• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksamlingen mindre men blev en Vacheron chrono

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hej.

Jag fick ju lite hjälp i funderingarna tidigare mellan overseas royal oak och
Nautilus
De flesta verkade gilla pp n bäst och så även jag egentligen men
Den är ju så pass mycket dyrare för samma årsmodell och komplikation , och så händer ju saker på vägen när man letar som att
Man hittar en klocka till lite bättre pris än vanligt och dessutom blev jag av med ett inbyte

Alltså blev
det ändå en vacheron overseas fast en chrono ( drömmen vore ju en komplett trippel inom något år)


Modellen heter 49140 och är 40 mm ,uttagen 06 och i riktigt bra skick
Vad gäller asken var det någon på nätet som skrev skulle det finnas armband på den
Skulle han ha den på armen också. Kan hända att man isåfall måste ha ännu större
Handleder än mina 20cm :) men i vilket fall är kvalitén på asken helt grym
snyggt trä undertill
Vissa förgyllda detaljer och skinn samt en medföljande plånboksliknande servicebok i skinn mm


Lite info

Overseas togs fram som en ersättare till modellen 222 och som ett
Svar på royal oak och nautilus
222 designades av Genta men ersättaren overseas designades helt av jorg Hysek
Även om han verkar ha sneglat en hel del på den tidigare Genta klockan
Å andra sidan fanns modeller på 30 talet hos vacheron som påminde åtminstone lite om dessa 3

overseas var utformad som en sportklocka med 150 m vattenskydd och med en hyllning till båtintresset

Verket är i grunden ett 1137 Fredric Piquet som vacheron har förfinat
(Och kanske vidareutvecklat?)
Samma typ av verk användes tidigare till Royal oak och till bla vissa Blancpain kronografer
I detta utförande har det dubbeldatum samt ett relativt bra antimagnetiskt skydd på
( klockor påstås ta stryk mer nu för tiden än förr pga bl.a. Alla batterier i mobiler och datorer och annat magnetiskt påstås öka servicebehovet )
Totalt sett verkar klockan vara mycket välbyggd dvs hög kvalitet på allt
Men om stållänken är så bekväm på armen som det påstås får jag reda på om
1 vecka ungefär eftersom min handled på ca20 cm var åtminstone 1 cm för mycket i dagsläget



image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

babanker

Panerai
Riktigt fin, förtjänar lite bättre bilder tycker jag! :) Lite roligt att jag inatt faktiskt drömde att jag hade köpt en Vacheron, visserligen av någon obefintlig drömsk modell!
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Tackar.
Ja tog några snabb bilder med en mini iPad Ska leta fram nikon kameran senare
Hoppas det går fort att få hem 2 länkbitar så man kan använda den också
 

john b

Rolex
Min gamla drömklocka från när jag började med klockor.

Är det lite fortfarande faktiskt!

Kul och bra köp tycker jag!
 
Grymt, stort grattis, alltid kul att se något ovanligare, men lite bättre bilder och några wristshot förtjänar den allt...
 

Kniven

Cartier
Riktigt fin!

Måste vara en av de sista utgåvorna med gamla länken. Några speciella tankar när du valde?
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Tydliga bilder och bra fokus också! ;)

Grattis till klockan, alltid kul att se mindre vanliga modeller och märken.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Vacheron är alltid rätt, kul med ett lite ovanligare val och en riktigt snygg kronograf!
Grattis:)
 

Carolin

Cartier
Hej.

Jag fick ju lite hjälp i funderingarna tidigare mellan overseas royal oak och
Nautilus
De flesta verkade gilla pp n bäst och så även jag egentligen men
Den är ju så pass mycket dyrare för samma årsmodell och komplikation , och så händer ju saker på vägen när man letar som att
Man hittar en klocka till lite bättre pris än vanligt och dessutom blev jag av med ett inbyte

Alltså blev
det ändå en vacheron overseas fast en chrono ( drömmen vore ju en komplett trippel inom något år)


Modellen heter 49140 och är 40 mm ,uttagen 06 och i riktigt bra skick
Vad gäller asken var det någon på nätet som skrev skulle det finnas armband på den
Skulle han ha den på armen också. Kan hända att man isåfall måste ha ännu större
Handleder än mina 20cm :) men i vilket fall är kvalitén på asken helt grym
snyggt trä undertill
Vissa förgyllda detaljer och skinn samt en medföljande plånboksliknande servicebok i skinn mm


Lite info

Overseas togs fram som en ersättare till modellen 222 och som ett
Svar på royal oak och nautilus
222 designades av Genta men ersättaren overseas designades helt av jorg Hysek
Även om han verkar ha sneglat en hel del på den tidigare Genta klockan
Å andra sidan fanns modeller på 30 talet hos vacheron som påminde åtminstone lite om dessa 3

overseas var utformad som en sportklocka med 150 m vattenskydd och med en hyllning till båtintresset

Verket är i grunden ett 1137 Fredric Piquet som vacheron har förfinat
(Och kanske vidareutvecklat?)
Samma typ av verk användes tidigare till Royal oak och till bla vissa Blancpain kronografer
I detta utförande har det dubbeldatum samt ett relativt bra antimagnetiskt skydd på
( klockor påstås ta stryk mer nu för tiden än förr pga bl.a. Alla batterier i mobiler och datorer och annat magnetiskt påstås öka servicebehovet )
Totalt sett verkar klockan vara mycket välbyggd dvs hög kvalitet på allt
Men om stållänken är så bekväm på armen som det påstås får jag reda på om
1 vecka ungefär eftersom min handled på ca20 cm var åtminstone 1 cm för mycket i dagsläget



image.jpg
image.jpg
image.jpg
Tror du har likadan som min gosse.
VC1.JPG
 
Topp