• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skänkes Klocksnacks eviga ”pay-it-forward”-tråd

rogart-63

Patek
För den riktiga hunken skänker jag dessa 18mm .

24dPAIM.jpg
 

Don_Carleone

Breitling
Känns ju "off-topic" att slänga upp den här, me fick min första riktiga klocka i förrgår och har liksom inte så mycket klockrelaterade prylar liggandes. Jag hade inte läst trådstarten så noga innan jag norpade det där natobandet, och hade inte fattat att man ska skicka vidare, men rotade fram den här plånboken. Är från märket Wesc och har lite patina :happyhappy:

bild.jpg

bild1.jpg
 

Hubbatix

Cartier
Mitt bidrag blir:

1: Seiko kalvläder utan spänne. 22/20 mm.

2: Svart Zulu (modellen utan flärp) med PVD-hårdvara. 20 mm.

3: Svart Nato med PVD-hårdvara. 22 mm.

Tänkte mig ett objekt per näsa.

g7uh0hg.jpg



Mvh Daniel Z.

Seikoremmen är fortfarande up for grabs. Det står bara Seiko på insidan så det går att användas med vilken 22mm som helst (om man inte är brutalpurist och prompt ska ha OEM-snören till sina Oscar-Emilklockor...).
 

Camo00

Patek
Min tur igen! :)

Trogna läsare av denna tråd kanske känner igen den här?! Jovisst, den kom hem till mig i somras, med trasig länk och sneda visare. Nu har jag justerat visarna så de nollställer rätt, samt bytt till ett sprillans nytt band!!

Så varsågoda att ropa hem den här oerhört läckra och fullt fungerande quartz-kronografen från den anrika tillverkaren Jacques Lemans, med boett i titan, gulddetaljer, djupblå tavla och ett helt nytt äkta läderband med fränt krokodilmönster!!

20130902_203049_zpsc3f8f08a.jpg
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Min tur igen! :)

Trogna läsare av denna tråd kanske känner igen den här?! Jovisst, den kom hem till mig i somras, med trasig länk och sneda visare. Nu har jag justerat visarna så de nollställer rätt, samt bytt till ett sprillans nytt band!!

Så varsågoda att ropa hem den här oerhört läckra och fullt fungerande quartz-kronografen från den anrika tillverkaren Jacques Lemans, med boett i titan, gulddetaljer, djupblå tavla och ett helt nytt äkta läderband med fränt krokodilmönster!!

20130902_203049_zpsc3f8f08a.jpg
Jag tar! Pma! :)
 

rogart-63

Patek
Slänger upp ett väggurverk om någon är intresserad .Ett reformverk som går på 4,5 voltsbatteri .Finns på Biltema .Ett riktigt roligt urverk som fungerar .Bygg nån kul väggklocka eller liknade .Fästen för visare sitter på axeln .

6chbMZX.jpg

Ingen som vill ha denna att pilla med .Kanske till framtida projekt .Borta sätter in en guldtia på Bcf.
 

Galaxy

Rolex
Mitt bidrag nr 3: Svart enkel 18mm gummiband! Någon som vill ha? :)
Edit: Gummiband kanske inte passar särskilt bra till min nuvarande klocka btw, PMar dock om den finns kvar senare, och jag ändrar mig.

Hur fungerar detta btw, skänker jag pengar till BCF om jag får någonting skänkt till mig, eller vice versa? :)


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Hubbatix

Cartier
Fick hem urverket från rogart-63, så nu är det min tur!

Erbjuder en liten Casio G-shock, perfekt för den vilde dottern eller sonen! Eller varför inte ha den som backup i bältet ute på jakten?

RSu4zWL.jpg


Mvh Daniel Z.
 
Topp