• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksamlaren. Nån som vet nått?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Hittade denna hemsidan. http://www.klocksamlaren.se

Verkar vara baserad i Halmstad men hemsidan (iaf mobilversionen) ger inte mkt info. Ingen adress, kontaktuppgifter vad jag kan se.

Nån som vet nått om handlaren? Alltid kul med fler handlare om det är kosher.
 

Daruvar

Cartier
Kollade också på detta igår men kom inte fram till något. Som ni säger, hemsidan är ganska low-key och avslöjar inget. Är det bara jag som inte ser priser på hemsidan?

Edit: såg precis att fler inte såg priser
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Kunde inte heller se priser,mailade han igår om en breitling so som han la upp på blocket och bad om bild på cert mm. Men fick svar att den var on hold.
Ha finns på Tradera också tydligen
 

hejo

Panerai
Sorry, jag är inte till hjälp med den info jag ser på hemsidan. Kan någon snällt länka till blocket o Tradera :)
 

jandan

Panerai
Känns inte helt ok Beastie, när han inte sätter ut några priser... fast det kanske bara är jag som inte gillar det?
Jag anser personligen att har han gjort jobbet att lägga upp klockorna på en egen hemsida, kan han gott lägga ut ett pris också,
eller om han bara säljer via bud på tex tradera, kan han ju länka från sin egen sida till tradera-annonsen.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror att han varit på tapeten tidigare i någon tråd då någon undrade över referenser på säljaren. Vad har jag sett så är det flera klockor som han sålt som "mint" men jag skulle snarare säga att de blivit kraftigt polerade.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ja, jag känner igen namnet waingro som han använder på Tradera. Har för mig han har nämnts i någon annan tråd, har dock inte orkat söka upp den.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Som någon sagt tidigare så säljs väl de flesta via Tradera.
Har sett dessa annonser ett tag. Får bra omdömen där va.
/j
 

Waingro

Breitling
Tjenare Beastie och alla andra på tråden!

Jäkla vad jag vart förvånad när jag såg att det fanns en tråd om mig och min enkla hemsida :)

Även om jag sedan 17 år tillbaka har beundrat och samlat på olika slags armbandsur så har jag varit en riktig slacker när det kommer till att vara aktiv på olika forum etc. Precis som andra tidigare påpekat så har jag på senare tid sålt en del av min samling på Tradera. Genom detta har jag fått en massa trevliga kontakter som påpekat att jag borde gå med på Klocksnack. Nu är jag äntligen med och jag har hoppas kunna bli bekant med ännu fler likasinnade! Vet inte riktigt i skrivande stund hur det funkar här men "adda" mig gärna om ni vill.

Tänkte att jag kanske skulle förklara varför hemsidan ser ut som den gör och varför man inte ser priser på klockorna:

När jag sålt ett gäng klockor på Tradera så var det flera som ville ha lite mer information och fler bilder på objekten. Istället för att mejla varje person olika bilder och info så skapade jag istället en enkel hemsida som skulle fylla denna funktion. Hemsidan är helt skapad i samråd med Tradera och i enhet med deras önskemål så får jag varken ha priser eller möjlighet till kontakt via hemsidan. Jag fick med andra ord inte ha en sajt som kunde medföra merförsäljning utan att behöva annonsera på Tradera.

Sajten är ett stöd för köpare på Tradera och inte en E- handel. Det var heller aldrig meningen att klocksamlaren skulle få någon spridning. Ett ganska obegåvat tänk så här i efterhand. Klart man blir nyfiken på nya saker inom sitt intresse.

Det finns en annan sajt på gång men denna kommer någon gång i framtiden. Förhoppningsvis inom en någorlunda snar sådan.

- Waingro
 

Waingro

Breitling
christian-h

Det var ju dig jag tjabbade med på tel idag. Angående "Subben" :)
Lydde ditt råd och hoppade in här. Grattis än en gång till köpet förresten!
 
Topp