Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klocksevärdheter i Bangkok?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Criss Cross, 15 mars 2013.

1. Criss Cross
    Trådstartare

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kommer vara fast här i Bangkok några dagar. Finns det några roliga klocksevärdheter här? Vintage handlare eller någon annan handlare som kan vara kul att besöka? Läste om någon som renoverade sina klockor här .

2. oscaroscar

oscaroscar Präst

Fanns endel på MBK som sålde lite olika klockor (mestadels rolex) - vissa av dem var begagnat. (Menar inget fejk-stånd nu, utan en "juvelerare" eller vad man ska kalla det)

Även Paragon var sevärt, där fanns allt i klockväg. Bara nytt då, men det var kul att kika på.

3. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Finns massor av stora butiker från de flesta stora märkena, Siam Square och galleriorna där omkring, men då är det nytt som gäller. På MBK skulle jag inte ens titta på klockorna, personligen skulle jag säga att allt där är fejk även om dom försöker göra skenet av något annat.

4. Helvetia

Helvetia Friends of KS

På Siam Paragon finns som sagt mycket. På watch café, som ligger lite avsides på gatuplan, kunde man få riktigt bra priser på grand seiko. 30% rabatt utan att jag ens frågade om bättre pris.

På Siam Discovery som ligger i närheten av Paragon finns det en vintageaffär som heter because i like it. Mycket fina gamla dressklockor i helt sjukt bra skick med pris därefter. Jävligt otrevlig ägare som gjorde att jag inte var intresserad av närmare undersökning men när jag googlat runt verkar det som att allt är kosher, men med så bra skick på så gamla grejer kan man ju undra hur orörda tavlorna är etc.

På Central World i Chidlom finns det precis som på Paragon en hel del att titta på. Jag föredrar dock Central World, då man förutom massor nya fina grejer också kan hitta vintagebutiker samt juvelerare som har begagnade klockor till salu. På gatuplan finns den med bäst utbud. Där hade dom en hel dröse 5513 och 1680 men fick även klämma på en big crown. Åk upp till plan 5 (som jag minns det) och där hittar du juvelerarna. Seiko har även en stor butik i Zen World som är en galleria i gallerian som är värd att titta till om du inte är seiko-hatare.

MBK har ett par juvelerare där dom säljer äkta vara och jag har hört att det funnits en rolex-ad där som jag dock inte vet om den finns kvar. Men mest är det ju fake så långt ögat når. Bell & Ross-kopior i tusental tidigare i år.

5. oscaroscar

oscaroscar Präst

Menar väl det.. Fick ett seriöst intryck av ett par juvelerare där inne. Mest rolex vart det dock, men inga mängder. Utan en säljare hade kanske ett par DJs, medans någon annan hade ett par subs och explorers.

"Because I like it" hittade jag aldrig, vart riktigt vilsen i galleriorna.

6. Criss Cross
    Trådstartare

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Förundrades över alla Bell&Ross kopior och såg några mer seriösa handlare. Många Rolex! En riktigt skön 1675 bl a för 7000 usd. Nöjde mig dock med en fin klocklåda :)

7. Alaker

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm
    På väg till Bangkok om ett par veckor, varit där flera gånger tider men tänkte höra om någon vet vart man kan få bäst priser, helst nytt :)

8. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Bomier är en sevärdhet [emoji2]

Alaker gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield