• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockservice på Urmakarskolan i Borensberg?

Helvetia

Cartier
Inget ont taget. Men nu ställer jag mig till förfogande för de andra medlemmarnas ärlighet och förstånd. Ännu en gång ett dumt beslut i.o.m. att detta är mitt 5:e inlägg och det ovanstående var ditt 1186:e men; Har jag inte redan svarat på frågeställningen kring Dilips råd och problematiken med det? Som sagt, lämnar det till de övriga forumsmedlemmarna att avgöra. Duger det inte får jag börja om men för stunden känner jag att jag verkligen svarade på det grundligt.

Hörru, eftersom du verkar veta så mycket om en föredetta elevs förehavanden på skolan, kan det vara så att du själv går/gått där? Då kanske du har något att bidra med i tråden mer än ett mini-vendetta? Är själv nyfiken på ts fråga
 

Sond

Patek
Inget ont taget. Men nu ställer jag mig till förfogande för de andra medlemmarnas ärlighet och förstånd. Ännu en gång ett dumt beslut i.o.m. att detta är mitt 5:e inlägg och det ovanstående var ditt 1186:e men; Har jag inte redan svarat på frågeställningen kring Dilips råd och problematiken med det? Som sagt, lämnar det till de övriga forumsmedlemmarna att avgöra. Duger det inte får jag börja om men för stunden känner jag att jag verkligen svarade på det grundligt.
Ligger säkert något gammalt groll mellan er begravt här. För i @Dilips inlägg kan jag inte urskilja något som kan få en att sätta i halsen. Däremot kan man sätta i halsen av ditt svar. Jag får känslan av att du tycker Dilip är en typ och sedan försöker du få hans ganska schysta inlägg att framstå om bevis på att han är en typ.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Nämenjoråmensåatt... För att summera lite trådläget just nu då:
På Borensberg går det visst att göra service men kvalisorten på utförandet får man bilda sig en egen uppfattning om. Och många tycker mycket om trådens utveckling, nån gång kan skolan ha varit i konkurs samt att en östgöta-gtg skulle vara kul. :rolleyes:
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Inget ont taget. Men nu ställer jag mig till förfogande för de andra medlemmarnas ärlighet och förstånd. Ännu en gång ett dumt beslut i.o.m. att detta är mitt 5:e inlägg och det ovanstående var ditt 1186:e men; Har jag inte redan svarat på frågeställningen kring Dilips råd och problematiken med det? Som sagt, lämnar det till de övriga forumsmedlemmarna att avgöra. Duger det inte får jag börja om men för stunden känner jag att jag verkligen svarade på det grundligt.

patetiskt
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tillbaka till Östgöta GTG; absolut! Jag e på! :)
Försökte inte nån på Da Klomp i Linköping tidigare? Blev inget av det då, har jag för mig. Synd!

Å föresten så ligger skol-jäveln i Motala numera.... Där bor jag...

Motsättningarna i tråden orkade jag inte läsa/förstå... Jag lämnar nog in nåt gammalt skräp där för att kolla av nivån. Finns det inga mer insatta här på forumet?!! Elever?!? Lärare?!?

Kom igen! Öppna munnen!!! ;-)
 

seikoswede

Panerai
GTG låter kul!!:)

Med lite planering i förväg skall jag göra vad jag kan för att delta. Just nu kan jag dessvärre inte bidra med planering då agendan redan är överbokad.

Tillbaka till mitt ursprungliga spörsmål, posta gärna om du/ni har erfarenheter av urmakarskolan.

Vänligen

Jim
 

bartoldous

Cartier
Tycker hela tråden blev lite konstig men mestadels en massa missuppfattningar tycker jag,alla menade nog väl från början.
GTG låter kul,det är här i myllan som jag också bökar.
 

djanbin

Omega
Okej. Min info om Dilip är sann (om Dilip är Dilip) och om du och andra inte ser några konstigheter men diskrepansen behöver ni inte skänka en tanke till det. Det stack dock mig i ögonen. Motviljan hänger jag dock inte med på, motvilja till service på urmakarskolan? Undvek medvetet att värdera det. Sanningshalten i det Dilip sade var problematiken för mig i och med att han med bakrund av vad han inte visste försökte stödja sin poäng.

Som tidigare elev (med gesäll/wostep) förstår jag din reaktion fullt ut. Kan iof se varför en utomstånde inte har lika lätt att göra det.

Dilip nämner "enkla" klockor som Zenith-daytonas och PAMs som jag tolkar det som att han varit inne i under första året? Under mitt första år fick vi inte röra ett armbandsur ens. Svarvning och väggur för hela slanten... Så är det fortfarande än idag såvitt jag vet.

I övrigt har jag inget att tillägga mer än att service på skolan lämpar sig utmärkt för väggur, fickur och andra äldre grejer. Inget lämpligt ställe att lämna moderna klockor till då de inte är betrodda med delar till några lyxmärken (kanske Omega och longines men undrar om inte de stängt dörrarna nu också...) Service och batteribyten av quartz går givetvis också bra!
 
Topp