Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klocksamlaren. Nån som vet nått?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 16 augusti 2014.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Hittade denna hemsidan. http://www.klocksamlaren.se

Verkar vara baserad i Halmstad men hemsidan (iaf mobilversionen) ger inte mkt info. Ingen adress, kontaktuppgifter vad jag kan se.

Nån som vet nått om handlaren? Alltid kul med fler handlare om det är kosher.

Daruvar gillar detta.
  2. E.Z.

E.Z. Friends of KS

Ingen aning...men några trevliga Speedysar!

Beastie gillar detta.
  3. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det var väl bara reduced hela bunten?
    Kexigt upplägg utan priser.

Aquaracer2, ZQT, Beastie och 1 annan gillar detta.
  4. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Såg precis hans annonser på blocket. Gissar att det är någon helt ny?

Beastie gillar detta.
  5. Daruvar

Daruvar Stadsbo

Kollade också på detta igår men kom inte fram till något. Som ni säger, hemsidan är ganska low-key och avslöjar inget. Är det bara jag som inte ser priser på hemsidan?

Edit: såg precis att fler inte såg priser

Beastie gillar detta.
  6. Fergi

Fergi Stadsbo

Från:
    Visby
    Kunde inte heller se priser,mailade han igår om en breitling so som han la upp på blocket och bad om bild på cert mm. Men fick svar att den var on hold.
    Ha finns på Tradera också tydligen

Beastie gillar detta.
  7. Rullplanka

Rullplanka Bonde

Har sett han/hon brukar sälja på tradera och då länka till hemsidan för mer bilder/info.

Beastie och Daruvar gillar detta.
  8. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Ping hejo
    Du är väl bevandrad bland klockkännare i Halland. Vet du nått om denna nya hemsidan?

9. hejo

hejo Borgare

Sorry, jag är inte till hjälp med den info jag ser på hemsidan. Kan någon snällt länka till blocket o Tradera :)

Beastie gillar detta.
  10. Fergi

Fergi Stadsbo

Från:
    Visby
  11. hejo

hejo Borgare

hmm, tyvärr inget ja g känner till Beastie. Dock så finns det en verksamhet, relativt ny i Halmstad som skulle kunna ligga bakom.

Beastie gillar detta.
  12. jandan

jandan Friends of KS

Känns inte helt ok Beastie, när han inte sätter ut några priser... fast det kanske bara är jag som inte gillar det?
    Jag anser personligen att har han gjort jobbet att lägga upp klockorna på en egen hemsida, kan han gott lägga ut ett pris också,
    eller om han bara säljer via bud på tex tradera, kan han ju länka från sin egen sida till tradera-annonsen.

hejo och Beastie gillar detta.
  13. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Jag tror att han varit på tapeten tidigare i någon tråd då någon undrade över referenser på säljaren. Vad har jag sett så är det flera klockor som han sålt som "mint" men jag skulle snarare säga att de blivit kraftigt polerade.

Beastie gillar detta.
  14. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Ja, jag känner igen namnet waingro som han använder på Tradera. Har för mig han har nämnts i någon annan tråd, har dock inte orkat söka upp den.

15. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Som någon sagt tidigare så säljs väl de flesta via Tradera.
    Har sett dessa annonser ett tag. Får bra omdömen där va.
    /j

16. Waingro

Waingro Torpare

Tjenare Beastie och alla andra på tråden!

Jäkla vad jag vart förvånad när jag såg att det fanns en tråd om mig och min enkla hemsida :)

Även om jag sedan 17 år tillbaka har beundrat och samlat på olika slags armbandsur så har jag varit en riktig slacker när det kommer till att vara aktiv på olika forum etc. Precis som andra tidigare påpekat så har jag på senare tid sålt en del av min samling på Tradera. Genom detta har jag fått en massa trevliga kontakter som påpekat att jag borde gå med på Klocksnack. Nu är jag äntligen med och jag har hoppas kunna bli bekant med ännu fler likasinnade! Vet inte riktigt i skrivande stund hur det funkar här men "adda" mig gärna om ni vill.

Tänkte att jag kanske skulle förklara varför hemsidan ser ut som den gör och varför man inte ser priser på klockorna:

När jag sålt ett gäng klockor på Tradera så var det flera som ville ha lite mer information och fler bilder på objekten. Istället för att mejla varje person olika bilder och info så skapade jag istället en enkel hemsida som skulle fylla denna funktion. Hemsidan är helt skapad i samråd med Tradera och i enhet med deras önskemål så får jag varken ha priser eller möjlighet till kontakt via hemsidan. Jag fick med andra ord inte ha en sajt som kunde medföra merförsäljning utan att behöva annonsera på Tradera.

Sajten är ett stöd för köpare på Tradera och inte en E- handel. Det var heller aldrig meningen att klocksamlaren skulle få någon spridning. Ett ganska obegåvat tänk så här i efterhand. Klart man blir nyfiken på nya saker inom sitt intresse.

Det finns en annan sajt på gång men denna kommer någon gång i framtiden. Förhoppningsvis inom en någorlunda snar sådan.

- Waingro

Razamanaz, eriksson850, Silon och 1 annan gillar detta.
  17. christian-h

christian-h Biskop

Sådärja. Snyggt!

// Christian

18. Waingro

Waingro Torpare

christian-h

Det var ju dig jag tjabbade med på tel idag. Angående "Subben" :)
    Lydde ditt råd och hoppade in här. Grattis än en gång till köpet förresten!

christian-h gillar detta.
  19. christian-h

christian-h Biskop

Det gjorde du rätt i och tack så mycket. :)

Waingro gillar detta.
  20. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
Mårtenssons ur Brookfield