• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnacks nöjesdykarklubb

Onelund

Rolex
Kul att det finns intresse.

Om vi får ihop ett gäng till l vår/sommarkanten så kan jag givetvis försöka styra upp prova på dyk för de som inte har cert.

Om någon frågar mig hur de ska ta sina cert så brukar jag alltid säga åt dem att ta certet i Sverige hos ett schysst dykcenter, dykning i Sverige är tufft, kallt och mörkt. Har man lärt sig dyka här är all dykning mycket lättare.
 

Brogren

Cartier
Jag fuskade och tog mitt Open Water i Thailand och Advanced på Utila (en liten dyk-ö utanför Honduras) och således har jag ingen utrustning här hemma i Sverige tyvärr.
Men dras det ihop någonting och jag är ledig från jobb och träning hänger jag gärna på!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Padi Open Water togs 1988 på Pärlans dyk och på den tiden var det AGA Divator tuber och reserv. Har dykt i Stockholms skärgård, Gotland, Grekland, Turkiet, Cypern, Thailand, Sydafrika, Venezuela samt Auruba. Inte varit under sedan 2012.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag har inte tagit Padi Open Water eller något annat cert. Men det har alltid runnit ut i sanden.. Men jag är jäkligt sugen på det. Klockor och lära sig dyka låter väldigt trevligt! Så jag är helt klart på om det blir något.
 

SJ Smythe

Cartier
Har ett PADI OWD från Oceanic Vanadis taget kring millennieskiftet. De sedvanliga dyken på Ingarö, lite utanför Muskö, kalkbrott och några utomlands men sedan gick det i dvala när jag började plugga och ekonomin gick på sparlåga. Rätt kul dock men skulle verkligen behöva friska upp minnet med några mysdyk i Björkvik eller motsvarande innan jag vågar mig ut på något roligare.
 

SJ Smythe

Cartier
Är inte själv jätteintresserad av att dyka, men allt runt omkring älskar jag... Kul att se att ni tar initiativ! Hoppas att det blir något av det. :)

Och nu lite meta.
Har postats på KS innan (länge sedan), men här kommer den igen. Pionjärdykarna i Nordsjön som sändes i P1 Dokumentär. Väldigt intressant lyssning.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/45478?programid=909

Fascinerande dokumentär det där. Lyssnade på den för ett halvår sen och man häpnar. Visst nämner de COMEX vid något tillfälle? En liten klockkoppling iaf.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Om det är något som händer i skåne, så är jag på.
Har dykt lite o har cert.

Skulle gärna dyka på kullen, där är fint......
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Började leta när jag upptäckte tråden. Hittade till slut certet. Det är så gammalt så jag hade hår på skallen.
image.jpg

Har inte dykt sedan Eilat 1997 om jag minns rätt. Dras det ihop något KS-dyk är jag dock gärna på.
 

Onelund

Rolex
Gjort en del naturdyk ute vid skaftö, sen har jag dykt ute vid Amasis & Antaris och en del andra vrak men det är väl de två som var lite knivigare, inte för djupet direkt, men det var galet strömt vill jag minnas, hängde som en flagga i storm i uppstigningslinan under decostoppen
 

icalle

Friends of KS
Gjort en del naturdyk ute vid skaftö, sen har jag dykt ute vid Amasis & Antaris och en del andra vrak men det är väl de två som var lite knivigare, inte för djupet direkt, men det var galet strömt vill jag minnas, hängde som en flagga i storm i uppstigningslinan under decostoppen
Fräckt. Fiskat runt de varken. Tyvärr har jag inte kunskap att dyka de. :(
Är det Antaris som hästliken finns på?
Haha, ja! Kan vara sjuk ström par kn om det vill sig illa.
 

Onelund

Rolex
Fräckt. Fiskat runt de varken. Tyvärr har jag inte kunskap att dyka de. :(
Är det Antaris som hästliken finns på?
Haha, ja! Kan vara sjuk ström par kn om det vill sig illa.




Jag såg inga hästlik iaf, tror Antares var ett trupptransportskepp, får kolla om jag har loggat dyken

haha ja 2-3 knop var det säkerligen. Kanske kändes värre än det var men helt klart bra drag
 

icalle

Friends of KS
Jag såg inga hästlik iaf, tror Antares var ett trupptransportskepp, får kolla om jag har loggat dyken

haha ja 2-3 knop var det säkerligen. Kanske kändes värre än det var men helt klart bra drag
För en jag känner som hade trålat lite för nära något av varken hade fått massa hästben i trålen.
Kika loggen :)
 

Onelund

Rolex
För en jag känner som hade trålat lite för nära något av varken hade fått massa hästben i trålen.
Kika loggen :)

hm jag har skrivit att det var kol & trupper som var lasten , finns en del vrak i området så hästarna kanske är från något av de andra? I värsta fall får du skjutsa dit mig så får vi undersöka det helt enkelt :)
 
Topp