• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnack.se börjar spela roll

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ville bara dela med mig av en spaning jag gjort. En spaning som gör mig glad.

Har jobbat en del med SEO (Search Enginge Optimization) för Klocksnack, men långt ifrån vad jag kanske borde göra. Och även om jag legat på latsidan så börjar vi bli riktigt stora, får höga pageranks på Google osv. Riktigt roligt!

Att Theorema är skitklockor har väl inte undgått något här på forumet, detta är dock inget som "vanliga konsumenter" vet.
Jag lekte icke-klocknörd, och googlade Theorema. Resultatet känns riktigt bra, och det är inte utan att jag blir lite stolt över vad vi alla åstadkommit här.

https://www.google.se/search?q=theorema

Tredje träffen går till Klocksnack, och därmed sanningen om Theorema.


Nu vill jag inte regna på http://www.neckwear.se's parad, men de lurar ju faktiskt kunderna. Bara som exempel så står följande kvar på sidan, trots upplysning här på Klocksnack:
http://www.theorema.se skrev:
Theorema är ett tyskt klockmärke som står för kvalité, lyx och unik design. Theorema är ett konstverk i form av mekanisk ingenjörskonst där alla klockor är självuppdragande.
Det är så många lögner i den där meningen att det nästan gör ont i mig.

Tyskt klockmärke som står för kvalité, lyx och unik design
Jaså? https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=2271
Theorema är ett konstverk i form av mekanisk ingenjörskonst där alla klockor är självuppdragande
Alla är självuppdragande säger du? https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=1227&start=20#p13145


OBS - @Markus upplyste mig om att Google vet mycket om oss, och anpassar träffarna.
Har dock testat med oberoende enheter och nätverk (som jag inte besökt Klocksnack på) att söka efter Theorema - får samma resultat. Den som inte hittar Klocksnack på förstasidan får gärna skärmdumpa och lägga upp i tråden. :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Mycket bra att KS kan sprida ljus över Theorema samt att "vanligt" folk får informationen via google....
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
daviden skrev:
Vore intressant vad t.ex. @Fryken, som befinner sig utomlands, får för träffar.

Kollar när jag kommer hem till lägenheten, där det förövrigt inte går att se 3/4 youtube-videor bl a... Här på jobbet kör vi via svensk server så här är KS trea på listan.
 
Jag sitter på tyskt nät får inte upp det vid sök på theorema....men konstigt nog är första träffen flashback....

Typiskt, Fryken sitter i Tyskland på Svensk server och jag i Sverige på Tyskt....he he...
 

Itson

Omega
daviden skrev:
OBS - @Markus upplyste mig om att Google vet mycket om oss, och anpassar träffarna.
Har dock testat med oberoende enheter och nätverk (som jag inte besökt Klocksnack på) att söka efter Theorema - får samma resultat. Den som inte hittar Klocksnack på förstasidan får gärna skärmdumpa och lägga upp i tråden. :)

Typ detta?
theorema_zps2025d839.png



Ber om ursäkt att jag inte orkade redigera bort den vänstra skärmen :oops:

Blir det för smått? Får väl fixa till den.

theorema_zps07576032.png


Edit nr x:
theorema_zpse982d76e.png
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Itson skrev:
daviden skrev:
OBS - @Markus upplyste mig om att Google vet mycket om oss, och anpassar träffarna.
Har dock testat med oberoende enheter och nätverk (som jag inte besökt Klocksnack på) att söka efter Theorema - får samma resultat. Den som inte hittar Klocksnack på förstasidan får gärna skärmdumpa och lägga upp i tråden. :)

Typ detta?
theorema_zps2025d839.png



Ber om ursäkt att jag inte orkade redigera bort den vänstra skärmen :oops:

Blir det för smått? Får väl fixa till den.
Oj, så litet att jag inte ser...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kul! Hoppas att färre och färre blir lurade och att de kikar in på klocksnack och blir lurk-nörd! :mrgreen:
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Tänkte slänga upp en bild vid mitt 400 inlägg. Hittade ngn halvbra bild vid sökningen "stammtisch" däremot. Glömde dock givetvis bort det sen
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Via norsk-server som jag sitter på förnärvarande så kom klocksnack på plats 20 på googlingen på theorema. 3 träff är flashback.
 

Pleximannen

Cartier
Sitter just nu i Köpenhamn på min laptop med svensk mobilanslutning. Får inte upp KS på förstasidan när jag söker på Theorema - däremot mitt på andrasidan. Blir ganska litet på min 13"-skärm så det får bli en beskuren skärmdump...

theorema_zps01781d67.jpg
 

David

Bödeln
Jag sökte på theorema när neckwear-tråden var som hetast och fick då upp klocksnack som första träff, trodde jag nämnt det här, men det verkar inte som om jag gjort det.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Kollade hemifrån nu och KS är tredjeträff även här. Dock har jag svenska google och orkar inte rensa cachet osv. :geek:
 
Topp