• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla !

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Fick detta i lådan i dag.


Vi styrde ju upp såväl en trevlig förvärmning innan mässan som käk efteråt förra gången det begav sig. Vad sägs om en repris?

Spence och jag hänger nog på låset när Vasa öppnar. Kom förbi och drick en öl och snacka klockor. Ju fler vi blir desto roligare (och fler klockor på bordet).

http://www.syltor.se/sylta.php?syltaId=55

Hur låter det som en plan? Dyker DU upp?

Trevlig kväll
JoberMan


Vi kommer:

Joberman
Spencer
masterkiller
Aquaracer
Målaren
Carlanton
Leben
Denke
Josef B
BME
Ricrob
Garfield
Jokkmokkswe
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358184103.067075.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358184103.067075.jpg
    143.2 KB · Visningar: 1,085
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

JoberMan skrev:
Spence och jag hänger nog på låset när Vasa öppnar.

Som en vanlig lördag alltså, enda skillnaden är att det råkar vara klockmässa just den här lördagen :lol:

Min inbjudan låg oxå i posten idag, och jag kommer som alltid till både för och efterträff....

B0D0221E-BA66-4C75-8912-710E178A61B2-1868-0000034AD3A92BE8.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Hoppas verkligen fler ansluter, förväntar mig att alla från KS Top boys åtminstone kommer!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Kan någon bjuda in mig?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

carlanton skrev:
Hur gör man för att komma in på själva mässan utan inbjudan?

leben skrev:
Kan någon bjuda in mig?

Dyker ni upp på förvärmningen så är det nog inga problem att hitta någon med medlemskap. Spence, MK och jag är i alla fall medlemmar. Målarn vet jag inte. Förra gången var vi som sagt ganska många och det var ingen icke-medlem som blev kvar utanför mässan.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Kan någon gå i god för mig? Tänkte prata fakes och fiskevästar med utställarna... :lol: :lol: :lol:
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Var rejält trevligt i höstas men är dessvärre nere i Europa och klämmer lagg denna gång
 

Josef B

Bestraffaren
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Fick min inbjudan idag med. Jag är på och är gärna med på för- och efterträff :)

20130114_234027.jpg
 

BME

Cartier
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Jag vill gärna gå men måste då vara någons +1 eftersom jag inte har någon inbjudan... :?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Jag kan och vill gå,jag har aldrig varit på klockmässan förut så jag kommer jättegärna om jag kan få hjälp in d.v.s.
 
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Fryken skrev:
Jag vill gå. Räknas det?

BME skrev:
Jag vill gärna gå men måste då vara någons +1 eftersom jag inte har någon inbjudan... :?

Ricrob skrev:
Har man en stående armkrok med dig eller? ;)

Aquaracer2 skrev:
Jag kan och vill gå,jag har aldrig varit på klockmässan förut så jag kommer jättegärna om jag kan få hjälp in d.v.s.

Denke skrev:
Kan någon gå i god för mig? Tänkte prata fakes och fiskevästar med utställarna... :lol: :lol: :lol:

Målarn skrev:
Jag kommer nog förbi igen ;)

Jag har nu pratat med arrangörerna och sagt att vi nog blir ett gäng som kommer dit och alla inte har någon och gå in med och Bosse Lembo sa att så länge vi vet vilka alla är: dvs inte nån jeppe från gatan så ska det vara lungt självklart så får man betala inträde (Brukar vara 100kr)...dom jag listat ovanför är medlemmar jag känner/har träffat och kan gå igod för och troligen kan ta med in...

Så länge vi inte blir 20-30 pers utan medlemskap så bör det vara lungt, MEN jag lovar inget då jag ej är involverad i mässan, så ni utan inbjudan får komma på vinst och förlust men det bör inte vara några problem...

Men som JoberMan skrev tidigare, Förra gången var vi som sagt ganska många och det var ingen icke-medlem som blev kvar utanför mässan.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

masterkiller skrev:
Fryken skrev:
Jag vill gå. Räknas det?

BME skrev:
Jag vill gärna gå men måste då vara någons +1 eftersom jag inte har någon inbjudan... :?

Ricrob skrev:
Har man en stående armkrok med dig eller? ;)

Aquaracer2 skrev:
Jag kan och vill gå,jag har aldrig varit på klockmässan förut så jag kommer jättegärna om jag kan få hjälp in d.v.s.

Denke skrev:
Kan någon gå i god för mig? Tänkte prata fakes och fiskevästar med utställarna... :lol: :lol: :lol:

Målarn skrev:
Jag kommer nog förbi igen ;)

Jag har nu pratat med arrangörerna och sagt att vi nog blir ett gäng som kommer dit och alla inte har någon och gå in med och Bosse Lembo sa att så länge vi vet vilka alla är: dvs inte nån jeppe från gatan så ska det vara lungt självklart så får man betala inträde (Brukar vara 100kr)...dom jag listat ovanför är medlemmar jag känner/har träffat och kan gå igod för och troligen kan ta med in...

Så länge vi inte blir 20-30 pers utan medlemskap så bör det vara lungt, MEN jag lovar inget då jag ej är involverad i mässan, så ni utan inbjudan får komma på vinst och förlust men det bör inte vara några problem...

Men som JoberMan skrev tidigare, Förra gången var vi som sagt ganska många och det var ingen icke-medlem som blev kvar utanför mässan.

Grymt MK, får hoppas på att allt löser sig i "dörren" då.

/Albin
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Ni har inte insett att det är Joberman som dragit igång det? MK har inget att göra med denna GTG..
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Spencer66 skrev:
Ni har inte insett att det är Joberman som dragit igång det? MK har inget att göra med denna GTG..

Nu syftade jag på att han snackat med arrangörerna. Bra styrt du också JoberMan! ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Självklart skall vår egen lilla Bindan Maste Killer få den kred han förtjänar! Grattis min lilla fining :D
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Jag är glad och tacksam gentemot alla som hjälps åt för att arrangera så jag med fler möjligtvis får en plats på mässan. Jag får självklart tacka Joberman också, nu när jag har missat det!

Det är sådana saker som detta som gör det här forumet unikt och otroligt trevligt att vara en del av.
 
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Jag vet att jag sa samma sak på senaste gatheringen på Kungsholmen men ska ni verkligen lägga upp era dinkor på bordet på just DEN krogen.
Jag kommer nog inte vara på plats, men jag tycker ni ska sätta er lite säkrare. =)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

masterkiller skrev:
Jag har nu pratat med arrangörerna och sagt att vi nog blir ett gäng som kommer dit och alla inte har någon och gå in med och Bosse Lembo sa att så länge vi vet vilka alla är: dvs inte nån jeppe från gatan så ska det vara lungt självklart så får man betala inträde (Brukar vara 100kr)...dom jag listat ovanför är medlemmar jag känner/har träffat och kan gå igod för och troligen kan ta med in...

Kanoninitiativ. Då borde det inte vara några problem. KS-folket sänker förmodligen medelåldern i mässhallen ganska ordentligt också. De måste tänka på återväxten i Skandinaviska klocksamlareföreningen :)

San Gennaro skrev:
Jag vet att jag sa samma sak på senaste gatheringen på Kungsholmen men ska ni verkligen lägga upp era dinkor på bordet på just DEN krogen.
Jag kommer nog inte vara på plats, men jag tycker ni ska sätta er lite säkrare. =)

Vasa är ett riktigt sunkhak, men det innebär inte nödvändigtvis att fyllona som brukar hänga där är kriminella. Rånare/laglydiga-ratiot är säkert minst detsamma snett över gatan på Scandic Grand Central. För övrigt öppnar de redan kl 11 på Vasa :)
 

BME

Cartier
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Man blir nästan rörd av hjälpsamheten man möts av här i träsket! :)

Grymt jobbat joberman och MK.

BTW är det någon som ropat hem något på en auktion på mässan tidigare?
Kan man se vad som erbjuds innan mässan?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

BME skrev:
Man blir nästan rörd av hjälpsamheten man möts av här i träsket! :)

Grymt jobbat joberman och MK.

BTW är det någon som ropat hem något på en auktion på mässan tidigare?
Kan man se vad som erbjuds innan mässan?

Problemet med mässans auktioner är att klubbavgiften för säljaren är löjligt låg (en femtiolapp har jag hört). Det innebär att säljare sitter och budar på sina egna objekt och budar hem dem om priset inte passar.
 
Topp