Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klocksamling på Tradera - dyrt?

Diskussion i 'Vintage' startad av aadde81, 2 juli 2015.

1. aadde81
    Trådstartare

aadde81 Stadsbo

Från:
    SUNDBYBERG
  2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Knepigt att sälja så många klockor på en gång och samtidigt ut maximalt för dem.
    Många av klockorna är troligen relativt ointressanta just nu då de ser ut att vara från sent sextiontal/sjuttiotal med tillhörande kantiga, kuddformiga boetter.
    Tror säljaren får vara glad för hälften och troligen mindre än så, men jag kan ha fel...

LongCon gillar detta.
  3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Mest en massa väldigt tråkiga klockor.

4. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    värda 20k kanske

Warwian gillar detta.
  5. cab

cab Friends of KS

Utan kunskap om dessa klockor och värdet så ska man nog iaf ta lite bättre bilder om man vill sälja något för 120k...

6. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Tyckte nog att det var en del godbitar där ändå.... Skulle nog kunna tänka mig en grabbnäve av de där om de såldes styckvis till rimligt pris. :)

Håller dock med om att det nog kan vara svårsålt i klump till det priset och med de bilderna... Snittpriset blir ju 3 lax st vilket kanske är väl högt för vissa av objekten men lite lågt för andra?

7. Lite udda att sälja dem sådär. Noll bilder och fantasipris.

8. denjohan

denjohan Friends of KS

Halva priset hade möjligen varit realistiskt, även om jag tror att antalet spekulanter som är redo att langa upp ens sexti tuss för den där är tämligen begränsat. Nu, sorry, men han lär näppeligen få det där sålt.

9. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    2 fake Omegor, 3st Omegor redials med tavlor som inte existerar, Favre-Leuban är fake, 10st Lucerne Swiss sålda som NOS 60-tal när det i själva verket rör sig om nyproduktion. Nån tysk UB klocka säljs som WWII men inte heller den är från WWII.. Fake Oris..

Efter några inlägg på Traderas facebook sida har säljaren uppdaterat sin annons med följande info, infon fanns alltså inte tidigare.. Medvetet så sket han i att berätta, kul säljare :)

"Då jag har fått en stroke är mitt brinnande intresse för klockor inte så stort längre.
    Omegaklockorna är genomgångna och rengjorda av professionell urmakare.
    Omegaklockorna som inte har stålarmband har fått nytt original omega-läderarmband.
    Omegaklockorna har restaurerade urtavlor då dem gamla var för slitna.
    Många av klockorna har jag betalat över 5.000:- st. "

JaTack, Warwian, LongCon och 1 annan gillar detta.
  10. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

får lite ont i magen, tragiskt med en sån skräpsamling om man faktiskt tror att den är värd nåt... :(

eriksson850, ZQT, Warwian och 3 andra gillar detta.
  11. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    En nolla för mycket . Ser inget som tilltalar. En grön dynamic :mad:. Vem skulle ens tänka tanken . Nu är jag elak men skulle man inte få en stroke av det så säg .

JaTack, Warwian och Mernis Bajra gillar detta.
  12. Donkii

Från:
    Östersund
    Eller en lila Omega tavla.. haha

NiklasArvid och rogart-63 gillar detta.
  13. Donkii

Från:
    Östersund
  14. Donkii

Från:
    Östersund
    Då var annonsen också borta.. :cigar:

eriksson850, Feskarn, Empa och 1 annan gillar detta.
  15. Empa

Empa Friends of KS

Kanske låter dumt men jag hoppas det var en skojare som sålde den samlingen och inte någon som betalat mycket pengar och trott att klockorna hade något värde.

Warwian, eriksson850, NiklasArvid och 3 andra gillar detta.
  16. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Internationellt säljs den mer falska eller omgjorda klockor än äkta känns det som och det kommer hit allt mer så man får se upp. Jag rapporterade en falsk WWII klocka för ett tag sedan men Tradera brydde sig inte och inte heller säljaren så klockan sålde för ca 10 gånger mer än den var värd.

17. Donkii

Från:
    Östersund
    Tradera är ett jävla skitföretag när det kommer till dessa grejer.

Denke, Martin Lovasz och Strindberg gillar detta.
  18. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Ja tyvärr. En del Omega och Rolex kopior har de tagit bort efter anmälan med de flesta andra falska märken bryr de sig inte om verkar det som.

För ett par år sedan lite drygt när jag skulle unna mig en fin klocka så föll valet på en Armani modell men efter lite forskade så visade det sig att 9 av 10 Armani klockor som såldes på nätet var falska och den tionde var en äkta men begagnad. Jag kom så långt att jag vann en auktion på Tradera men då jag ställde de rätta frågorna erkände säljaren att klockan var falsk innan jag hade betalat och han ursäktade sig med att han minsann inte visste detta men slutade han sälja klockorna tror ni...

Just nu säljs det 18 Armani klockor på Tradera men jag kan garantera att alla de nya och förmodligen även de begagnade är falska. Visst man får fina kartonger med manualer och äkthetscertifikat men de är förfalskade de också. Man kan nämligen bara köpa Armani hos deras egna och utvalda återförsäljares butiker.