• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksida facebook

Vargunge1

Breitling
Sist det var någon som köpte en klocka från en Facebookgrupp så fick det en riktigt bitter eftersmak, smolken har väl inte lagt sig ännu, MoaHaha :D!!!

För ingen har väl glömt fadäsen med Breitlingen :rolleyes:!

https://klocksnack.se/threads/blåst-på-breitling-b13352.57452/
Du kan bli blåst var du än hamnar. kanske också i min grupp, men mest troligt inte. Jag skapade gruppen för att lyfta fram billigare kvalitetsur äldre än 80-talet. INTE Breitlig mfl
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Du kan bli blåst var du än hamnar. kanske också i min grupp, men mest troligt inte. Jag skapade gruppen för att lyfta fram billigare kvalitetsur äldre än 80-talet. INTE Breitlig mfl

Det vet jag också, fast chansen att bli blåst är nog minst här på klocksnacks K&S skulle jag tippa!
 
Senast ändrad:

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
vi kanske är lite väl elaka mot stackars TS. Anledningen är nog att vi är många som insett att det är VÄLDIGT svårt med att spotta fakes. Vi är många som kommer ihåg PO 8500...
https://klocksnack.se/threads/po-8500-xl-på-köp-sälj.31061/#post-678340
https://klocksnack.se/threads/Äkta-omega.30761/#post-670893

Jag skulle aldrig köpa ngt gammalt eller nytt utanför KS/Känd kanal. Det är så otroligt lätt att bli lurad oavsett om det är nyare eller vintage. Alla vaksamma ögon här på KS håller marknaden hyfsat ren.

Jag önskar dig lycka till. Jag har dock inte FB...
 

Vargunge1

Breitling
vi kanske är lite väl elaka mot stackars TS. Anledningen är nog att vi är många som insett att det är VÄLDIGT svårt med att spotta fakes. Vi är många som kommer ihåg PO 8500...
https://klocksnack.se/threads/po-8500-xl-på-köp-sälj.31061/#post-678340
https://klocksnack.se/threads/Äkta-omega.30761/#post-670893

Jag skulle aldrig köpa ngt gammalt eller nytt utanför KS/Känd kanal. Det är så otroligt lätt att bli lurad oavsett om det är nyare eller vintage. Alla vaksamma ögon här på KS håller marknaden hyfsat ren.

Jag önskar dig lycka till. Jag har dock inte FB...
Det beror på var du handlar också. Själv har jag en mängd klockor från Tradera, och fler är på väg hem. Jag har klarat mej bra, men handlar inte av alla hur som helst. Antikfirmorna har bra grejer oftast. Roamer&Tissot (båda 50-talare) på ingång från Husqvarna antik nu. Mycket bra att ha å göra med....Har även koll på en klocka här inne. Kommer att lägga bud på den
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det beror på var du handlar också. Själv har jag en mängd klockor från Tradera, och fler är på väg hem. Jag har klarat mej bra, men handlar inte av alla hur som helst. Antikfirmorna har bra grejer oftast. Roamer&Tissot (båda 50-talare) på ingång från Husqvarna antik nu. Mycket bra att ha å göra med....Har även koll på en klocka här inne. Kommer att lägga bud på den
Huskvarna antik, är det han Jonas?
 

ScubaKing

Audemars
Sist det var någon som köpte en klocka från en Facebookgrupp så fick det en riktigt bitter eftersmak, smolken har väl inte lagt sig ännu, MoaHaha :D!!!

Trevlig stil du har när en kille råkade ut för något tråkigt. Jag gissar du är en dem som det talas om i tråden att hitta tillbaka till ett trevligt forum. Ännu ett bevis för att mycket poster inte bådar för en vettig medlem.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Intet sagt att det är fel på batteriur. Jag tycker däremot att mekaniska/automatiska ur är trevligare på alla sätt. Jag skapade sidan eftersom jag älskar gamla ting
Gamla och trevliga (kvarts) ting;

IWC ref 3004, sent sjuttiotal
image5.jpeg


Girard Perregaux Laureato, 1975. Laureaton som initialt endast släpptes som kvarts och var byggd kring GPs egenutvecklade kvartsverk som satte standarden för moderna kvartsklockor
image2.jpeg


Eterna Koniki Royal Quartz, 1976
IMG_5672.JPG
 

Vargunge1

Breitling
Gamla och trevliga (kvarts) ting;

IWC ref 3004, sent sjuttiotal
image5.jpeg


Girard Perregaux Laureato, 1975. Laureaton som initialt endast släpptes som kvarts och var byggd kring GPs egenutvecklade kvartsverk som satte standarden för moderna kvartsklockor
image2.jpeg


Eterna Koniki Royal Quartz, 1976
IMG_5672.JPG
Det var fina klockor. Men jag kör på mekanik/automatiska
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Trevlig stil du har när en kille råkade ut för något tråkigt. Jag gissar du är en dem som det talas om i tråden att hitta tillbaka till ett trevligt forum. Ännu ett bevis för att mycket poster inte bådar för en vettig medlem.

Var det MoaHaha, du reagerade på, då ber jag ödmjukaste om ursäkt, ville bara lyfta fram att det hände en incident när det handlades/såldes via en facebook grupp!
 
Senast ändrad:

Vargunge1

Breitling
Tack. Du tycks dock vara tämligen okunnig vad gäller klockor och dessutom en inskränkt människa så jag avstår din Facebooksida.
Nja, jag är väl inte kunnigast i hela världen, men det är kul :) Klart du ska avstå min sida, då jag klart deklarerat att det är mekaniska ur som ska avhandlas där
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Jag måste personligen få bilda mej en uppfattning om en person. Däremot har jag sparkat ut 2 stycken som håller på med fakeklockor å nån jäkla Krohnen&Söhne. Höll på att spy middagen över tangentbordet när jag såg styggelsen:clown:

Steinhart är inte en person utan ett varumärke som avhandlas väldigt frekvent i en annan grupp för "exklusiva" klockor på fb.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Steinhart är inte en person utan ett varumärke som avhandlas väldigt frekvent i en annan grupp för "exklusiva" klockor på fb.
det kan man inte vara säker på. Det känns ibland som om den där Trump är som Steinhart - hatad av alla, men säljer/får röster ändå... Det kanske är samma person.
 

ScubaKing

Audemars
Gillar Steinhart, speciellt deras senaste modell Ocean One Titanium 500 Premium.
Urverket är ett ETA 2892-A2. Safirglas och bra luminova. Väldigt bra finish för priset. Kan verkligen rekommendera dem.

8c4193ee39cd7db525611e969c035772.jpg


23949476136_54caacaa25_b.jpg


10qi8mc.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar Steinhart, speciellt deras senaste modell Ocean One Titanium 500 Premium.
Urverket är ett ETA 2892-A2. Safirglas och bra luminova. Väldigt bra finish för priset. Kan verkligen rekommendera dem.

8c4193ee39cd7db525611e969c035772.jpg


23949476136_54caacaa25_b.jpg


10qi8mc.jpg
Klart du gillar Steinhart, det kunde man ju nästan gissa sig till. :D

Steinhart verkar vara rätt poppis i både USA och UK, ska man börja förbjuda ha del med vissa märken så bör de ju inte ligga högt på priolistan, finns ju bra mycket "värre" grejer.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Gamla och trevliga (kvarts) ting;

IWC ref 3004, sent sjuttiotal
image5.jpeg


Girard Perregaux Laureato, 1975. Laureaton som initialt endast släpptes som kvarts och var byggd kring GPs egenutvecklade kvartsverk som satte standarden för moderna kvartsklockor
image2.jpeg


Eterna Koniki Royal Quartz, 1976
IMG_5672.JPG
Tack för påminnelsen, beställde hem en Eterna royal quartz nyss :)
 
Topp