bemötande. Vad fick du för intryck av honom och av affären?

Varsågod Jonas! :)

Jag fick ett gott intryck. Väldigt kunnig och seriös! Han tog sig tiden att visa underbara klockor. Blueberry insertet var helt galet!

Bra priser, har du handlat av honom förr känner du till hur han arbetar med tidigare kunder som kommer tillbaka för mer. Jag kommer att handla från honom igen.

Angående "affären" är det mer ett kontor. Kameror, kassaskåp och KLOCKOR. Sjukt många klockor. Allt finns inte på hemsidan, tror jag...
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Wow, helt sjukt. Trots att man har en klar bild av vilken klocka man vill ha
När man kliver in så måste man bli helt förvirrad i butiken. Jag skulle aldrig kunna
Bestämma mig.

Tack för ett härligt reportage.
/j
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Wow, helt sjukt. Trots att man har en klar bild av vilken klocka man vill ha
När man kliver in så måste man bli helt förvirrad i butiken. Jag skulle aldrig kunna
Bestämma mig.

Tack för ett härligt reportage.
/j

Kan inget annat än hålla med! Jag var 100 % säker på AKn. Sen såg jag en blå Date med strukturtavla. Dessutom mycket billigare... AKn vann på avsaknaden av datum!

Tack J!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Underbart jobbat lillebror :D! Såg mycket trevligt ut, synd att jag inte visste om hqmilton när jag var i SF senast. Tack förrådet trevliga reportaget och bilderna mannen :cigar:
 

Tommytvigg

Cartier
Kul Reportage :happyhappy:
Måste varit en upplevelse. Jag surfar in nästan varje dag på deras sida.
Stort grattis till klockan också som du paketöppnar i andra tråden.

Mvh Tommy
 
Topp