Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klocksnacks Fanboy nr 1

Diskussion i 'Diskussion' startad av Spencer, 14 oktober 2012.

?

Vem är KS Fanboy nr 1

1. Undersköterskan

19 röst(er)
    45,2%
  2. Styggpyggeno1

4 röst(er)
    9,5%
  3. Masterkiller

4 röst(er)
    9,5%
  4. Aurum

2 röst(er)
    4,8%
  5. Theargonaut

0 röst(er)
    0,0%
  6. K-Spring

0 röst(er)
    0,0%
  7. Aquaracer2

1 röst(er)
    2,4%
  8. K-S

0 röst(er)
    0,0%
  9. NiklasArvid

0 röst(er)
    0,0%
  10. Joberman

12 röst(er)
    28,6%
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Spencer
    Trådstartare

Spencer Gustav II Adolf Admin

Eftersom Klocksnack drivs av tanken att alla har en del och skall ha en möjlighet att påverka så bereds ni nu möjlighet att rösta på bästa Fanboy!

Juryn för tävlingen består av KS ledning, Rob Engström samt er kära medlemmar. I händelse av lika resultat har ledning KS utslagsröst.

Varje jurygrupp har 1/3 av rösterna. Röstning startar nu och stängs kl 20.00 idag söndag.

Välkomna!

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Klocksnacks Fanboy nr 1

Kan Du förklara lire närmre för oss nya i leken? Bästa fanboy betyder någon som starkt representerar kärlek/supporterskap till ett särskilt märke, vilket som helst? Eller är termen Fanboy specifikt till Rolex..? :)

3. Spencer
    Trådstartare

Vilken som helst. Men i denna tävling var det en battle mellan Omega och Rolex.
    Läs tävlingstråden nedan så förstår du.

4. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Jobermans post var fantastisk. Min prio nr 1 blir nu att omvända honom till den sanna tron. :mrgreen:

5. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Ah, tack. Kollade på mobilen och såg varken tävlingsinfo eller någon omröstning...

6. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Som ny i gamet och på klockforum är jag djupt imponerad över Undersköterskans hängivenhet, djupgående kunskap, pedagogiska och engagerande inlägg samt ödmjuka men ändå rättframma sätt att stå upp för Omega. Min röst går således från Skåne till Norr...

7. ZQT

ZQT The Banker

Haha det är ju solklart att det är Masterkiller. Ingen har varit så aktiv i "sin" favorit-dagens-klocka-tråd som sedan stängdes för att bara han postade i den. Detta är ju redan avgjort!

8. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Tack för de vänliga orden. Vad gäller den sanna tron så hade jag inte tackat nej till en Seamaster 1000m och en Speedy cal321 :)

Trevlig fortsättning på söndagen
    JoberMan

9. Spencer
    Trådstartare

Ja där diskade du väl nästan dig själv Joberman?

10. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Det sa du ju härom dagen också, när jag la ut en WTB på en Breitling B1 eller en Seiko SBDX001 :)

11. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Masterkiller är ju given!!!

Prismotivering:

Han postar ju trådar om smörknivar, cigarrsnoppare, my-little-pony-armband, kataloghus, gymnastikskor, fan-o-hans moster...

En all a round attention-whore, klassisk fanboy! :D :D

Edit: trodde det var KS-fanboy, ser nu att det är KS fanboy som det gäller... För att inte verka helt borta får jag väl vidhålla MK...

Prismotivering: för att han i strid med allt sunt förnuft, rim och reson, normal anständighet, svensk avundsjuka... Blablabla håller på sitt Panerai...

Edit 2, ok NU hajade jag att detta var omröstningen för fanboy-tråden från tidigare, eftersom all kommunikation sker på mottagarens villkor vägrar jag känna mig dum och önskar ändra min röst till Undersköterskan...

12. Spencer
    Trådstartare

Ja NA, men tävlingen gällde fanboys av Rolex och Omega. Inte knivar och skor etc..

13. Ricrob

Ricrob Friherre

Här var det enkelt!

Tre givna kandidater, Master , herr Under och Jober.

Master är en sann fanboy MEN INTE på varken Rolex eller Omega, utan såklart på Panerai, så han faller bort, sorry..

Under är en fanboy, inget snack och inga kompromisser, kärleken och "the know how" finner inga gränser så han borde vara nr 1 MEN...

Jober har förevigat kronan.. I bläck... Under sin hud! Så även om han slampar runt med Seiko's i grytorna och snokar efter bling på k&s, så är han fanboy nr 1 i min bok!

Ps. Under, samma dag du lägger dig under nålen hoppar du upp, inget snack om saken! Ds ;)

14. Spencer
    Trådstartare

Har du röstat i valet ovan Ricrob?

15. Ricrob

Ricrob Friherre

Por sup u uesto!

16. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fantastisk post av Joberman! Vilken research!
    Mer omega fan än rolex, men i valet av research faller jag för historien om submariner...

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Mårtenssons ur Brookfield