Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockrepotage, dagens industri

Diskussion i 'Diskussion' startad av sharetracker, 14 december 2015.

1. sharetracker
    Trådstartare

sharetracker Stadsbo

Från:
    Jönköping
    Varsågoda, nått att läsa till eftermiddagskaffet. Lite roligt att Triwa ojar sig över kickstarter mm :angel:
    image.jpg

Edit: om någon vill rättstava rubriken går det bra...

nissehult gillar detta.
  2. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Lägg gärna upp bättre bilder, rätt otydlig text (iaf enligt mig) :)

3. Foxbolt

Foxbolt Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Finns även på di.se

Funderar mycket på Triwas VD:s kommentar: "Allt fler konsumenter vill veta vad som är genuint. Man vill ha en story bakom varumärket, inte bara en känd logga.":confused:

4. sharetracker
    Trådstartare

sharetracker Stadsbo

Från:
    Jönköping
    Jag är en "people pleaser" av rang :happyhappy:
    image.jpg
    image.jpg

nissehult och Zalath gillar detta.
  5. Zalath

Zalath Borgare

Viktigt det där. Då kommer det ju iaf gå bra för DW. Vem skulle köpa en Rolex eller en Seiko utan logga, liksom? ;)

6. KenKun

KenKun Biskop

Eller hur...
    Vad är storyn då? Att man har hittat en leverantör i Kina som kan plocka ihop en klocka billigt åt en, och sedan har marknadsavdelningen jobbat på högvarv och diktat ihop en genuin story?

Stomatologen, Wiliamo, eriksson850 och 2 andra gillar detta.
  7. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Den här dök upp i min instagram feed för ett par dagar sedan. Med den hashtagen visste jag inte riktigt vad jag skulle säga... _20151214_153843.JPG

joca, Oniel, MariaE och 3 andra gillar detta.
  8. Zalath

Zalath Borgare

Nu ska du inte vara sån, det var ju ett fint läderband. :)

StrawberryFields gillar detta.
  9. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    "läder"...

Owaysis gillar detta.
  10. pederr

pederr Stadsbo

Från:
    Norrland
    Även om det inte är produkter jag är intresserad av, så är det kul att försäljningen verkar snurra på.

DrDre gillar detta.
  11. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
  12. Foxbolt

Foxbolt Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Den där vill jag veta storyn bakom! Vad är första klockan på månen eller Mount Everest mot en "gammal hederlig" Triwa Falken? ;)

13. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Void watches har jag aldrig hört talats om? Gick in på deras hemsida och de har hållt på sedan 2008, var säljs deras klockor och vad är målgruppen? *misstänker hipsters på söder*

14. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Ja, precis. För Rolex (såklart..) är ju en känd logga, medan Triwa (eller vad det nu kan vara) är mer story och historia.

Mycket konstigt uttalande.

joca gillar detta.
  15. nöt

nöt Biskop

Tycker Triwa är bra mycket roligare än diverse billigare märken. Dom gör ju inte kopior alla fall.

16. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Det är väl jävligt kul att personen ifråga på instagram verkar vara otroligt nöjd över sin present?

tomva1 och Anders Forsberg gillar detta.
  17. Hugii

Hugii Biskop

Senast ändrad: 14 december 2015
    Molle gillar detta.
  18. E38B12

E38B12 Torpare

Det är tämligen uppenbart att sådant där billigt designskräp tickar på när spelintäkterna i Macao sjunkit med 20%, vilket brukar vara ett utomordentligt reellt index på hur stora spenderbyxor folk bär i Fjärran Östern.

19. Starship

Starship Stadsbo

Jag tror det är bra för alla klockentusiaster att det finns billiga klockor. Jag gillar att de har ett bandverktyg i lådan på den där Instagrambilden. Sedan blir det ju lite krystat med citatet från artikeln "Allt fler konsumenter vill veta vad som är genuint. Man vill ha en story bakom varumärket, inte bara en känd logga.". Men ett nystartat klockmärke kan inte ha någon historia det har även gällt Rolex. Klickade runt lite på deras hemsida och de försöker iallafall inte komma med någon påhittad eller långsökt historisk koppling. https://triwa.com/en-se/page/about/

20. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nää, Swatch? ;)

21. Anders Forsberg

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Om det är någon du känner lite bättre så hade jag nog valt att strunta i öppningen som hashtagen erbjuder, och skrivit något i stil med... Snygg!
    Så länge hon gillar den...

StrawberryFields gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield