• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skänkes Klocksnacks eviga ”pay-it-forward”-tråd

Mykeys

Cartier
Då skänker jag detta 18mm KS-nato!
OgIeIkl.jpg
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Här kommer mitt bidrag till denna eminenta tråd. Skapelsen är en digitalare i härlig mässingsfärg. Kommer på ett "snyggt" kardborreband ;)

ehu7u6u7.jpg


Gör min Insättning till BCF imorgon.

Andreas


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Bumpar denna tråd, få en snygg digitalklocka och gör en god gärning :)

Edit: Pengar insatta till BCF, gör en god gärning du med!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Äntligen knäckt hundra poster! Firar med att göra rätt för mig till BCF, samt lägga ut en bandsallad. Vill gärna se 10.-/band om någon vill ha fler.

foto2.jpg


Uppifrån och ner:

1. 20mm tunnt och lite slitet brunt kroko-präglat läderband med 16mm silvrigt spänne Taget!
2. 18mm tunnt nytt(?) svart läderband med oidentifierad prägling och 16mm silvrigt spänne Taget!
3. 22mm slitet mjölkchokladbrunt zulu med nato-spänne Taget!
4. 22mm svart/vitt/svart oanvänt nato Taget!
5. 22mm svart/rött/gult sparsamt använt nato Taget!
6. 22mm blå/gul/blått sparsamt använt nato Taget!

Tack för initiativet!
 

rogart-63

Patek
Äntligen knäckt hundra poster! Firar med att göra rätt för mig till BCF, samt lägga ut en bandsallad. Vill gärna se 10.-/band om någon vill ha fler.

foto2.jpg


Uppifrån och ner:

1. 20mm tunnt och lite slitet brunt kroko-präglat läderband med 16mm silvrigt spänne
2. 18mm tunnt nytt(?) svart läderband med oidentifierad prägling och 16mm silvrigt spänne
3. 22mm slitet mjölkchokladbrunt zulu med nato-spänne Taget!
4. 22mm svart/vitt/svart oanvänt nato
5. 22mm svart/rött/gult sparsamt använt nato
6. 22mm blå/gul/blått sparsamt använt nato

Tack för initiativet!


Har du nåt av lädrena kvar så tar jag gärna ett eller båda .
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Båda finns kvar, och är dina om du vill ha dem! PM adress så skickar jag så fort jag är hemma igen (helgen den 9-10e).
 

rogart-63

Patek
å så var det min tur .Ett Buchler? (om det stavas så)18mm läderband 18mm hela bandet i svart skinn(Borta)och så ett 22mm blankt svart band .

UP659lA.jpg


och så lite OT .En halssmycke med kors och fader vår på engelska på en skateboard helt nytt .

JA8sazB.jpg
 

rogart-63

Patek
18mm heter Bulchee urbane och inte det jag skrev innan riktigt snyggt men jag har inte hittat rätt klocka bara .Det är borta på väg till sin nya ägare .
 

_robban

Cartier
2-Faktor
01112013-2.jpg




En spännande skapelse av okänt ursprung; Sialy De Luxe med vridbara ytterringar.
Trögt att vrida på ringarna, tickar högt, ej quickset och något passande 22mm utan band på sig - någon som önskar sig denna hem i brevlådan?
 

maxmol

Panerai
Det är alltid sjukt tråkigt när det är tomt i denna tråd så slänger upp lite grejer nu på studs och lovar att lägga till en grej senare idag eller imorgon. :)

Ett Alpina fickur. Den fungerar och så. Håller tiden om den ligger still DOCK så om fastnar den i vissa lägen vilket betyder att om den ligger still har den en gångavikelse på någon minut per dag men om den fastnar så kan den bli rätt så rejäl. Någon behöver uppenbarligen fixa den lite.


2AKLH0k.png
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Med risk för att det blir lite internet, och att jag är bortrest och därmed inte kan lägga upp något ytterligare på en vecka överlåter jag till maxmol att avgöra om får fickuret eller inte. Tar det annars hemskt gärna, speciellt om det behöver lite kärlek.

/Ville
 

Camo00

Patek
Med risk för att det blir lite internet, och att jag är bortrest och därmed inte kan lägga upp något ytterligare på en vecka överlåter jag till maxmol att avgöra om får fickuret eller inte. Tar det annars hemskt gärna, speciellt om det behöver lite kärlek.

/Ville

Beror helt på vad Du menar med "kärlek"...
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Ok, först en liten bump på denna:

Äntligen knäckt hundra poster! Firar med att göra rätt för mig till BCF, samt lägga ut en bandsallad. Vill gärna se 10.-/band om någon vill ha fler.

foto2.jpg


Uppifrån och ner:

1. 20mm tunnt och lite slitet brunt kroko-präglat läderband med 16mm silvrigt spänne Taget!
2. 18mm tunnt nytt(?) svart läderband med oidentifierad prägling och 16mm silvrigt spänne Taget!
3. 22mm slitet mjölkchokladbrunt zulu med nato-spänne Taget!
4. 22mm svart/vitt/svart oanvänt nato
5. 22mm svart/rött/gult sparsamt använt nato
6. 22mm blå/gul/blått sparsamt använt nato

Tack för initiativet!

Därefter en ursäkt. Att göra upp affärer när man är utomlands har sina nackdelar. Till mitt försvar får jag klockan först i helgen ;)
Jag fortsätter med (bond)bandsalladen - bunkra upp inför sommaren! I vanlig ordning gärna 10.-/band till bcf om ni vill ha mer än ett.

band-1.jpg



Uppifrån och ner:
20mm svart/himmelsblått Taget!
20mm marinblått/grått med matt hårdvara Taget!
22mm vintage real bond (svart/vinrött/oliv) Taget!
22mm new real bond (svart/rött/grått) Taget!

Namnen är påhittade, men ni förstår tanken. Samtliga är oerhört sparsamt använda (om alls).

Hejja KS och BCF!
 

rogart-63

Patek
Lägger upp ett länk i stål silver även om det ser guldigt ut på bilden .17 mm och ganska långt typ 20-21 mm handled .Går att korta Man hakar av och på över ena bandstiftet .

DbecnO9.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lägger upp åt en sub-100:

En länk för 16mm luggar. Längd 16cm + två lösa bitar på sammanlagt 2,5cm. Kommer från en tissot, men det är all inför jag har.
Frågor och "jag tar den" riktas till virrooo.

63sdwnG.jpg

Tar den gärna! Och lägger denna Regal quartzkronograf, allt verkar fungera som det ska, och fick nytt batteri för några månader sedan.

 
Topp