• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnack går uppenbarligen bra! :-)

David

Bödeln
F7A1675C-A3EC-4C34-AF74-281656087855-526-00000040974E29D9.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Är medvetna om det där, felsökning pågår.
Svårt att ta reda på vad som är fel när felet är sjukt svårt att framkalla. Händer kanske 1 gång/2 veckor ...och då hänger det kvar i max 3-4 minuter.
 

David

Bödeln
daviden skrev:
Är medvetna om det där, felsökning pågår.
Svårt att ta reda på vad som är fel när felet är sjukt svårt att framkalla. Händer kanske 1 gång/2 veckor ...och då hänger det kvar i max 3-4 minuter.

Ah, okej, jag tolkade det som om det maximala antalet samtidiga besökare hade överskridits. Inte riktigt så kul, då.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
David skrev:
daviden skrev:
Är medvetna om det där, felsökning pågår.
Svårt att ta reda på vad som är fel när felet är sjukt svårt att framkalla. Händer kanske 1 gång/2 veckor ...och då hänger det kvar i max 3-4 minuter.

Ah, okej, jag tolkade det som om det maximala antalet samtidiga besökare hade överskridits. Inte riktigt så kul, då.

De gånger detta hänt mig har jag varit inloggad med dator, iphone och ipad samtidigt.
 

David

Bödeln
Denke skrev:
De gånger detta hänt mig har jag varit inloggad med dator, iphone och ipad samtidigt.

Ah, inte ett helt ovanligt scenario, antar jag. Kanske räcker att öka max_user_connections några snäpp om hotellet tillåter det?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
David skrev:
Denke skrev:
De gånger detta hänt mig har jag varit inloggad med dator, iphone och ipad samtidigt.

Ah, inte ett helt ovanligt scenario, antar jag. Kanske räcker att öka max_user_connections några snäpp om hotellet tillåter det?

Webhotellet är lite lökigt, fast inte lika lökigt som one.com.... ;)

Alldeles oavsett så kommer vi med stor sannolikhet byta webhotell inom kort. Så vi får lite mer "kräm i kablaget" som @daviden brukar säga (och när han säger det så ler han också lite kinky...). :mrgreen:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hände mig också nyss. Bara inloggad via iphonen. Förlorade säkert 3 sekunder av mitt liv. Vad tvungen att först trycka på ok och därefter send igen. Mycket omtumlande upplevelse :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Hände mig också nyss. Bara inloggad via iphonen. Förlorade säkert 3 sekunder av mitt liv. Vad tvungen att först trycka på ok och därefter send igen. Mycket omtumlande upplevelse :)

Hur mår du nu? Efter omständigheterna väl, får man hoppas... :lol:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med rätt efterbehandling, ska jag nog klara mig utan större men.

Varning för GBG-skämt. Känsliga bör ej läsa vidare!

Har dock hört att forumstrul kan leda till post-traumatisk stress. Hoppas jag klarar mig.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Klocksnack går uppenbarligen bra! :)

yonsson skrev:
Med rätt efterbehandling, ska jag nog klara mig utan större men.

Varning för GBG-skämt. Känsliga bör ej läsa vidare!

Har dock hört att forumstrul kan leda till post-traumatisk stress. Hoppas jag klarar mig.
Du borde skriva för PS i GP...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har knapprat lite.
Rapportera gärna i den här tråden om ni stöter på problemet igen.

Räcker med att en rapporterar - jag kommer svara och berätta om jag gör några ändringar, och önskar mig nya rapporter i den här tråden. :)

Tack.
 

Målarn

The Steak
daviden skrev:
Har knapprat lite.
Rapportera gärna i den här tråden om ni stöter på problemet igen.

Räcker med att en rapporterar - jag kommer svara och berätta om jag gör några ändringar, och önskar mig nya rapporter i den här tråden. :)

Tack.

Fått felet 3 ggr idag.. Senast 30-40min sen :geek:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Målarn skrev:
daviden skrev:
Har knapprat lite.
Rapportera gärna i den här tråden om ni stöter på problemet igen.

Räcker med att en rapporterar - jag kommer svara och berätta om jag gör några ändringar, och önskar mig nya rapporter i den här tråden. :)

Tack.

Fått felet 3 ggr idag.. Senast 30-40min sen :geek:
Japp - har som sagt fixat lite nu. Får se om jag kan lokalisera felet. :)
Får bli någon slags uteslutningsmetod.

Vi kommer även byta webbhotell, det kommer innebära en del nya sköna funktioner.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Som tur är handlar det än så länge om neretid på bara några sekunder/gång.

Jag kommer lösa problemet, på ett eller annat sätt. Ingen här vill ju vara utan sin "fix". ;)
 
Topp